تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

کار سخت ۷ وزنه‌بردار برای گرفتن مدال قهرمانی جهان/ دست ایران به طلا می‌رسد؟

  • کد خبر : 279828
  • 15 آذر 1401 - 2:10
کار سخت ۷ وزنه‌بردار برای گرفتن مدال قهرمانی جهان/ دست ایران به طلا می‌رسد؟

وزنه برداران ایران برای رسیدن به مدال قهرمانی جهان کار بسیار سختی را در پیش دارند.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

 به نقل از ایسنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۲ کلمبیا از امشب آغاز می شود و ۵۳۷ وزنه‌بردار مرد و زن به رقابت می‌پردازند. این مسابقات اولین گام وزنه‌برداران برای حضور در المپیک پاریس محسوب می‌شود و نفراتی زیاد به دنبال این هستند تا با ثبت رکورد خوب بتوانند در رنکینگ المپیک جایی داشته باشند.

تیم مردان ایران با ترکیب ناقص (هفت نفر) شرکت کرده است و  از ۷۹ کشور شرکت کننده در بخش مردان تنها کشورهای چین، کلمبیا، مکزیک، آمریکا، گرجستان و کره جنوبی با ترکیب کامل ۱۰ نفره در این مسابقات حضور دارند.

وزنه‌برداری ایران برای کسب مدال به تیم مردان امید دارد چراکه هنوز  دختران وزنه بردار با نفرات برتر جهان فاصله رکوردی قابل توجهی دارند.

در تیم مردان هم کسب مدال طلا روی کاغذ بسیار سخت است به ویژه اینکه با اعلام رکوردهای ورودی، وزنه برداران کشورهای دیگر رکورد بالاتری را نسبت به وزنه‌برداران ایران ثبت کرده اند و هر کدام از ملی پوشان ایران باید حریفان عنوان داری را پشت سر بگذارند تا به مدال برسند.

وزنه‌برداری ایران در قهرمانی جهان ۲۰۲۱ به لطف رسول معتمدی صاحب مدال طلای مجموع شد اما  در این دوره این وزنه‌بردار مدعی را در اختیار  ندارد آن هم به این دلیل که در لیگ برتر وزنه برداری درگیر یک رقابت غیر ضروری با رضا دهدار شد و در اثر مصدومیت از ناحیه دست شانس حضور در قهرمانی جهان و تلاش برای کسب مدال طلا را از دست داد.

در ادامه نگاهی به وضعیت نمایندگان مرد ایران برای رقابت در قهرمانی جهان می اندازیم:

*تلاش قشقایی برای رسیدن به مدال دوضرب در گروه B

دسته ۶۷ کیلوگرم:

کار سخت ۷ وزنه‌بردار برای گرفتن مدال قهرمانی جهان/ دست ایران به طلا می‌رسد؟

حافظ قشقایی برای دومین مرتبه حضور در قهرمانی جهان را تجربه می کند. او در قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در دسته ۵۵ کیلوگرم وزنه زد که توانست در دو ضرب مدال نقره بگیرد و یک طلسم ۴۲ ساله(مدال نگرفتن در سبک وزن) را در آن زمان شکست.

قشقایی در قهرمانی جهان ۲۰۲۱ غایب بود و اکنون قرار است در کلمبیا در دسته ۶۷ کیلوگرم  و در گروه B وزنه بزند با این حال سعید علی حسینی سرمربی تیم ملی عنوان کرد که تلاش بر این است این وزنه بردار در حرکت دوضرب به مدال برسد.

رکورد ورودی قشقایی: ۳۱۰ کیلوگرم

بیشترین رکورد ورودی در دسته ۶۷ کیلوگرم: لی جون چن  (قهرمان المپیک توکیو) والنسیا ماسکوئرا از کلمبیا (نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۲۱) با ۳۳۰ کیلوگرم

*کار سخت جوادی برای تکرار نایب قهرمانی جهان

دسته ۸۱ کیلوگرم:

کار سخت ۷ وزنه‌بردار برای گرفتن مدال قهرمانی جهان/ دست ایران به طلا می‌رسد؟

مصطفی جوادی از وزنه برداران آینده دار ایران است که سال گذشته با کسب عنوان نایب قهرمانی جهان توانست بیش از گذشته خودش را مطرح کند. او قرار بود به به وزن المپیکی ۸۹ کیلوگرم برود که نتوانست خودش را به این دسته وزنی برساند از این رو قرار شد در قهرمانی جهان کلمبیا هم در دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه بزند و از مسابقات بعدی به یک وزن بالاتر کوچ کند.

