تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

محدودیت های گواهینامه های جدیدالصدور

  • کد خبر : 278728
  • 26 آبان 1401 - 19:18

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به ماده ۴ آیین‌نامه صدور انواع گواهینامه‌های رانندگی مصوب ۱۳۹۰ هیئت وزیران گفت: دارندگان گواهینامه‌ های رانندگی موتورسیکلت و پایه سوم در اولین مرحله ‏صدور گواهینامه در سال اول مکلف به رعایت محدودیت ها و شرایط ویژه‌ می‌باشند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ حمداله رحمتی پور اظهار داشت: با استناد به ماده ۴ آیین‌نامه صدور انواع گواهینامه‌های رانندگی مصوب ۱۳۹۰ هیئت وزیران، رانندگان تا سه ماه نخست حق ندارند به تنهایی رانندگی کنند و باید یک نفر دارنده گواهی نامه پایه یک ، پایه دو و یا پایه سوم با سپری شدن یک سال از زمان صدور در کنارشان حضور داشته باشد.
وی افزود: این دسته از رانندگان به مدت یکسال از ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح نیز حق رانندگی ندارند و به مدت یک سال هم نباید خارج از شهرها رانندگی کنند مگر اینکه در مسیر بین بزرگراهی با حداکثر ۲۵ کیلومتر فاصله از آن شهر با احتیاط به رانندگی بپردازند.
سرهنگ رحمتی پور با اشاره به وجود محدودیت هایی برای دارندگان گواهینامه موتور سیکلت بیان داشت: رانندگانی که در سال نخست موفق به أخذ گواهینامه رانندگی موتورسیکلت می شوند تا یک سال حق ندارند با موتورسیکلت های با حجم موتور بیش از ۱۲۵ سی سی رانندگی کنند.
وی با بیان اینکه این دسته از رانندگان تا سه ماه حق سوار کردن ترک نشین را ندارند، خاطر نشان ساخت: این افراد همچنین حق رانندگی با موتورسیکلت از ساعت ۱۰ شب تا ۵ صبح را تا یک سال نخواهند داشت و علاوه بر آن فقط باید در داخل شهر رانندگی کنند مگر اینکه حداکثر ۲۵ کیلومتر از آن شهر فاصله بگیرند.
رئیس پلیس راهور استان البرز افزود: رانندگان مبتدی اگر با گواهینامه جدید مرتکب تخلفات حادثه ساز شوند و یا در تصادفات جرحی و فوتی مقصر شناخته شوند و محدودیت ها را رعایت نکنند، گواهینامه رانندگی آنان أخذ، ضمن معرفی به آموزشگاه‌های رانندگی می بایست ۴۰ ساعت آموزش را طی کنند که ۲۴ ساعت آن آموزش عملی و ۱۶ ساعت آن تئوری آئین نامه خواهد بود و پس از سپری نمودن دوره آموزشی می توانند گواهینامه خود را دریافت کنند.
سرهنگ رحمتی پور با اشاره به اینکه این اقدام مطمئنا در پیشگیری از تصادفات فوتی و جرحی موثر خواهد بود بیان داشت: امیدواریم تمامی رانندگان عزیز قوانین راهنمایی و رانندگانی را به طور دقیق رعایت کنند تا شاهد کمترین آسیب ها و سوانح رانندگی در سطح معابر استان باشیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=278728

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x