تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

پیش بینی جذاب از مدعیان اصلی فتح این جام طلایی!

  • کد خبر : 278032
  • 19 آبان 1401 - 4:06
پیش بینی جذاب از مدعیان اصلی فتح این جام طلایی!

۱۰ تیم از اروپا و‌ آمریکا مدعیان اصلی قهرمانی در جام جهانی قطر هستند. تیم‌هایی با ستاره‌های نامی و البته جذاب.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از “ورزش سه” تنها ۱۱ روز به شروع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی مانده و از حالا پیش بینی‌ها برای این مسابقات داغ و هیجان انگیز انجام می‌شود.

از بین ۳۲ تیم شرکت کننده در جام جهانی جهانی طبیعتا معدود تیم‌هایی برای خود شانس قهرمانی در مسابقات را متصور می‌شوند. مدعیانی که هر کدام یا قهرمان جهان هستند و یا قهرمان اروپا.

اما در این گزارش به رده بندی تیم‌هایی می‌پردازیم که به ترتیب شانس اصلی قهرمانی به شمار می‌روند:

۱۰- اروگوئه: اروگوئه در حالی پا به قطر می‌گذارد که بازیکنان کلیدی‌اش در بهترین فرم خود هستند. فدریکو والورده در رئال و رودریگو بنتانکور در تاتنهام شرایط ایده‌آلی دارند و به قول معروف در بهترین دوران خود هستند. داروین نونز نیز دیگر ستاره اروگوئه در قطر خواهد بود که با تکنیکش تیم مقابل را به دردسر می‌اندازد.

لوئیز سوارز و ادینسون کاوانی دو مهاجم کهنه‌کاری هستند که حضورشان برای اروگوئه کلیدی خواهد بود و مطمئنا برای آن‌ها گره‌گشا هستند. هر چند دیگو آلونسو، سرمربی این تیم با مصدومیت رونالد آرائوخو و خوزه خیمنز مقداری بدشانسی آورده، اما بازگشت آن‌ها قدرت این تیم را افزایش می‌دهد. هر چند که از درخشش دفاع چپ آن‌ها یعتی ماتیاس اولیویرا نیز نباید راحت گذشت.

مطمئنا اروگوئه از آن تیم‌هایی می‌شود که در جام جهانی چشم‌ها را به سمت خود خیره کرده و حریفانش باید مراقب آن‌ها باشند.

۹- دانمارک: این تیم ممکن است بازیکن بزرگ و شاخصی نداشته باشد اما نقطه قوتش شکل یکدست و در واقع تیم بودن آن‌ها است که دانمارک را به یکی از قدرت‌های اروپا تبدیل کرده. مربی آن‌ها یعنی کسپر هیولمند پیشرفت فوق‌العاده با دانمارک داشته و حتی این تیم را تا مراحل بالای جام ملت‌های ۲۰۲۰ پیش برد.

دانمارک یکی از کشورهای حاضر در جام جهانی قطر است که بدون شک با قدرتی که دارد حریفان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. مخصوصا اینکه آن‌ها در چند سال اخیر سطح خوبی از قدرت خود را نشان‌ داده‌اند و همین عاملی است که می‌توان دانمارک را مدعی دانست.

۸- پرتغال: افرادی که پرتغال را شانس اول قهرمانی می‌دانند، زیاد نیستند. اما این را نباید فراموش کرد که این تیم از ستاره‌های با کلاس جهانی پر شده است. روبن دیاز، ژائو کانسلو و برناردو سیلوا ستاره‌های منچستر سیتی هستند که در پرتغال نیز کنار یکدیگر بازی می‌کنند.

در کنار این‌ها می‌توان به حضور برونو فرناندز، رافائل لیائو و کریستیانو رونالدو اشاره کرد که پرتغال را قدرتمندتر از قبل می‌کند. فرناندو سانتوس، سرمربی این تیم علی‌رغم افت فاحش رونالدو، هنوز هم به عنوان کاپیتان روی این بازیکن حساب باز می‌کند و همین امر پرتغال را به تیمی غیر قابل پیش بینی تبدیل کرده است.

۷- هلند: لاله‌های نارنجی به مانند دانمارک مهم‌ترین ویژگی‌ای که دارند اتحاد و یکدست بودن‌ خواهد بود. اما این را نباید فراموش کرد سرمربی هلند فردی با تجربه مثل فن‌خال است. این تیم غایب بزرگ جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود و تا حالا قهرمانی در جام جهانی را تجربه نکرده است.

با این حال وجود بازیکنانی مثل ممفیس دپای در خط حمله، دی یونگ در هافبک و فن‌دایک در خط دفاع هلند را به تیمی تبدیل می‌کند که شکست دادنش در قطر بسیار سخت خواهد بود.

۶- آلمان: انقلاب هانسی فلیک با مانشافت تا حدودی متوقف شده است. هر چند که آلمان حالا شرایط بسیار بهتری نسبت به زمان حضور یوآخیم لو دارد، اما در حال حاضر شرایطی ندارند که بتوانند قهرمان جام جهانی باشند.

