تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

جعل نماد اعتماد الکترونیکی تله برای کاربران مجازی است

  • کد خبر : 279959
  • 16 آذر 1401 - 14:52

رییس پلیس فتا البرز درخصوص خرید های اینترنتی هشدار داد و گفت: کاربران از فروشگاه های بدون نماد اعتماد الکترونیکی خرید نکنند.

سرهنگ رسول جلیلیان روز چهارشنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجرمان سایبری با جعل نماد اعتماد الکترونیکی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی جعلی اقدام به کلاهبرداری می کنند و کاربران قبل از خرید، از اصالت نماد اعتماد الکترونیکی از وب سایت enamad.ir اطمینان حاصل کنند.
وی اضافه کرد: نماد اعتماد در وب سایت فروشگاه یک لینک حاوی اطلاعات فروشگاه است و با نشانی enamad.ir آغاز شده و آدرس (URL) فروشگاهی که در صفحه نماد اعتماد مجوز دارد.
جلیلیان خاطرنشان کرد: فروشگاه های اینترنتی در شبکه های اجتماعی چنانچه دارای وب سایت معتبر و نماد اعتماد الکترونیکی نباشند قابل اعتماد نیستند.
وی اضافه کرد: کاربران خریدهای خود را به صورت پرداخت در محل سفارش و از پرداخت بیعانه خودداری کنند و در هنگام خریدهای اینترنتی مراقب لینک‌های جعلی ارسال شده توسط کلاهبرداران باشند و به هیچ عنوان روی آنها کلیک نکنند.
جلیلیان یادآورشد: تبلیغات در فضای مجازی نیز غیر واقعی وجود دارد که در برخی از آنها هویت واقعی فروشنده و مکان وی مشخص نیست و کاربران با دقت کافی باید اصالت کالا را مد نظر قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: کاربران قبل از احراز هویت فروشنده، از پرداخت وجه و بیعانه خودداری ، آگهی‌هایی که قیمت وسوسه انگیز دارند توجهی نکنند و از سرویس‌های تضمین خرید استفاده چرا که این سرویس‌ها پس از تایید دریافت کالا توسط خریدار، وجه کالا را به فروشنده تحویل می‌دهند.
رییس پلیس فتا البرز یادآورشد: کاربران قبل از خرید اعتبار فروشگاه های اینترنتی را بررسی کنند و مراقب صفحات و درگاه های پرداخت جعلی باشند.
وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=279959

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x