تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

سهمیه صعود  در مشت ماست

  • کد خبر : 279041
  • 05 آذر 1401 - 22:41
سهمیه صعود  در مشت ماست

  نتایج گروه دوم جام‌جهانی جوری رقم خورده که حالا ایران برای صعود تاریخی به یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها سرنوشتش به هیچ تیمی گره نخورده و یکی از دو سهمیه گروه در مشت ماست. 

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

  نتایج گروه دوم جام‌جهانی جوری رقم خورده که حالا ایران برای صعود تاریخی به یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها سرنوشتش به هیچ تیمی گره نخورده و یکی از دو سهمیه گروه در مشت ماست. 
امریکا و انگلیس به عنوان دومدعی گروه در دیداری کسل‌کننده به تساوی بدون گل رضایت دادند و حال در آستانه برگزاری سومین بازی، نه تنها صعودشان مسجل نشده بلکه به شدت نگران به بار آمدن یک نتیجه ضعیف دیگر هستند. 
 
 همه احتمالات
از بین همه شانس‌های صعود برای چهار تیم گروه B، شش حالت آن به سود تیم‌ملی کشورمان تمام می‌شود. فقط دو روز دیگر تا برگزاری دیدار ایران – امریکا و انگلیس – ولز باقی مانده و نتیجه این دو بازی همزمان تکلیف دو تیم صعود کرده را مشخص می‌کند. شرایط به‌گونه‌ای است که نتیجه بازی یوز‌ها سرنوشت سه تیم دیگر را تغییر می‌دهد. اولین حالت، پیروزی تیم‌ملی کشورمان برابر امریکاست و بدون درنظر گرفتن نتیجه دیدار انگلیس – ولز، صعود ما حتمی است. حالت دوم باز هم برد تیم ماست و شکست دور از انتظار انگلیس از ولز؛ در این صورت شاگردان کی‌روش مقتدرانه و به عنوان صدرنشین گروه راهی دور بعد می‌شوند. تساوی ایران و امریکا همزمان با برد یا تساوی انگلیس به صعود کشورمان به عنوان تیم دوم می‌انجامد. برد همزمان ایران و انگلیس، سه‌شیر‌ها را به عنوان تیم اول و یوز‌ها را به عنوان تیم دوم به دور بعد می‌فرستد. تساوی همزمان انگلیس و ایران نیز منجر به صعود هر دو تیم می‌شود. در صورت تساوی ایران – امریکا و باخت شاگردان ساوت‌گیت، هر سه تیم ایران، انگلیس و ولز با در نظر گرفتن تفاضل گل‌ها شانس صعود به دور بعد را دارند. 
باید حواس‌مان به احتمالات منفی هم باشد و با در نظر گرفتن همه جوانب هیچ فرصتی را از دست ندهیم. شکست ایران با پیروزی یا تساوی انگلیس، صدرنشینی و دومی گروه را نصیب انگلیس و امریکا می‌کند. حتی باخت همزمان ایران و انگلیس نیز به صعود امریکا و دومی انگلیس یا ولز منجر می‌شود. 
 
 روحیه بالا، بازگشت بیرو
از دوحه خبر می‌رسد روحیه بچه‌ها برای تمام کردن کار در بالاترین حد ممکن است. تمرین دیروز با شور و شعف ناشی از برد شیرین مقابل ولز برگزار شد. حلقه اتحاد دوباره در شروع تمرین تشکیل شد و فریاد برد برد اردو را تحت تأثیر قرار داد. بازگشت علیرضا بیرانوند از نکات مهم تمرین روز گذشته بود. سنگربان ایران بعد از آن حادثه بازی نخست و پشت سرگذاشتن پروتکل‌های آسیب مغزی، با محافظ صورت در تمرین گروهی حضور پیدا کرد تا برای بازی با امریکا آماده شود. 
بازگشت به رده بیستم رنکینگ فیفا یکی از ثمرات پیروزی بر ولزبود. بعد از آن باخت کذایی به انگلیس تیم کشورمان تا رده ۲۶ رده‌بندی جهانی پایین آمد، ولی خوشبختانه عملکرد درخشان تیم کی‌روش در مصاف با ولز باعث شد تا یوز‌های ایرانی در رنکینگ شش پله صعود کنند.
 
 نگرانی حریف
انگلیس چهار امتیازی، ایران سه امتیازی، امریکا دو امتیازی و ولز هم یک امتیازی هستند. با این اوصاف دو تیم اول گروه بیشترین شانس حضور در دورحذفی را دارند و همین مسئله آژیر قرمز را در اردوگاه امریکا به صدا درآورده است. تخیلات آن‌ها نه تنها به واقعیت تبدیل نشده بلکه امریکایی‌ها برای صعود چاره‌ای جز برد ندارند. منتها همانند ۲۴ سال پیش تیم کشورمان از هر نظر برای تاریخ‌سازی آماده است و گرگ برهالتر دقیقا به همین‌خاطر به شدت احساس نگرانی می‌کند. سرمربی امریکا اوضاع تیمش را می‌فهمد و می‌کوشد تا با انکار اخبار و حواشی سیاسی پیرامون این دیدار، از حساسیت‌های جدال پیش‌رو بکاهد: «در سه کشور مختلف بازی و در سوئد مربیگری کرده‌ام. چیزی که در مورد فوتبال وجود دارد این است که ما با افراد مختلف از سراسر جهان ملاقات می‌کنیم و به واسطه عشق مشترک‌مان به این ورزش است که با هم متحد می‌شویم. تصور می‌کنم این بازی به دلیل این واقعیت که هر دو تیم می‌خواهند به دور بعد صعود کنند، به شدت حساس و  رقابتی می‌شود نه به دلیل سیاست یا روابط بین دو کشور! ما فوتبالیست هستیم و می‌خواهیم رقابت کنیم و بازیکنان روز سه‌شنبه با هم رقابت می‌کنند، همین و بس! یا ما برنده این بازی می‌شویم یا از جام جهانی خارج می‌شویم و این تمرکز ما برای آماده‌سازی تیم است، اما بیشتر از همه ما باید قدرتی که ایران با بازی‌اش به ارمغان می‌آورد را درک کنیم. اگر می‌خواهیم فرصتی برای صعود داشته باشیم، باید برای تقابل با ایران آماده باشیم. هر باری که در جام جهانی هستید و در بازی آخر سرنوشت دست خودتان است، این چیز بسیار خوبی است.»
تایلر آدامز کاپیتان تیم ملی امریکا نیز یک‌بار دیگر بر حساسیت بازی با ایران و اهمیت نتیجه این دیدار تأکید کرد: «قطعاً ترجیح می‌دادیم سه امتیاز بازی با انگلیس را بگیریم، اما فکر نمی‌کنم که شایسته پیروزی بودیم. از نمایشی که ارائه کردیم خوشحال هستیم و بازیکنان تا جایی که دیگر توانی در بدن نداشتند دویدند. باید مقابل تیم باکیفیت ایران قرار بگیریم و صددرصد روی این مسابقه متمرکز باشیم. می‌دانیم باید کار را در بازی پایانی تمام کنیم. پیروزی در این مسابقه، دشوار است، اما هنوز کارمان تمام نشده و باید نقاط ضعف خود را برطرف کنیم.»
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=279041

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x