تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

هر کیلومتر اجرای قطار شهری کرج یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

  • کد خبر : 279958
  • 16 آذر 1401 - 14:51

استاندار البرز گفت: اکنون حفاری تونل و ساخت هر کیلومتر خط قطار شهری کرج به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که برای تکمیل این پروژه باید اعتبارات بیشتری گذاشت.

به گزارش ایرنا، مجتبی عبداللهی روز چهارشنبه در بازدید از روند پیشرفت و تکمیل پروژه خط ۲ قطار شهری کرج افزود: جای تأسف دارد که این پروژه سال ها مغفول مانده و به کندی پیشرفت کرده است.
وی ادامه داد: به صورت مستمر از این پروژه مهم بازدید داشته ایم و برای تسریع در آن جلسات و پیگیری های ویژه ای انجام شده است.
عبداللهی گفت: درصدد هستیم که از ایستگاه گلشهر تا ایستگاه زیرگذر آیت الله طالقانی کرج را تا دهه مبارک فجر امسال برای بهره برداری مهیا کنیم.
وی افزود: برای این منظور تلاش های بسیاری معطوف شده و امید است امور طبق برنامه دنبال و اجرایی شود.
استاندار البرز گفت: اکنون استقرار قطارها بر روی ریل در دستور کار است تا تست های لازم اخذ شود و برای حرکت در ایستگاه ها آمادگی داشته باشند.
وی افزود: اهتمام ما در راستای بهره برداری از کل خط ۲ قطار شهری کرج است تا با اتصال به ایستگاه شهید سلطانی در کرج مردم بتوانند برای تردد بین تهران و کرج به خطوط اصلی مترو دستیابی داشته باشند.
عبداللهی گفت: با تحقق این امکان مهم، مردم می توانند سهولت در تردد را حس کنند و بار بزرگی از ترافیک درون شهری کاهش می یابد.
استاندار البرز گفت: باید برنامه ریزی دقیقی توسط شهرداری کرج در خصوص تامین اعتبار صورت گیرد، تا بتوانیم سال آینده خط ۲ قطار شهری کرج را مورد بهره برداری کامل قرار دهیم.
خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه بین کمالشهر در غرب کرج و شهرستان شهریار استان تهران طراحی شده که تاکنون حدود ۱۵ کیلومتر تونل آن حفاری شده است.
عملیات احداث این خط از سال ۱۳۸۵ آغاز شده است .

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=279958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x