تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

مردم البرز از ترافیک کلافه شده اند

  • کد خبر : 279549
  • 11 آذر 1401 - 22:08

امام جمعه کرج گفت: عزیزانی که درقسمت های مختلف استان از جمله شهرداری و استانداری هستند کارهایی اساسی انجام دهند. این افراد در دوره مسوولیتی خود کاری انجام دهند که به یادگار بماند چرا که مردم خواسته اند که راههای استان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س )در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: مردمان ایران قوی بردهان کسانی که بخواهند وحدتشان را خدشه دار کنند، مشت محکم خواهند زد. (این بیانات با تکبیر نمازگزاران همراه شد)
نماینده ولی فقیه دراستان البرز بیان داشت : در شرایط حساس کنونی باید در جهاد تبیین، تدبیر هنرمندانه داشت تا در دام سیاست های شیطانی مستکبران قرار نگیریم .
وی تاکید کرد: امروز باید ابزار رسانه را بیش از پیش مورد توجه قرار داد که متاسفانه رسانه اکنون در دست نیروهای ارزشی نیست و دروغ پردازی می شود به طوری که باور افراد را تحت تاثیر قرار می دهند .
نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: باید مسایل را دقیق تبیین کرد و به این مرحله رسید که هرکسی که در مقابل اسلام تسلیم نباشد این شخص مستکبر است .
وی با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی ادامه داد: مشکلات از زمانی شروع می شود که قانون زیر پا گذارده می شود تا ستون های نظام اسلامی خراب شود .
صدای ملت ایران اسلامی هرجمعه مرگ برآمریکا است
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: یکی از مهمترین ابعاد مبارزات ملت ایران اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی جنبش های دانشجویی به صورت پراکنده در جریان ملی شدن صنعت نفت یا حوادث ۱۶ آذر سال ۳۲ بوده که آمریکا به عنوان اولین دشمن ملت اسلامی تعریف شد .
امام جمعه کرج اضافه کرد: دانشجویان انقلابی در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اقدامات موثری داشتند علاوه بر حرکت های جنبشی شاهد درخشش آنان درعرصه های علمی و تقدیم شهدایی گرانقدری از جمله شهید همت و شهید باکری بودیم .
وی که در این بخش از سخنان خود با همراهی نمازگزاران با شعار مرگ برآمریکا همراه بود، یادآورشد: در طول پیروزی انقلاب اسلامی پرچم مبارزه با استکبار جهانی را دانشجویان بالا نگه داشتند و صدای ملت ایران اسلامی هر جمعه با فریاد مرگ برآمریکا بلند است.
آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: امروز جنبش های دانشجویی پرچم مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی را در بیانیه گام دوم انقلاب درعرصه فناوری و تولید بالا نگه داشته و ارتباط صنعت ،دانشگاه و کشاورزی ، دانشگاه باید فعال شود و درتمام عرصه های مختلف دفاع از اسلام و ارزشها صورت گیرد.
ایام فاطمیه فرصت مناسب برای جهاد تبیین
امام جمعه کرج با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س)گفت: این ایام بهترین فرصت و زمان برای تبیین حقایق اسلام و جهاد تبیین است؛اگربه خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) دقت کنیم، می بینیم که به سیاست های اسلامی و علل انحطاط جوامع اشاره شده و راهکارهای اجرایی داده شده است .
وی ادامه داد: حضرت صدیقه کبری (س) نمونه یک انسان بصیر،آگاه و آگاهی بخش است که وقتی وارد میدان مبارزه شد در مقابل دشمنان با تمام ابزار از جمله رسانه که درآن موقع خطبه و خطابه بود استفاده کرد ؛ بنابراین خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) شیوه نامه جهاد تبیین است بنابراین باید از حضرت یاد بگیریم حضور در جریانات اجتماعی را و بی تفاوت نباشیم .
امام جمعه کرج افزود: عده ای مجالس عزاداری حضرت زهرا (س) را برپا می کنند اما در مسیر صدیقه کبری (س) نیستند بنابراین باید در مسایل جامعه مسوولیت پذیر باشیم و حضرت زهرا (س) پس از رسول خدا (ص) حامی جریانات اسلامی بود .
وی یاد آورشد: حضرت زهرا(س) انچنان خطر جدایی دین از سیاست را مطرح می کردند که می توان با توجه به شرایط امروز به این نکته پی برد که خطر جدایی دین از سیاست جدی است و همه باید به رسیمان الهی چنگ بزنیم .