جمال موسیالا آماده است تا در یک تورنمنت بزرگ بدرخشد و از آن لذت ببرد اما باقی مهاجمان این تیم یا از فرم ایده‌آل دور هستند و یا با مصدومیت نمی‌توانند در مسابقات شرکت کنند.

سوال اصلی اینجاست که آیا آلمان از قدرت لازم برای فتح جام جهانی و حضور در مسابقات برخوردار است؟ نمی‌توان چندان به آن مطمئن بود.

۵- اسپانیا: ماتادورهای در یورو ۲۰۲۰ با شکست در مرحله نیمه نهایی یکی از غافلگیری‌ها را رقم زدند و پس از آن دوران چندان درخشانی را طی نکرد. اما آن‌ها یکی از بهترین مربیان حال حاضر فوتبال را دارند و با بازیکنان سرشناس به دنبال دستیابی به موفقیت خاص هستند.

شاید بزرگترین نقطه ضعف اسپانیا در خط دفاعی باشد که باعث عدم ثبات این تیم می‌شود. با این حال تاکتیک انریکه تا حدی اسپانیا را از خطرهای احتمالی دور نگه می‌دارد. علی‌الخصوص که این تیم یکی از بهترین خطوط هافبک دنیا را دارد و با اتکا به آن می‌تواند کنترل بازی مقابل هر حریفی را در دست داشته باشد.

۴- فرانسه: فرانسه جزو تیم‌های مدعی جام جهانی است اما دلایلی وجود دارد که نمی‌توان قهرمان سال ۲۰۱۸ را جزو سه مدعی اصلی دانست.

اولین دلیل این است که قهرمانی در مسابقات جام جهانی خیلی سخت است. چه برسد به اینکه بخواهند برای دومین مرتبه متوالی به این مهم برسند. از سال ۱۹۶۲ این اتفاق رخ نداده است.

علاوه بر آن دیدیه دشان دو مهره اصلی‌اش یعنی پوگبا و کانته را در خط هافبک ندارد. دو بازیکنی که عوامل مهم قهرمانی فرانسه در روسیه بودند و حالا نبودشان نقطه ضعف است.

۳- انگلیس: شانس سوم برای انگلیس؟ آیا این تیم را در لیگ ملت‌ها ندیده‌اید؟

درست است که انگلیس در طول مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ عملکرد بسیار بدی داشت اما تیم گرت ساوت‌گیت برای مسابقاتی مثل جام جهانی ساخته شده است.

سه‌شیرها بازیکنان بسیار خوبی دارند که و نتیجه‌گرا بودن ساوت‌گیت باعث شده انگلیس در دو تورنمنت آخر و مهم (جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های ۲۰۲۰) به نیمه نهایی و فینال برسد و حالا یکی از مدعیان قهرمانی در قطر خواهد بود.

۲- آرژانتین: دو مدعی اصلی قهرمانی هر دو از آمریکای جنوبی هستند که علاقه‌مندان زیادی دارند.

طرفداران عاشق آرژانتین و حتی عاشق فوتبال نمی‌توانند اشتیاق خود را برای دیدن جام طلایی در دستان لیونل مسی انکار کنند. با این اتفاق مسی خود را به عنوان بهترین فوتبالیستی که دیده‌ایم معرفی می‌کند.

با این حال آرژانتین در موقعیت خوبی برای فتح جام جهانی قرار دارد. به خصوص اینکه در گروه نسبتا آسانی قرار گرفته‌اند و به دنبال پایان دادن به دوران طلایی هستند که با قهرمانی کوپا آمریکا در سال ۲۰۲۱ شروع شده است.

۱- برزیل: اکثر هواداران فوتبال این احساس را ‌دارند که حالا زمان قهرمانی برزیل است. بخصوص اینکه از آخرین قهرمانی سلسائو در جام جهانی ۲۰ سال می‌گذرد و آن‌ها طی این مدت ناموفق بوده‌اند. با این حال تیته به همراه بازیکنان بزرگش به دنبال شکست طلسم است.

با این حال فوتبال هجومی برزیل و قدرت آن‌ها در ارائه نمایشی قاطعانه، باعث می‌شود کمتر تیمی توان مقابله با آن‌ها را داشته باشد. فشردگی خط هافبک و خط دفاعی و نزدیک بودن بازیکنان به یکدیگر، فضا را از حریفان می‌گیرد و باعث عدم خلق موقعیت توسط آن‌ها می‌شود. بی شک برزیل همان تیمی که است که مردم زیادی را برای تماشای مسابقات به قطر می‌کشاند.

*شما مخاطبان “ورزش سه” نیز، پیش‌بینی خود را با ما در میان بگذارید. کدام تیم قهرمانی جام جهانی در سال ۲۰۲۲ خواهد بود؟

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=278032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x