تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

سعودالفیصل نشست اتحادیه عرب را پیش از اتمام ترک کرد

  • کد خبر : 28078
  • 19 اسفند 1392 - 6:48
سعودالفیصل نشست اتحادیه عرب را پیش از اتمام ترک کرد

سعودالفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی نشست اتحادیه عرب در قاهره را پیش از پایان آن ترک کرد.

 

 

به گزارش خبرگزاری کمال مهر به نقل از شبکه خبری المیادین، سعودالفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی امروز در نشست اتحادیه عرب در قاهره شرکت کرد.

بر اساس گزارش رسانه های مصری، سعودالفیصل بعد از اینکه سخنرانی خود را در نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره به پایان برد بلافاصله این نشست را ترک کرد.

بر اساس گزارش روزنامه الیوم السابع، سعودالفیصل در این سخنرانی از نتیجه همه پرسی در مصر ابراز خرسندی کرده و گفت که عربستان با تمام وجود در کنار مصر است.

با وجود اینکه دولت عربستان از تروریست ها در سوریه و دیگر کشورهای منطقه حمایت مالی و تسلیحاتی می کند، فیصل گفت که این کشور تروریسم را محکوم می‌کند.

 

سعود الفیصل بدون اشاره به جنایت‌های تروریست‌ها در سوریه و قتل عام مردم این کشور حوادث بحرین، مصر و یمن را تروریستی خواند.

نشست اتحادیه عرب در قاهره در حالی صورت می گیرد که اختلافات گسترده بین اعضای شورای همکاری خلیج فارس بر این نشست سایه افکنده است.

این نشست پس از فراخوانی سفرای سه کشور عربستان، امارات و بحرین از قطر برگزار می شود.

تنش در روابط قطر با عربستان و امارات و بحرین از زمان فراخوانی سفرای این سه کشور از دوحه شدت گرفت. امارات و عربستان و بحرین دولت قطر را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده اند که با واکنش شدید قطریها مواجه شده است.

اختلاف اساسی بین دوطرف به حمایت از گروه اخوان المسلمین مصر و آنچه سیاست های یکجانبه قطر خارج از چارچوب شورای همکاری خلیج فارس خوانده می شود، باز می گردد. عربستان ، بحرین و امارات از حمایت قطر از گروه اخوان المسلمین ناراضی هستند و میانجیگری بین آنها برای حل این مسئله نیز تاکنون راه به جایی نبرده است.

عمان و کویت سعی می کنند که خود را از این درگیری دور نگه دارند و در این میان کویت بیشتر تلاش دارد تا نقش یک میانجی را در حل اختلافات بین اعضای این کشورها ایفا کند.

آماده سازی برای نشست اتحادیه عرب در ۲۵ و ۲۶ مارس در کویت و تحولات بحران سوریه و فلسطین از مهم ترین موضوعات در دستور کار امروز نشست اتحادیه عرب است.

انتهای پیام/ر

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921218001039#sthash.GIMOLJdc.dpuf

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=28078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x