جوادی برای دومین مرتبه در بزرگسالان جهان وزنه می زند. کار او برای رسیدن به مدال سخت است و دو رقیب چینی دارد که یکی از آنها دیان لی قهرمان جهان در سال ۲۰۱۹ و دیگری ژیانگ شی قهرمان المپیک توکیو است.

مارین روبو وزنه بردار مولداوی که در قهرمانی جهان ۲۰۲۱ سوم شد از دیگر رقیبان جوادی محسوب می‌شود.

رکورد ورودی جوادی: ۳۶۵ کیلوگرم، جایگاه سوم در لیست نهایی وزنه برداران

بیشترین رکورد ورودی: دیان لی از چین با ۳۷۱ کیلوگرم

*کیانوش رستمی به ناکامی ها پایان می دهد؟

دسته ۸۹ کیلوگرم:

کار سخت ۷ وزنه‌بردار برای گرفتن مدال قهرمانی جهان/ دست ایران به طلا می‌رسد؟

قهرمانی جهان کلمبیا برای این وزنه بردار بسیار حیاتی است. رستمی در قهرمانی جهان ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹  اوت شد و درقهرمانی جهان ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ هم حضور نداشت. رستمی قهرمان المپیک ریو و نایب قهرمان المپیک لندن است و از چهره های شاخص در این مسابقات محسوب می شود. این وزنه بردار به دلیل نگرفتن امتیازات لازم، حضور در المپیک توکیو را از دست داد  از این رو همه منتظر هستند تا ببینند بازگشت رستمی به مسابقات جهانی چگونه خواهد بود و این وزنه بردار قرار گرفتن روی سکوی جهانی را دوباره تجربه می‌کند یا همچنان ناکام باقی می‌ماند.

رستمی در یک وزن المپیکی به رقابت می پردازد که مدعیان زیادی دارد. کیدومارز والنیلا از ونزوئلا (نایب قهرمان المپیک توکیو)، کارلوس ناسار از بلغارستان (قهرمان جهان ۲۰۲۱)، تیان تائو از چین(نایب قهرمان المپیک ریو) و آنتونیو پیزولاتو از ایتالیا (نفر سوم المپیک توکیو) از مهمترین رقیبان رستمی هستند.

رکورد ورودی رستمی: ۳۹۰ کیلوگرم، جایگاه چهارم در لیست نهایی وزنه برداران

بیشترین رکورد ورودی: کیدومارز والنیلا از ونزوئلا با ۳۹۷ کیلوگرم

*فرصت دهدار برای اثبات خود

کار سخت ۷ وزنه‌بردار برای گرفتن مدال قهرمانی جهان/ دست ایران به طلا می‌رسد؟

دسته ۱۰۲ کیلوگرم:

رضا دهدار وزنه بردار با تجربه ای است و برای سومین مرتبه در قهرمانی جهان روی تخته می رود. او در سال ۲۰۱۹ مدال طلای دوضرب  و برنز مجموع دسته ۱۰۲ کیلوگرم را گرفت. در قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه زد که ششم شد و از کسب مدال بازماند.

او پیش از این در مصاحبه ها عنوان کرده بود که تلاش می کند خودش را در این دسته ثابت کند. با توجه به غیبت رسول معتمدی در قهرمانی جهان کلمبیا، دهدار این فرصت را دارد تا نشان دهد چند مرده حلاج است و برای کسب مدال تلاش کند.

البته او هم کار سختی در این وزن المپیکی دارد و باید با فارس الباخ  از قطر (قهرمان المپیک توکیو) گاسپاریان از ارمنستان که با رکورد بالایی به قهرمان جهان ورود کرده است و دیوید فیشروف از بلغارستان (قهرمان اروپا) آنتروپف از قزاقستان به رقابت بپردازد.

