تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

نهضت مدرسه سازی در استان البرز آغاز شده است

  • کد خبر : 278628
  • 24 آبان 1401 - 22:47

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اظهار داشت: نهضت مدرسه سازی در استان البرز آغاز شده و این مدارس با همت و تعامل دولت و خیرین ساخته می شوند.

به گزارش ایرنا، علی حجرگشت عصر سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه دخترانه ۱۶ کلاسه خیریه نصر در هشتگرد مرکز شهرستان ساوجبلاغ که با حضور خانواده معظم شهدا، خیرین و مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد، افزود: با توجه به کمبود فضای آموزشی در البرز به منظور گسترش عدالت آموزشی در استان همچنان ناز به نگاه معنوی خیرین نیک اندیش داریم.
وی اظهارداشت: نهضت مدرسه سازی در استان البرز آغاز شده و این مدارس با همت و تعامل دولت و خیرین ساخته می شوند.
حجرگشت با اشاره به اینکه دراین حرکت معنوی خیرین در ساخت فضاهای آموزشی به خصوص در مناطق کم برخوردار و پرجمعیت از دولت پیشی گرفته اند، خاطرنشان کرد: استان البرز نیاز به مشارکت بیش از پیش خیرین در امر مقدس مدرسه سازی دارد.
وی یادآورشد: البرز متراکم ترین و محروم ترین نقطه کشور از نظرسرانه آموزشی است و رشد مهاجرت پذیری استان نیز بالاست.
حجرگشت ادامه داد: در استان البرز سالانه نیازمند احداث حداقل ۵۰ کلاس درس هستیم تا بتوانیم رشد جمعیت دانش آموزی را پوشش دهیم.
رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز نیز گفت: میزان کمک های خیرین برای امر مقدس مدرسه سازی در این استان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است.
محمدرضا اسپرورین خاطرنشان کرد: نگاه مشارکتی مردم در استان مهاجرپذیر البرز که با کمبود زیرساخت های آموزشی روبروست، نسبت به سال های قبل ارتقاء یافته است.
وی با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در روند توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه بسیار مهم و تعیین کننده است، بیان داشت: مدرسه بعنوان عنصر کلیدی نظام آموزشی، زمینه رشد فکری و اخلاقی جامعه را فراهم می‌کند.
رییس مجمع خیرین استان البرز از نهاد مدرسه بعنوان مهم ترین کانون برای پرورش نسل آینده و انتقال ارزش ها به این نسل نام برد.
وی تاکید کرد: ماهیت آموزش و پرورش زمانی است که معلم و دانش آموز در فضای مدرسه تعاملات خود را شکل می‌دهند و دانش آموز در همه ابعاد و موقعیت‌ها به رشد مورد نظر می‌رسد.
به گزارش ایرنا، برای هر مترمربع کلاس های درس این مدرسه مشارکتی یک میلیارد تومان هزینه شده است.
استان البرز ۵۳۰ هزار دانش آموز دارد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=278628

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x