تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

چهره جدید تیم ملی مقابل چین مدعی

  • کد خبر : 278086
  • 19 آبان 1401 - 8:36
چهره جدید تیم ملی مقابل چین مدعی

تیم ملی بسکتبال ایران در حالی وارد پنجره مهم و سرنوشت ساز پنجم انتخابی جام جهانی می‌شود که به دلیل برخی جابه‌جایی‌ها و تغییرات، شرایطی متفاوت از دیگر پنجره‌ها دارد.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از “ورزش سه” و به نقل از مهر، مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال در قاره آسیا که از آذرماه سال گذشته آغاز شد طی روزهای آینده با برگزاری دیدارهای پنجره پنجم پیگیری می شود. در این پنجره از مسابقات، تیم ملی بسکتبال ایران باید میزبان دو دیدار است اگرچه امتناع استرالیایی ها از سفر به ایران و رویا رویی با ایران، میزبانی بسکتبال ایران در این پنجره را نصف و نیمه کرده و معطوف به رقابت مهم و سخت برابر چین کرده است.

دیدار ایران و چین، نخسین دیدار دو تیم در مسیر انتخابی جام جهانی سال آینده به حساب می آید. این دیدار در شرایطی از گروه F برگزار می شود که امتیاز آن برای هر دو تیم مهم و تعیین کننده است، هم برای چینی ها که با ۱۴ امتیاز از ۸ بازی گذشته خود (۶ برد و ۲ باخت) در رده دوم گروه قرار دارند اما ایران با یک امتیاز کمتر از همین تعداد بازی (۵ برد و ۳ باخت) دو پله پایین تر قرار دارند.

دو شکست عجیب و دور از انتظاری که تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله نخست انتخابی جام جهانی مقابل قزاقستان متحمل شد و قانون فیبا مبنی بر لحاظ کردن دیدارهای رو در رو – در صورت تساوی امتیاز- کار بسکتبال ایران را در این پنجره و تقابل با چین حیاتی تر کرده است. ملی پوشان ایران که فعلا پایین تر از قزاق ها در رده چهارم ایستاده اند برای مسجل کردن صعود خود و کسب سهمیه جهانی باید از این بازی امتیاز کامل به دست بیاورند.

جذب «مهمد بچیروویچ» به عنوان مدیرفنی و به جای محسن صادق زاده از اقداماتی بود که فدراسیون بسکتبال با هدف کسب نتیجه از انتخابی جام جهانی و به خصوص دو دیدار برابر چین (پنجره پنجم و ششم) انجام داد. این مربی اسلوونیایی به واسطه فعالیت های گذشته در بسکتبال ایران، شناخب خوبی از بازیکنان کشورمان و توانایی های شان دارند. اما مسئله مهمتر که منجر به جذب بچیروویچ شد فعالیت سال های اخیر او در بسکتبال چین و اشراف کاملی که این مربی به بسکتبالیست های چینی بوده است.

علاوه بر این، ترکیب تیم ملی بسکتبال نسبت به پنجره های قبل هم تا حدی به سمت جوانتر شدن تغییرکرده است. البته با حضور نفراتی مانند حامد حدادی، سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی و ارسلان کاظی ترکیب اصلی تیم مانند گذشته است اما این ثبات در مورد دیگر نفرات که در ترکیب اردونشینان و بعد از آن ترکیب اصلی قرارگرفتند تا حدی کنار گذاشته شده است.

شاید آینده نگری و ۵۰ به ۵۰ دیدن رقابت با چین و نتیجه آن، باعث شده سرمربی تیم ملی بسکتبال با وجود اهمیت بالای دیدار پیش رو دست به جابه جایی های اینچنینی در ترکیب تیم بزند در حالیکه چینی ها تقریبا با ترکیبی از نفرات برترشان به ایران سفر کرده اند. حتی «ژو کی» که فعالیت باشگاهی خود را در استرالیا دنبال می کند هم در ترکیب تیم ملی بسکتبال چین برای دیدار با ایران قرار دارد. سنتری که به عنوان تاثیرگذارترین یار چینی ها در بازی های اخیر نقش کلیدی در جایگاه امروز تیم ملی کشورش در مسیر انتخابی جام جهانی داشته و قطعا در دیدار روز جمعه هم حضوری تعیین کننده در زمین خواهد داشت.

حضور همین بازیکن، نقش و چگونگی عملکرد حامد حدادی را برای ایران پررنگ تر از همیشه می کند. بازیکنی که در شرایط معمول وزنه قابل اتکایی برای دیگر مربیان و هم تیمی هایش به حساب می آید چه برسد به این بازی که مسئولیت مهار «ژو کی» را هم بر عهده دارد.

دیدار تیم ملی بسکتبال ایران و چین از گروه F ساعت ۱۷ در تالار بسکتبال آزادی آغاز می شود. ملی پوشان بسکتبال ایران باید برنده از این بازی خارج شوند تا به لطف امتیاز کاملی که از باختِ فنی استرالیا نصیب شان می شود بتوانند خود را مطمئن تر و نزدیک تر به سهمیه جهانی کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=278086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x