تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

هفته کتاب و کتابخوانی در البرز با ۵۲۰ برنامه آغاز شد

  • کد خبر : 278379
  • 20 آبان 1401 - 9:33

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز گفت: هفته کتاب و کتابخوانی در این استان از امروز جمعه با بیش از ۵۲۰ برنامه فرهنگی و هنری آغاز شد.

علی معدنی پور روز جمعه در گفت و گو با ایرنا ضمن تشریع برنامه های هفته کتاب که از ۲۱ الی ۲۷ آبان ماه جاری نامگذاری شده است، اظهار داشت: رونمایی کتاب ” داعشی و عاشقی” و “مهندس مسلمان ” و تجلیل از نویسنده شاخص کشوری ، مسابقه های مختلف نقاشی و تصویر سازی جلد کتاب ویژه کودکان، جشنواره اهدای کتاب ، خاطره نویسی و  مسابقه ملی مشاعر برخی از برنامه های این هفته است.
وی دیدار با ائمه جمعه استان، فرمانداران ، عطر افشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده های معزز شهدا و بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی را از دیگر برنامه های هفته کتاب برشمرد.
وی گفت: افتتاح کتابخانه مشارکتی شهید فخری زاده در کارخانه سیمان آبیک نیز از برنامه های اجرایی در هفته کتاب در استان البرز بشمار می رود.
معدنی پور دربخش دیگری از سخنان خود به سرانه مطالعه در استان البرز اشاره کرد و افزود:  بر اساس آخرین آمار مرکز ایران اکنون سرانه مطالعه در استان البرز ۶ ساعت است که نسبت به میانگین کشوری حدود ۲ ساعت کمتر است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون ۷۳ کتابخانه عمومی دراستان البرز فعال است که ۵۲ کتابخانه در اختیار این اداره کل  و ۲۱ کتابخانه دیگر به صورت مشارکتی با سایر ارگان های دیگر فعالیت می کنند.
مدیرکل کتابخانه های استان البرز یادآورشد: پنج کتابخانه دیگر نیز در دست احداث است که بتوانیم در زمان تعیین شده به بهره برداری برسانیم .
معدنی پور افزود: برای تکمیل  ۲ کتابخانه در شهرستان های طالقان و کرج نیز در زمان سفر دولت سیزدهم در فروردیسن ماه امسال اعتباراتی در نظر گرفته  شده که مراحل ساخت آنها در حال انجام  است.
وی گفت: اکنون ۲ کتابخانه سیار فدک و فروغ دانایی در شهرستاهای ساوجبلاغ و کرج فعال هستند که با برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم این کتابخانه های سیار را در کل استان افزایش دهیم .

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=278379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x