امام جمعه کرج گفت: اگر کسی می خواهد عدالت خواهی و مطالبه گری داشته باشد پای درس حضرت زهرا (س) بنشیند چراکه حضرت نگاهی عمیقی پیرامون موضوعات داشت.
وی اضافه کرد: حضرت زهرا(س)سرکوب باطل را به روشنی تبیین داشت و پرچم مقاومت و مطالبه گری را بالا نگه داشت .
نماینده ولی فقیه دراستان البرز درادامه حضرت زهرا (س) الگوی مبارزه با چهره غاصبان خواند و گفت: برای جهاد تبیین باید جهاد کبیر داشت و مراقبت شود تا دام دشمن نیفتیم.
وی اضافه کرد: امروز باید از ارزش های الهی و اسلامی در برابر حملات گسترده دشمن به روش جهاد کبیر دفاع کرد و باید بفهمیم که شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی در تلاش برای به هم زدن وحدت جامعه اسلامی هستند تا به منافع عمومی و فردی ضربه بزنند .
امام جمعه کرج با بیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد گسل بین جامعه اسلامی هستند گفت: دشمنان باید بدانند ملت ایران اعم از ترک ، بلوچ، کرد ، لر ، عرب ایران قوی را در برابر دشمنان امت اسلامی تشکیل داده اند .
قانون اساسی مترقی ترین قانون است
امام جمعه کرج با اشاره به دهم آذرماه روز مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قانون اساسی از مترقی ترین قانون ها برای اداره جامعه است که هوشمندانه نیازها درآن دیده شده و دشمنان ریشه های این قانون به ویژه اصل ولایت فقیه را هدف قرار داده اند.
وی با اشاره به فرمایشات امام راحل (ره) گفت: قانون برای همه است و نفع فردی و اجتماعی درآن دیده شده که البته دزدها و دیکتاتورها از قانون بدشان می آید؛ اگر همه قانون را محترم بشماریم اختلافات نخواهد بود چراکه اختلافات از قانون شکنی است و درصورت نبود قانون کشور دچار هرج و مرج می شود .
وی تاکید کرد: دشمن امروز بر بی قانونی سرمایه گذاری داشته و عده ای دانسته و ندانسته در مسیر بی قانونی قرار گرفته اند بنابراین مردم از دستگاه های اجرایی در خواست دارند تا به وظایف قانونی خود عمل کنند .
امام جمعه کرج با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: اگر اعتراضی است در مسیر قانونی باشد یک عده می خواهند کشور قانون نداشته باشد چراکه عمل به قانون اساسی علاج تمام دردهای کشور است .
وی تاکید کرد: قانون اساسی عالی ترین سند حقوقی یک کشور است و راهنمایی برای تنظیم قوانین دیگر چراکه دراین قانون روابط با سایر کشور ها ، پرچم ، سرود ملی ، چگونگی حقوق افراد جامعه ، اصول حاکم بر سیاست های اقتصادی و روابط خارجی مورد توجه قرار گرفته است .
نماینده ولی فقیه درادامه زهرای اطهر را الگوی بصیرت افزایی ، مبارزه و مطالبه گری خواند .
مردم البرز از ترافیک کلافه شده اند
امام جمعه کرج در ادامه سخنان خود به نکته استانی دراستان البرز اشاره کرد و افزود: عزیزانی که درقسمت های مختلف استان از جمله شهرداری و استانداری هستند کارهایی اساسی انجام دهند .
وی اضافه کرد: این افراد در دوره مسوولیتی خود کاری انجام دهند که به یادگاربماند چراکه مردم خواسته اند که راه های استان مورد توجه قرار گیرد .
امام جمعه کرج گفت: ترافیک مردم را کلافه کرده بنابراین باید برای فضای آرامش برای تردد مردم برنامه ریزی کلان با تامین بودجه داشت .
وی تاکید کرد: صبح اول وقت مردم مدت طولانی را سرپل (کلاک کرج ) می مانند بنابراین کار را دراین زمینه شروع کنید که به مرور تمام می شود؛ اگرچه برخی می گویند یک پروژه سال ها ه طول می کشد ولی باید با طرح و نقشه اساسی شروع کرد.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز همچنین یاد و خاطره میرزا کوچک خان جنگلی را در مناسبت تاریخی ۱۱ آذر گرامی داشت.
امام جمعه کرج درخطبه اول نماز جمعه نیز با دعوت اهل تقوا به صبر گفت: وقتی شیطان با همه ابزار تلاش می کند تا با نقشه های شوم انسان را از پا دربیاورد باید عنصر موثر صبر واستقامت داشت.
وی تاکید کرد: تاریخ را مورد مطالعه قراردهید و ببینید که ائمه اطهار(ع) چه سختی ها و مصیبت هایی داشتند تا جامعه اسلامی به عافیت برسد .

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=279549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x