تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

لباس اورجینال تیم ملی ایران ارزان شد

  • کد خبر : 278496
  • 24 آبان 1401 - 3:35
لباس اورجینال تیم ملی ایران ارزان شد

کمپانی مجید برای جلوگیری از کپی شدن پیراهن های تیم ملی یک پیشنهاد جدید و پنج قیمت مختلف ارائه کرده است.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از “ورزش سه”، تیم ملی فوتبال ایران برای اولین بار در تاریخ با لباس های تولید یک شرکت داخلی در جام جهانی حضور پیدا می کند. شرکت مجید که چند وقتی است همکاری خود با فدراسیون را دوباره شروع کرده، وظیفه طراحی و تولید این لباس ها را به عهده داشت. البسه تیم ملی هفته گذشته به صورت رسمی رونمایی شد و در سایت تولید کننده آن قیمت ارزان‌ترین لباس ۸۰۰  هزار تومان و لباس های دیگری با قیمت های ۱.۵ و ۲.۵ میلیون هم برای فروش به چشم می خورد. با این وجود اما طبق ادهای مجید ساعدی‌فر نمونه های ارزان‌تری هم در بازار وجود دارد.

به گفته تولید کننده لباس های تیم ملی، این لباس ها برای پنج طبقه مختلف مردم تولید شده اند و از ۲۲۰ هزار تومان قیمت آنها شروع و تا ۳ میلیون تومان ادامه دارد. دو لباس اول به اسم لباس هواداری عرضه شده اند (به قیمت های ۲۲۰ و ۳۵۰ هزار تومان) و سه تای بعدی کپی لباس بازی هستند. جنس هر پنج لباس هم با یکدیگر فرق می کند. البته به خاطر اینکه سوتفاهم ایجاد نشود شکل همه لباس ها یکسان است.

نبود قانون کپی رایت در ایران مشکلی بوده که کمپانی های خارجی در ادوار گذشته با آن دست و پنجه نرم می کردند. کمپانی های تولید کننده لباس های تیم ملی با توجه به نبودن قانون کپی رایت و تولید انبوه کپی لباس های خود در تولیدی های زیرزمینی ایرانی، عملا شانسی برای فروش در سطح گسترده نداشتند. مجید اما برای این مشکل راه حلی پیدا کرده تا بتواند تا جای ممکن جلوی کپی را بگیرد.

ساعدی فر که میهمان شبکه ورزش بود به تولید کننده ها یک پیشنهاد ارائه کرده و گفت: ما در فروش را برای تمام تولیدی ها باز گذاشتیم. سراغ کپی کردن نروند چون پیگرد قانونی دارد. این کار به اشتغال زایی که ما در یک شهر کوچک انجام دادیم صدمه می زند. ما یک سود هم برای پخش کننده ها در نظر گرفتیم. بیایند از خود شرکت تقاضا کنند، ما خیلی راحت با آنها کار می کنیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=278496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x