تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

کمتر از ۱۰ درصد معابر شهری البرز مناسب معلولان است

  • کد خبر : 279209
  • 09 آذر 1401 - 0:59

مدیرکل بهزیستی استان البرز موضوع مناسب سازی معابر شهری را نمودی از اجرای عدالت اجتماعی در شهر برای معلولان خواند و گفت: کمتر از ۱۰ درصد معابر و خیابان های این استان برای رفت و آمد معلولان مناسب سازی شده است.

به گزارش ایرنا، وجیهه محمدی فلاح روز دوشنبه در آیین رونمایی از پوستر ششمین جشنواره تئاتر منطقه ای “افراد دارای معلولیت آفتاب” به میزبانی استان البرز افزود: معلولان بخش اعظمی از ظرفیت‌های مستعد جامعه هستند که برای اثربخشی بیشتر آنان باید زیرساخت‌های متناسب شهری به منظور حضور فعال این افراد فراهم کرد.
وی ادامه داد: بهزیستی، سازمانی است که با مسائل اجتماعی فراوانی دست و پنجه نرم می کند، بنابراین تنوع خدمت رسانی این نهاد به افراد تحت پوشش بسیار زیاد است.
مدیرکل بهزیستی استان البرز یادآور شد: اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ زن سرپرست خانوار و ۳۶۰ کودک بدون سرپرست زیر پوشش حمایتی این نهاد هستند .
محمدی گفت: در صدد هستیم تا مددجویان تحت پوشش بهزیستی شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار، فرزندان ترخیصی، معتادین بهبود یافته که متقاضی شغل هستند را با طرح های مختلف حمایتی زمینه حضور فعالانه آنان را در اجتماع فراهم کنیم .
ششمین جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت آفتاب اداره کل بهزیستی استان البرز با همکاری ادارات بهزیستی استان های تهران، قم، اصفهان، مرکزی، چهار محال و بختیاری ، در بخش های صحنه ای ، خیابانی ، کودکان کار و خیابانی ، نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی برگزار می کند.
سازمان بهزیستی کشور در ششمین جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت هر چند استان را با یک عنوان نامگذاری کرد که در این دوره استان های قم، تهران، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و البرز را با نام ” آفتاب ” نامگذاری کرده است .
تصویر عقاب طلایی استان البرز نیز به عنوان نسل پرنده ای از این استان که در حال انقراض است به عنوان نماد در پوستر ششمین جشنواره تئاتر منطقه ای “افراد دارای معلولیت آفتاب” نقش بسته است.
بهزیستی البرز ۵۰ هزار معلول را زیر چتر حمایتی خود دارد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=279209

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x