تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

۶ سرمربی برای جانشینی کی‌روش معرفی شدند/ جام‌جهانی دلال‌ها در راهروهای فدراسیون فوتبال

  • کد خبر : 281167
  • 07 دی 1401 - 6:31
۶ سرمربی برای جانشینی کی‌روش معرفی شدند/ جام‌جهانی دلال‌ها در راهروهای فدراسیون فوتبال

هنوز موضع رسمی فدراسیون فوتبال برای تعیین‌تکلیف درخصوص کادر فنی تیم ملی بزرگسالان برای افکارعمومی روشن نشده، اما با این حال برخی اعضای هیئت رئیسه تمایل فراوانی به نقش آفرینی برای استخدام سرمربی جدید دارند.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

البته گفته می‌شود اختلاف‌نظر درخصوص انتخاب سرمربی جدید میان اعضای هیئت رئیسه به‌شدت بالاست و بعید است این موضوع بدون تنش به سرانجام برسد، به ویژه آنکه وزارت ورزش و جوانان نیز باید تأییدیه نهایی را به فدراسیون فوتبال بدهد تا آن‌ها به صورت رسمی با گزینه مورد نظر وارد مذاکره شوند.
با این حال برخی نزدیکان فدراسیون فوتبال خبرهایی را مبنی بر قرار گرفتن نام ۶ مربی خارجی در فهرست گزینه‌های مربیگری تیم ملی منتشر کردند و مدعی شدند این ۶ نفر شانس نشستن روی نیمکت تیم ملی را دارند. انتخاب نفراتی نظیر بنیتس، رنار، جراردو سیوآنه، خراردو مارتینو، پائولو بنتو، پائولو سوسا و ولادیمیر پتکوویچ شاید در نگاه نخست وسوسه برانگیز به نظر بیاید، اما بعید نیست با انتخاب هر یک از این نفرات از چاله فعلی بیرون بیاییم و به چاهی عمیق سقوط کنیم که سرنوشت آن به مراتب تلخ‌تر از مارک ویلموتس و پرونده انضباطی آن مربی شیاد و کلاهبردار باشد.
اما پرسش کلیدی اینجاست آیا ما در مقطع کنونی ملاک مشخصی برای انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی داریم یا صرفاً با قطار کردن نام چند مربی بیکار صرفاً به دنبال خرید زمان هستیم تا افکارعمومی را متقاعد کنیم به فکر فوتبال و کسب موفقیت هستیم، در حالی که برای اهالی فوتبال و کارشناسان این پرسش به وجود آمده که کدام کارگروه تخصصی در این خصوص اظهارنظر کرده تا نام این نفرات به عنوان گزینه‌های اصلح از دل بحث‌های کارشناسی آن‌ها بیرون بیاید. قطار کردن نام مربیانی خانه‌نشین و بیکار، کار زیاد سختی نیست بلکه یکی از راحت‌ترین شیوه های مدیریتی در فوتبال است، به ویژه اینکه دلال‌های آن‌ها برای پیدا کردن یک گزینه ایده‌آل در ایام پس از جام جهانی حاضرند زیر هر برگه‌ای را امضا کنند تا مربی تحت قرارداد آن‌ها از فهرست مربیان بیکار دنیا خارج شود! چرا که با این اتفاق هم مربی آن‌ها به نان و نوایی خواهد رسید هم ایجنت مورد نظر به یک پورسانت نجومی دست پیدا خواهد کرد.
اما پرسش بی پاسخ اینجاست آیا با حضور یک مربی خارجی سرشناس که سابقه حضور در جام جهانی را دارد، فوتبال ایران می‌تواند در آسیا و جهان به موفقیتی تاریخی دست پیدا کند یا اینکه همان اتفاقی که در دوره مربیگری کارلوس کی روش برای ما رقم خورد به شکل و شیوه‌ای دیگر برای فوتبال ایران اتفاق می‌افتد؟ و درنهایت تیم ملی ایران با یک امتیاز بیشتر یا کمتر از گردونه رقابت‌های جام جهانی و جام ملت‌های آسیا حذف خواهد شد!
افکارعمومی هنوز از یاد نبرده‌اند مسئولان وزارت ورزش و مهدی تاج چگونه در دولت حسن روحانی فاجعه مارک ویلموتس را به بار آوردند که هنوز درگیر پروسه قضایی و غرامت نجومی به مربی کلاهبردار بلژیکی هستیم، آیا دوباره باید منتظر یک فاجعه مدیریتی جدید در این حوزه باشیم یا اینکه سیستم انتخاب معیوب سرمربی تیم ملی تغییر خواهد کرد؟

خبرنگار: سینا حسینی

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281167

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x