تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

پژوهش راهی برای گشودن افق های جدید است

  • کد خبر : 279798
  • 14 آذر 1401 - 15:03

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۳ گفت: پژوهش راهی برای گشودن افق‌های جدید است.

✍️ رضا قاسمپور
روز ۲۵ آذر به عنوان روز پژوهش و همچنین هفته چهارم آذرماه به عنوان هفته پژوهش می باشد.
به همین مناسبت روز شنبه ۱۲ آذر زنگ پژوهش با حضور پژوهشگران جوان در پژوهشسرای خوارزمی کرج نواخته شد.
مراسم با خیرمقدم گویی دکتر آقابالی (مدیر پژوهشسرای خوارزمی) و اشاره به تاریخچه پژوهش و باید و نبایدهای کارهای پژوهشی شروع شد.
 

 
سپس نژادفلاح رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۳ به عنوان سخنران جلسه نکاتی را در خصوص هفته پژوهش و ضرورت‌های آن یادآور شده افزود: پژوهش راهی برای گشودن افق‌های جدید است.
وی در پایان ضمن اشاره ای به تلاش های مجدانه پژوهشگران ملی، از علامه امینی به عنوان پژوهشگر ایرانی اسلامی با خلق آثار گرانسنگ یاد نمود.
 

 
در ادامه دکتر محراب رجبی البرز پژوه نیز ضمن اشاره گذرا به حوادث اخیر با قرائت و تفسیر غزلی ناب از حضرت حافظ مورد تشویق حضار قرار گرفت.
لازم به یاداوریست که هفته پژوهش و فناوری، هفته‌ای است که فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور فراهم می‌آورد تا کلیه ذی‌نفعان، ضمن اطلاع از روندها و وضعیت موجود در کشور، برای آینده برنامه‌ریزی و اقدامات بهتر و مهم‌تری را در دستور کار خود قرار دهند.
 

 
انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری و تجلیل از آنها و همچنین ایجاد فرصت تعامل بین ذی‌نفعان این حوزه، به شیوه‌های مختلف نظیر برگزاری نمایشگاه، فن بازار، همایش ملی، مصاحبه‌های مطبوعاتی و رادیویی و تلویزیونی فضایی را در کشور ایجاد و به آن دامن می‌زند که ضمن ارتقاء شأن و جایگاه پژوهش و فناوری و فعالین در این عرصه، بسترسازی مستحکمی را برای ادامه راه تقویت و توسعه پژوهش و فناوری که ضامن پیشرفت واقعی کشور و ایجاد ثروت، رفاه و امنیت برای مردم است، در ابعاد اجتماعی و فرهنگی فراهم نماید.
 
 
به قلم: رضا قاسمپور

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=279798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x