تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

نخستین خانه یاریگران زندگی در البرز گشایش یافت

  • کد خبر : 278480
  • 22 آبان 1401 - 22:36

نخستین خانه یاریگران زندگی با هدف پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پر خطر و آسیب های اجتماعی برای اجرای برنامه های آموزشی، ترویجی و مراقبتی روز یکشنبه در کانون فرهنگی تربیتی ولایت درحوزه آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در حاشیه آیین گشایش این خانه گفت: فعال شدن خانه یاریگران زندگی در حوزه آموزش و پرورش می تواند در آگاه کردن والدین و دانش آموزان نسبت به مسائل اجتماعی و آسیب های این حوزه نقش آفرینی کند.
علی حجرگشت با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیاز به کمک همه نهادها و سازمان ها در خصوص پیشگیری از آسیب ها و ارائه خدمات به آسیب دیدگان دارد، افزود: برای داشتن جامعه سالم باید دغدغه داشت و مسئولیت ما فرهنگیان دراین زمینه بسیار مهم و سنگین است.
وی بیان داشت: دشمنان حتی به دنبال تغییر اعتقادات ما هستند لذا برای آگاه سازی والدین و دانش آموزان ، مسوولیت خطیری بردوش داریم.
حجرگشت به بیان فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر سبک زندگی اسلامی پرداخت و یادآورشد: سبک زندگی ما باید عوض شود و این تغییر را باید والدین و معلمان در خانه و مدرسه رقم بزنند.
وی ادامه داد: فرهنگ سازی یکی از رسالت های آموزش و پرورش است که لازم است در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز این فرهنگ سازی همانند فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی که از مدارس شروع شد و در جامعه نهادینه شد، صورت گیرد.
وی تصریح کرد: لازم است به آموزش سبک زندگی اسلامی درخانواده و مدرسه بیشتر توجه شود تا دانش آموزان چگونه سلامت زندگی کردن را یاد بگیرند که دراین راه همراهی والدین بسیار موثر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز یکی از مشکلات دانش آموزان امروز را شبکه های اجتماعی و تلفن همراه دانست و عنوان کرد: آسیب های این دو را باید جدی گرفت و با بکارگیری راهکارهای مناسب و کارشناسی شده برای کاهش آسیب های آن در بین دانش آموزان اقدامات مفیدی را انجام داد.
حجرگشت تاکید کرد: خانه یاریگران زندگی آموزش و پرورش استان البرز مکانی برای کمک کردن به آسیب دیدگان اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که باید از آن حمایت کنیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز نیز دراین آیین افزود: این استان نیاز به تقویت پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت خانواده دارد تا از آسیب های جبران ناپذیر جلوگیری شود.
سید جعفر حسینی اظهار داشت: آموزش و پرورش جایگاه مهمی در آموزش جامعه دارد که نباید از این نقش مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی غافل شویم.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش در جامعه باید ویژه دیده شود تا ازظرفیت های آن بخصوص در بخش آموزش به اولیا که اولین نقش را در آگاهی دادن به فرزندانشان بر عهده دارند، استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از آسیب های اجتماعی جامعه است که باید برای پیشگیری از آسیب بستر آموزش و توانمندسازی اولیا در حوزه آموزش و پرورش را گسترش دهیم که خانه یاریگران زندگی می تواند دراین راه مهم اثربخش باشد.
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان البرز از زن به عنوان اساس و زیربنای جامعه یاد کرد و یادآورشد: باید مادران را نسبت به وظایفشان در خانه آگاه کنیم تا با مهارت آموزی آنان شاهد کاهش مشکلات در کانون خانواده به خصوص در پیشگیری از اعتیاد باشیم.
وی تاکید کرد: آموزش ، کنترل و نظارت را باید در ۲ کانون خانواده و مدرسه بالا ببریم تا جامعه ای سالم داشته باشیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=278480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x