تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

استاندار البرز: اقتصاد حلال اولویت نخست ماست

  • کد خبر : 278285
  • 19 آبان 1401 - 16:47

استاندار البرز اظهار داشت: اقتصاد حلال در واقع مهم ترین و اولین اولویت تصمیم گیران و متولیان امر در کشور و در این استان است.

به گزارش ایرنا، مجتبی عبداللهی پنجشنبه در نشست شورای اداری با حضور وزیر اقتصاد افزود: در حوزه اقتصاد وظیفه سنگینی بر دوش تمام دستگاه ها و از همه مهم تر وزارت اقتصاد و دارایی وجود دارد چرا که اگر مشکلات در این بخش حل شود شاهد برطرف شدن تمام مشکلات در سایر بخش ها خواهیم بود.
وی با اشاره به حذف ارز ترجیحی در کشور گفت: پیش از اجرای این طرح ما نشست و برنامه های زیادی با تمام بخش ها از اصناف گرفته تا سایر دستگاه ها داشتیم اما با وجود تمام برنامه ریزی ها طبق آن چیزی که می‌خواستیم پیش نرفت و شاهد افزایش قیمت ها بودیم.
وی تاکید کرد: اگر چه در آن مقطع که در سایر استان های کشور شاهد نارضایتی هایی بودیم اما در البرز با وجود اینکه از گذشته کانون موضوعاتی از این جنس بود و دشمن تلاش می کرد در این بخش وارد شود، اما حتی یک مورد نارضایتی در بخش اقتصادی از ابتدای سال نداشتیم.
عبداللهی گفت: اما در این بین آن چیزی که مردم انتظار داشتند را شاهد نبودیم و مردم در این رابطه تحت فشار هستند و مشکلات زیادی دارند که درخواست ما این است در این رابطه چاره اندیشی های جدی صورت بگیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال تعهدات مالی در این استان به ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است تصریح کرد: تعهدات مالیاتی ما در سال گذشته پنج‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود اما دریافتی استان به ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد رسید.
استاندار البرز گفت: امسال نیز با توجه به روندی که در پیش گرفتیم تاکنون ۱۱۰ درصد از تعهدات خود را در این بخش اجرایی کردیم و پیش بینی می‌شود تا پایان سال بیش از ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته در تحقق درآمدهای مالیاتی شاهد افزایش باشیم.
عبداللهی ادامه داد: اما از این افزایش درآمدها انتظارمان این است که مازاد آن به خود استان برگردد؛ این در حالی است که با نگاهی به عملکرد بانک ها می بینیم که به عنوان مثال بانک‌های خصوصی تنها ۲ درصد از منابع را به استان بازگرداند.
وی افزود: ما به دنبال خلاف قانون حرکت کردن نیستیم اما مازاد درآمدها با توجه به مشکلات زیرساختی که در استان وجود دارد انتظارمان این است که به استان بازگردد.
استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پتانسیل های استان البرز خواستار افزایش اختیارات بانک های استان مانند تهران شد.
وی همچنین به موضوع اهمیت صادرات اشاره کرد و گفت: صادرات برای کشور ما از نان شب نیز واجب تر است این در حالی است که ما طرح هایی از جمله صندوق بیمه حمایت از صادر کنندگان داریم اما قوانین دست و پاگیر اداری اجازه فعالیت را به آن شکل که باید نمی دهند.
عبداللهی افزود: ما بازار کشورهای منطقه و همسایه را باید هدف گذاری کنیم و مبالدلات خود را با این کشورها دوچندان کنیم.
وی ادامه داد: بر همین اساس بایستی بسته های تشویقی و حمایتی از صادر کنندگان ایجاد تا شاهد فعالیت هر چه بیشتر این بخش حیاتی باشیم .

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=278285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x