تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

جدی: فدراسیون جودو دنبال حاشیه است/ خواهش کردند در بازیهای اسلامی برایشان مسابقه دهم

  • کد خبر : 278731
  • 27 آبان 1401 - 9:00
جدی: فدراسیون جودو دنبال حاشیه است/ خواهش کردند در بازیهای اسلامی برایشان مسابقه دهم

دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جودوی کم‌بینایان و نابینایان جهان گفت: با وجود این که ۳ بار در داخل و خارج از کشور توسط پزشکان متخصص فدراسیون جهانی کلاس بندی بین‌المللی شدم، نمی‌دانم چرا فدراسیون جودو به دنبال ایجاد حاشیه برای جودوکاران نابینا و کم‌بینا است

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

وحید جدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حواشی ایجاد شده از سوی فدراسیون جودو مبنی بر سالم بودن این ورزشکار برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان جودو نابینایان و کم‌بینایان، اظهار کرد: ۴ سال است که در مسابقات قهرمانی کشور جودو نابینایان و کم‌ بینایان شرکت می‌کنم که دستاورد آن کسب ۲ مدال طلا در وزن ۸۱ و یک طلا در ۹۰ کیلوگرم بود که حکم این قهرمانی‌ها موجود است.

وی گفت: از پارالمپیک توکیو تا الان در اردوهای جودوکاران نابینا و کم‌بینا حضور داشتم که ۲ بار در داخل کشور توسط دکتر نجفی پزشک فدراسیون جهانی و یک بار هم توسط ۳ متخصص بین‌المللی قبل از برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در باکو از من تست چشم پزشکی گرفتند و در نهایت کلاس B2 به من دادند و گفتند مشکلی برای شرکت در مسابقات جودو نابینایان و کم‌بینایان ندارم و تا پارالمپیک پاریس کلاس بین‌المللی دارم.

این جودوکار کم‌بینا در پاسخ به این پرسش که آیا با فدراسیون جودو نیز همکاری داشتید یا خیر؟ تصریح کرد: قبل از برگزاری بازیهای کشورهای اسلامی که در اردوی جودوکاران نابینا و کم‌بینا بودم، فدراسیون جودو از من خواهش کرد که چون جودوکار خوب در وزن ۷۳ کیلوگرم ندارند در بازیهای کشورهای اسلامی برای این فدراسیون در مسابقات حضور پیدا کنم، واقعا فکر نمی کردم که جواب خوبی را فدراسیون جودو این طور بدهد. فقط خواستم با اهتزاز پرچم کشور به آنها لطف کرده باشم، فکر نمی‌کردم این مساله برای من حاشیه ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد:  اگر مشکلی برای شرکت در قهرمانی جهان باکو داشتم، پزشکان متخصص در آنجا مجوز حضور در مسابقات را به من نمی‌دادند، در حالی که تمام کلاس‌بندیها قانونی است و در چارچوب قانون رقابت می‌کنم و مشکل خاصی برای حضور در مسابقات افراد کم‌بینا و نابینا ندارم.

جدی در پایان یکی از اهداف خود را کسب مدال طلا پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس عنوان کرد و افزود: با حواشی که فدراسیون جودو برای من ایجاد کرد تحت هیچ شرایطی برای این فدراسیون در رقابتها شرکت نخواهم کرد و تمرکزم این است که با حضور موفق در رویدادهای آینده خود را برای پارالمپیک پاریس آماده و برای اولین بار به مدال طلا پارالمپیک دست پیدا کنم.

انتهای پیام

                                                               

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=278731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x