رکورد ورودی دهدار: ۳۹۰ کیلوگرم، جایگاه پنجم در لیست نهایی وزنه برداران

بیشترین رکورد ورودی: فارس الباخ از قطر با ۴۰۵ کیلوگرم

*اولین رقابت کرمی روی تخته قهرمانی جهان

کار سخت ۷ وزنه‌بردار برای گرفتن مدال قهرمانی جهان/ دست ایران به طلا می‌رسد؟

دسته ۱۰۹ کیلوگرم:

مهدی کرمی برای اولین مرتبه قهرمانی جهان را تجربه می کند. او  در اولین تجربه بین المللی خود به بازی های کشورهای اسلامی رفت که مدال برنز گرفت. پس از آن به قهرمانی آسیا دعوت نشد اما در رکورد گیری که علی حسینی گذاشت، توانست خودش را به قهرمانی جهان برساند.  

کرمی باید با روسلان نورالدینوف ازبکستان (قهرمان سابق جهان و قهرمان المپیک ریو)، آیمن باچا از تونس (قهرمان آفریقا در ۲۰۲۱) و چخیدزه از گرجستان (نایب قهرمان اروپا) رقابت کند.

رکورد ورودی کرمی: ۳۹۰ کیلوگرم، جایگاه چهارم در لیست نهایی وزنه برداران

بیشترین رکورد ورودی: نورالدینوف از ازبکستان با ۴۰۰ کیلوگرم

*جدال سخت داودی برای رسیدن به مدال فوق سنگین

کار سخت ۷ وزنه‌بردار برای گرفتن مدال قهرمانی جهان/ دست ایران به طلا می‌رسد؟

دسته ۱۰۹+ کیلوگرم:

با توجه به اینکه تعدادی از وزنه برداران مطرح دسته ۱۰۹ کیلوگرم به فوق سنیگن آمده اند،   رقابت این وزن بسیار جذاب تر از گذشته خواهد بود. علی داودی نایب قهرمان المپیک توکیو پس از غیبت  در قهرمانی جهان ۲۰۲۱ دوباره به قهرمانی جهان برگشته است.

آیت شریفی دیگر نماینده ایران نیز برای دومین مرتبه روی تخته جهانی می رود و در قهرمانی جهان ۲۰۲۱ ششم شد.

لاشا تالاخادزه وزنه بردار مطرح گرجستان قطعا به دنبال این است که ششمین طلای جهانی خود را بگیرد و از سال ۲۰۱۵ تاکنون قهرمان فوق سنگین جهان بوده است.

داودی برای کسب مدال نقره یا برنز باید با لالایان از ارمنستان(نایب قهرمان جهان در ۲۰۲۱)، گور میناسیان از بحرین(نایب قهرمان سابق جهان و نایب قهرمان المپیک ریو)، اکبر ژورائف از ازبکستان(قهرمان جهان و المپیک توکیو)، سیمون مارتیروسیان از ارمنستان (نایب قهرمان المپیک ریو و توکیو) رقابت کند.

رکورد ورودی داودی: ۴۵۰ کیلوگرم، جایگاه دوم در لیست نهایی وزنه برداران

شریفی: ۴۴۰ کیلوگرم، جایگاه پنجم در لیست نهایی وزنه برداران

بیشترین رکورد ورودی: تالاخادزه از گرجستان با ۴۶۵ کیلوگرم

*برنامه رقابت وزنه‌برداران مرد ایران به شرح زیر است: (ساعت مسابقات به وقت ایران است).

ساعت رسمی ایران ۸  ساعت و ۳۰ دقیقه از کلمبیا جلوتر است.

پنج شنبه ۱۷ آذر

گروه B دسته ۶۷ کیلوگرم مردان: حافظ قشقایی از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه

دوشنبه ۲۱ آذر

گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم مردان: مصطفی جوادی از ساعت یک بامداد

گروه A دسته ۸۹ کیلوگرم مردان: کیانوش رستمی از ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد

چهارشنبه ۲۳ آذر

گروه A دسته ۱۰۲ کیلوگرم مردان: رضا دهدار  از ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد

جمعه ۲۵ آذر

گروه A دسته ۱۰۹ کیلوگرم: مهدی کرمی از ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد

شنبه ۲۶ آذر

گروه A دسته ۱۰۹+ کیلوگرم:علی داودی و آیت شریفی از ساعت یک بامداد

انتهای پیام

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=279828

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x