تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

شبکه جمع آوری سیلاب در نقاط پرحادثه کرج اجرا شد

  • کد خبر : 278436
  • 21 آبان 1401 - 13:59

معاون خدمات شهر شهرداری کرج اعلام کرد: ۳۰ کیلومتر شبکه جمع آوری سیلاب برای پیشگیری از آبگرفتگی معابر و منازل در نقاط پرحادثه جهانشهر و رجایی شهر کرج اجرا و تکمیل شد.

غلامرضا رضوانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به آبگرفتگی معابر شهر کرج در زمان بارندگی ، طرح شبکه جمع آوری سیلاب ها و آبهای سطحی به طول ۱۳۰ کیلومتر برای این کلانشهر تعریف شده که ۳۰ کیلومتر آن در نقاط پرحادثه اکنون وارد مدار فعالیت شده است.
وی بیان داشت : در زمان حاضر بخش عمده مکان های مستعد برای آبگرفتگی در جهانشهر ، رجایی شهر و سایر مناطق کرج با استفاده از شبکه جمع آوری سیلاب ایمن سازی شده است.
رضوانی ادامه داد: مابقی شبکه جمع آوری سیلاب اکنون در دست احداث قرار دارد ضمن آنکه در اجرای این طرح آبهای جاری به سفره های زیر زمینی تزریق می شود.
معاون خدمات شهر شهرداری کرج با بیان اینکه تیم های خدماتی و امدادی کلانشهر کرج برای خدمات رسانی زمستانی آماده شده اند، گفت : این تیم ها به طور شبانه روزی در سطح شهر ضمن خدمات دهی ، آماده امداد رسانی به مکان های بحرانی در زمان بارش هستند.
رضوانی ادامه داد : در تمام مناطق دهگانه کرج ، ماشین آلات لجن کش ، کف کش و تجهیزات مناسب برای هدایت آبهای سطحی در زمان بارش ها به کار گرفته شده است.
وی یادآور شد: نزدیک به ۲ هزار نیروی انسانی در طول شبانه روز در مناطق دهگانه شهرداری کرج در زمینه فضای سبز و نظافت عمومی به شهروندان خدمات ارائه می دهند.
معاون خدمات شهر شهرداری کرج مهمترین مشکل کلانشهر کرج عدم همکاری برخی شهروندوان در تمیز نگه داشتن جداول و کانال ها دانست و گفت : ریختن زباله ها توسط برخی افراد در کانال و جداول در زمان بارندگی ها سبب بالا آمدن سطح آب و آبگرفتگی معابر می شود.
وی ادامه داد: انتظار می رود شهروندان کرجی در تمیز نگه داشتن کانال و جداول سطح شهر با نیروهای زحمتکش خدمات شهری همکاری بیشتری کنند.
رضوانی بیان داشت: هزینه کردن برای نظافت جداول و کانال از جیب مردم خواهد بود که انتظار می رود نگاه ها به جای هدر رفت سرمایه ها در این بخش به توسعه عمرانی و زیبا سازی شهر معطوف شود.
وی یکی دیگر از مشکلات کلانشهر کرج را بی توجهی برخی شهروندان به زمان بیرون گذاشتن زباله ها دانست و گفت: این امر سبب شده تا کرج در شبانه روز چهار بار زباله های آن جمع آوری شود درحالیکه این رویه در دیگر شهرها وجود ندارد و فقط یک بار در شبانه روز انجام می شود.
معاون خدمات شهر شهرداری کرج همچنین از رسانه های جمعی خواست در خصوص زمان بیرون گذاشتن زباله و همکاری بیشتر مردم در زمان بارش ها اطلاع رسانی بیشتری کنند.
رضوانی گفت : زمان بیرون گذاشتن زباله ها بین ساعت ۲۱ تا ۲۳ هر شب است ضمن آنکه در زمان بارش ها شهروندان باید ترددهای درون شهری را کم کنند تا نیروهای خدمات شهر بتوانند به مکان های نیازمند امدادرسانی و خدمارسانی حضور پیدا کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=278436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x