تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

نخستین باشگاه کتاب سمپادی البرز گشایش یافت

  • کد خبر : 279205
  • 09 آذر 1401 - 0:56

نخستین باشگاه کتاب سمپادی البرز شامگاه دوشنبه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در البرز گشایش یافت.

به گزارش ایرنا؛ الهام یاوری رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور در آیین گشایش این باشگاه کتاب که دردبیرستان استعدادهای درخشان شهید باهنر شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برگزار شد، تاسیس باشگاه کتاب در مدارس سمپاد کشور را مهم ترین گام برای تشویق دانش آموزان به کتابخوانی ذکر کرد.
وی گفت : در باشگاه کتاب سمپادی البرز ، کتاب های مرجع برای تشویق دانش آموزان به امر پژوهش در زمینه های علمی ، تاریخی ، فرهنگی ، کودکان و سایر بخش تامین شده است .
رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: تا پایان سال جاری ۱۲۸ باشگاه کتاب سمپادی در مدارس کشور گشایش می یابد.
وی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های انسانی فرهنگ‌ساز کشور در حوزه توسعه فرهنگ “کتاب و کتابخوانی” و ضرورت تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری در فرایند رسمی و عمومی و در راستای تحقق اهداف ساحت‌های شش‌گانه تربیت سند تحول بنیادین است.
یاوری بیان داشت: باشگاه کتاب سمپادی‌ها همزمان با اختتامیه جشنواره ملی فردوسی در تیرماه ۱۴۰۱، با حضور وزیرآموزش و پرورش، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی و آغاز به کار کرد.
وی تصریح کرد: باشگاه‌ها برای شناسایی، جذب، پرورش، حمایت و هدایت دانش‌آموزان و فرهنگیان با استعداد کشور در “حوزه کتاب و کتابخوانی، تربیت نویسنده، ویراستار راه اندازی شده اند.
یاوری خاطرنشان کرد: اعتلای سطح علمی دانش آموزان از طریق تشکل بخشیدن به آنها در قالب گروه‌ها و کمیته‌های پژوهشی و علمی و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، زیر نظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت دبیرخانه‌های زبان و ادبیات فارسی از اهداف مهم تاسیس باشگاه ها را تشکیل می دهد.
رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: در باشگاه کتاب سمپادی فعالیت های مختلفی همانند برگزاری مسابقات کتابخوانی سمپاد، شناسایی و معرفی تازه‌های کتاب و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، تألیف، تدوین و انتشار کتب، جزوات و نشریات علمی و آموزشی دانش‌آموزان و فرهنگیان، برگزاری جلسات سخنرانی، هم‌اندیشی و بحث و نقد علمی از طریق دعوت از استادان و صاحب‌نظران، فراهم آوردن فضا، امکانات کارگاهای آموزشی، کتابخانه و ابزارهای اطلاع‌رسانی صورت می گیرد.
یاوری، ارایه خدمات آموزشی و پژوهشی حضوری و مجازی ویژه به دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های درونی و بیرونی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی وتشکیل بانک اطلاعات از دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان مستعد اهل قلم، آموزش ویرایش، و نگارش را از دیگر فعالیت های باشگاه کتاب سمپاد عنوان کرد.
استان البرز ۱۹ مدرسه سمپاد ( استعدادهای درخشان ) دارد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=279205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x