تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

در روز چهارم جام‌ چه گذشت؟ ژرمن‌ها همدرد آرژانتینی‌ها شدند!

  • کد خبر : 279014
  • 03 آذر 1401 - 12:41
در روز چهارم جام‌ چه گذشت؟ ژرمن‌ها همدرد آرژانتینی‌ها شدند!

دوحه- ایرنا- روز چهارم جام‌جهانی ۲۰۲۲ با یک شگفتی دیگر همراه بود و آلمان هم به سرنوشت آرژانتین دچار شد و شاگردان هانسی فلیک با شکست مقابل ژاپن، هواداران فوتبال را غافلگیر کردند.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از خبرنگار اعزامی ایرنا به دوحه، روز چهارم رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، دیروز با انجام دیدارهای‌ تیم‌های گروه‌های F و E به پایان رسید تا دور اول مرحله گروهی در آستانه پایان باشد.

خاطره تلخ روسیه برای ژرمن‌ها تکرار می‌شود؟

گروه E با حضور آلمان و اسپانیا در کنار ژاپن و کاستاریکا، یکی دیگر از شگفتی‌های روز چهارم جام بیست و دوم را رقم زد.

پس از آنکه سه‌شنبه، عربستان توانست در یک بازی تاریخی، آرژانتین، مدعی اصلی قهرمانی را دو بر یک شکست دهد، این بار دیگر مدعی جام یعنی آلمان در کمال شگفتی مغلوب یک آسیایی دیگر شد تا تیم‌های بزرگ در قطر حاشیه امنیتی نداشته باشند.

شاگردان هانسی فلیک که با یک گل از روی نقطه پنالتی پیش افتاده بودند در ادامه قربانی تعویض‌های طلایی هاجیمه موریاسو و سامورایی‌ها با یک کامبک دو بر یک برنده جدال حساس خلیفه دوحه شدند تا با یک برد بزرگ کارشان را آغاز کنند.

در روز چهارم جام‌ چه گذشت؟ ژرمن‌ها همدرد آرژانتینی‌ها شدند!

در سوی دیگر ژرمن‌ها که در این مسابقه دو بار گل‌هایشان پس از بازبینی توسط کمک داور ویدئویی و با دستور ایوان بارتون السالوادوری مردود اعلام شد، کارشان با این شکست به دور بعد به خطر افتاده است.

این دومین دوره جام‌جهانی است که آلمان با باخت آغاز می‌کند و از چنین نتیجه‌ای خاطره خوشی ندارد.

آنها در دوره گذشته در روسیه، کارشان را با باخت یک بر صفر مقابل آلمان آغاز کردند و در پایان دور گروهی با یک برد و دو باخت، در رده چهارم گروه قرار گرفتند و از دور مسابقات حذف شدند!

در دیگر بازی گروهE، اسپانیا دیگر مدعی قهرمانی، خلاف ژرمن‌ها یک شب آرام و بی دغدغه را در شروع کار در جام‌جهانی قطر پشت سرگذاشت. کاستاریکا حریفی بی‌آزار برای تیم لوئیز انریکه بود و نتوانست ماتادورها را به زحمت بیندازد.

در روز چهارم جام‌ چه گذشت؟ ژرمن‌ها همدرد آرژانتینی‌ها شدند!

اسپانیا با درخشش جوانانی مانند گاوی که تنها ۱۸ سال سن دارد، با ۷ گل، شاگردان لوئیز سوارز را شکست داد تا سنگین‌ترین باخت جام از ایران گرفته شود و به یاران کیلور ناواس برسد.

اسپانیا و ژاپن در پایان دور اول با ۳ امتیاز، تیم‌های اول و دوم هستند، آلمان و کاستاریکا هم بدون امتیاز رده‌های سوم و چهارم گروه E را به خودشان اختصاص داده‌اند.

توقف نایب قهرمان جهان در شب شیاطین سرخ

در گروه F هم دیشب شاهد برگزاری دو بازی دور اول گروهی بودیم، شاگردان زلاتکو دالیچ در کرواسی که به عنوان نایب قهرمان دوره گذشته پا به قطر گذاشته‌اند، در بازی اول مقابل مراکش قرار گرفتند.

شاگردان ولید الرکراکی با بستن یک خط دفاعی قدرتمند توانستند نایب قهرمان جام‌جهانی روسیه را با تساوی بدون گل متوقف کنند و درخشش لوکا مودریچ باتجربه هم گره بازی را برای کروات‌ها باز نکرد تا کرواسی و مراکش با تساوی بدون گل در ورزشگاه البیت به کار خودشان پایان بدهند.

در روز چهارم جام‌ چه گذشت؟ ژرمن‌ها همدرد آرژانتینی‌ها شدند!

مصاف بلژیک و کانادا، دیگر رقابت گروه F بود، شیاطین سرخ که با یک دوجین ستاره نامدار در قطر به دنبال کسب یک نتیجه فوق‌العاده و به گفته روبرتو مارتینز سرمربی‌شان، تاریخ‌سازی هستند، در گام اول توانستند از سد کانادا که پس از ۳۶ سال دوباره وارد جام‌جهانی شده است، بگذرند.

سرخ‌ها این پیروزی را مدیون تیبو کورتوآ و البته کوین دی‌بروینه هستند، اولی با مهار یک پنالتی و سیوهای فوق‌العاده، دروازه بلژیک را بسته نگه داشت و دومی هم همان هافبک طراح و زهرداری نشان داد تا مارتینز و بلژیکی‌ها امیدوار به پشت سرگذاشتن یک جام‌جهانی فوق‌العاده شوند.

البته در سوی دیگر شاگردان هردمن هم بدشانس بودند و نتوانستند با ستاره‌ای مانند دیویس از پس شیاطین سرخ بربیایند و اگر ضربه پنالتی‌شان در دقایق اولیه بازی تبدیل به گل می‌شد، شاید نتیجه دیگری رقم می‌خورد.

در روز چهارم جام‌ چه گذشت؟ ژرمن‌ها همدرد آرژانتینی‌ها شدند!

با این حال در پایان بازی‌های گروه F، بلژیک با ۳ امتیاز در صدر است، کرواسی و مراکش با یک امتیاز، دوم و سوم هستند و کانادا بدون امتیاز تیم چهارم است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=279014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x