تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

پیروزی مقابل امریکا را هم «می‌توانیم»

  • کد خبر : 279044
  • 05 آذر 1401 - 22:41

یادآوری شکست، آن‌هم بعد از کسب یک پیروزی دلنشین و هیجان‌انگیز شاید جالب توجه نباشد، اما بازنگری برخی اتفاقات می‌تواند مسیر کسب موفقیت را هموار کند

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

یادآوری شکست، آن‌هم بعد از کسب یک پیروزی دلنشین و هیجان‌انگیز شاید جالب توجه نباشد، اما بازنگری برخی اتفاقات می‌تواند مسیر کسب موفقیت را هموار کند. بی‌شک تیم ملی باید خاطره تلخ شکست مقابل سه‌شیر‌ها و همچنین برتری مقابل اژد‌ها را به دست فراموشی بسپارد، اما بازنگری اتفاقات این دو دیدار از سوی کادر فنی و بررسی نقاط ضعف و قوت یوز‌ها در این دو بازی می‌تواند گام بلندی برای کسب موفقیت مقابل یانکی‌ها باشد، خصوصاً که مصاف دو تیم انگلیس و امریکا که با تساوی بدون گل به پایان رسید نشان داد شاگردان کی‌روش به سادگی می‌توانستند از عهده سه‌شیر‌ها برآیند اگر اسیر اتفاقات ناخواسته‌ای، چون مصدومیت ناگهانی و ناگوار بیرانوند و باقی ماجرا‌های این بازی نمی‌شدند. هرچند بازی با انگلیس به پایان رسید، اما مصاف با یانکی‌ها همچنان باقی است. پس زیر ذره‌بین قرار دادن عملکرد این تیم برابر انگلیس می‌تواند راه را برای کسب دومین برد ایران در این دوره از رقابت‌های جام جهانی باز کند.
مسئله دست‌کم گرفتن حریف نیست. اتفاقی که نتیجه‌اش جز باخت نخواهد بود، درست همانند نتیجه‌ای که در کارنامه ولز ثبت شد، چراکه با مدنظر قرار دادن بازی ایران – انگلیس، به این نتیجه رسیده بود که عبور از سد یوز‌های ایرانی کار چندان سختی نیست، اما این دست‌کم گرفتن چنان اژد‌ها را شوکه کرد که نتوانست برابر توانمندی یاران کی‌روش و انگیزه بالای آن‌ها قدعلم کند و به نتیجه برسد.
عملکرد امریکا برابر انگلیس نشان داد کی‌روش و شاگردانش می‌توانند این بازی را هم با کسب حداکثر امتیاز به پایان ببرند و برای نخستین بار به مرحله بعدی باز‌ی‌ها صعود کنند. البته به شرط آنکه یک، حریف را دست کم نگیرند و دو، خودشان باشند. اکثر آن‌هایی که مصاف امریکا و انگلیس را به تماشا نشستند بر این باور بودند که ایران اگر برابر انگلیس هم مانند ولز بود، می‌توانست از یاران ساوت‌گیت هم امتیاز بگیرد. اتفاقی که به دلایل غیرمترقبه رخ نداد، اما مسئله مهم این است که نتیجه بازی با انگلیس را نمی‌توان عوض کرد، ولی نتیجه بازی با امریکا را می‌توان به‌گونه‌ای رقم زد که صعود ایران را به دنبال داشته باشد. اتفاقی که دور از انتظار نیست، خصوصاً که امریکا در مصاف با انگلیس و ولز ثابت کرده حریفی نیست که یوز‌ها نتوانند از عهده‌اش برآیند. همانطور که ایران در دیدار با ولز نشان داد می‌توانست سه‌شیر‌ها را به چالش بکشد اگر این دیدار در شرایطی عادی پیش می‌رفت.
در واقع رمز موفقیت ایران در آخرین مصاف مرحله گروهی این است که نه امریکا را دست‌کم بگیرد و نه خیلی دست بالا. ضمن اینکه با دوری از حواشی خودش باشد. همان تیمی که مقابل ولز به میدان رفت. تیمی که خواست و توانست و این همان چیزی است که کی‌روش باید به شاگردانش قبل از رویارویی با امریکا تفهیم کند. اینکه اگر بخواهیم بی‌هیچ شک و تردیدی می‌توانیم، چراکه هیچ چیزی از تنها حریف باقیمانده در گروه B کم نداریم و این را نه احساسات که آمار، نتایج و عملکرد امریکا برابر ولز و انگلیس ثابت کرده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=279044

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x