تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

بررسی گروه F جام جهانی| از آخرین فرصت نسل طلایی بلژیک تا نگاه‌ها به مودریچ ۳۷ ساله/ شیرهای اطلس متحدتر از همیشه

  • کد خبر : 278014
  • 19 آبان 1401 - 4:05
بررسی گروه F جام جهانی| از آخرین فرصت نسل طلایی بلژیک تا نگاه‌ها به مودریچ ۳۷ ساله/ شیرهای اطلس متحدتر از همیشه

در گروه F جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های بلژیک، کانادا، مراکش و کرواسی با هم برای صعود رقابت خواهند کرد.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از خبرگزاری فارس، در گروه F جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های بلژیک، کانادا، مراکش و کرواسی قرار دارند تا رقابتی جذاب برای صعود شکل گیرد.

بلژیک با نسل طلایی خود ۴ سال پیش یکی از قدرتمندترین تیم‌های این رقابت بود ولی مقابل فرانسه قهرمان زانو زد. امسال که شاید آخرین حضور این نسل طلایی با پیراهن شیاطین سرخ است، این تیم سعی دارد خود را به فینال برساند و برای اولین بار قهرمان دنیا نام گیرد.

کرواسی که در جام جهانی ۲۰۱۸ نایب قهرمان دنیا شد اکنون با لوکا مودریچ در شرایط خوبی قرار دارد و به همین دلیل می‌توان آنها را در کنار تیم ملی بلژیک، مدعیان اصلی به مرحله حذفی در این گروه دانست.

در این گزارش می‌خواهیم به بررسی عملکرد تیم‌ها در این گروه بپردازیم.

بلژیک؛ آخرین فرصت شیاطین برای جاودانگی

نسل طلایی شیاطین سرخ آخرین فرصتش را در قطر تجربه خواهد کرد. آنها نسبت به ۴ سال پیش تفاوت‌های زیادی دارند ولی باید دید روبرتو مارتینز چه کیفیتی از آنها بروز خواهد داد.

از طرفی کوین دی‌بروینه و تیبو کورتوا در بهترین شرایط قرار دارند ولی ادن هازارد مدت‌هاست رنگ فوتبال را ندیده و به یک نیمکت‌نشین محض در رئال مادرید نام گرفته است.

از روملو لوکاکو نیز خبری نیست. بازیکنی که در اینترمیلان باعث قهرمانی نراتزوری شد و سپس با ۱۰۵ میلیون یورو به چلسی بازگشت تا برای تیم سابقش گلزنی کند. رابطه‌اش با این تیم و مخصوصا توماس توخل اصلا خوب پیش نرفت تا به یکی از بدترین خریدهای فصل گذشته نام گیرد و سر از پا درازتر به میلان بازگردد. او در اینترمیلان با اینکه خیلی زود گلزنی کرد ولی خیلی راحت نیز مصدوم شد تا مدت‌ها دور از میادین باقی بماند.

در آخرین خبری که دیلی‌میل گزارش داده، مارتینز به لوکاکو هشدار داده که باید به مرز آمادگی برسد و گرنه خبری از حضور او در جام جهانی قطر نخواهد بود و شیاطین سرخ با افرادی دیگر در این رقابت شرکت خواهند کرد.

مشکل دیگر بلژیک عدم سرمایه‌گذاری در خط دفاع است. مدت‌هاست این تیم با زوج فرتونگن و الدروایرلد در رقابت‌ها حاضر می‌شوند. بازیکنانی که در گذشته درست است در تاتنهام با هم زوجی عالی ساخته بودند ولی اکنون یک نفر در قطر بازی می‌کند و دیگری نیز در اندرلخت در برخی بازی‌ها نیمکت‌نشین شده است.

بلژیک کنونی به مانند جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه یکی از مدعیان نیست ولی شاید چنین مسئله بتواند کار بازیکنان را راحت‌تر کند تا با فشاری کمتر وارد مسابقات شوند. با اینکه برخی بازیکنان آنها به شدت افت کردند ولی می‌توان به درخشش ستاره‌ای مثل دی‌بروینه و دروازه‌بانی مستحکم مثل کورتوا که چند وقت اخیر بهترین گلر دنیا شناخته شد به مراحل پایانی راه یابند و برای جاودانگی تلاش کنند.

ترکیب احتمالی بلژیک:

دروازه‌بان: تیبو کورتوا

مدافعان: زنو دباست، توبی الدروایرلد، یان فرتونگن، توماس مونیه

هافبک‌ها: اکسل ویتسل، یوری تیلمانز، یانیک کاراسکو

مهاجمان: ادن هازارد، کوین دی بروینه، روملو لوکاکو

کانادا؛ پدیده امسال؟ منطقی باشیم!

از سال ۱۹۸۶ تاکنون به جام جهانی نرسیده بودند و راه‌یابی به قطر برای آنها یک دستاورد بزرگ بود. کانادا نمایشی فراتر از تصور در مرحله مقدماتی داشت و توانست با اقتدار و بالاتر از تیم‌هایی مثل آمریکا، مکزیک و کاستاریکا راهی قطر شود.

۱۱ بازی بدون شکست قطعا یک روحیه مضاعف به قرمزها بخشیده و حضور بازیکنانی مثل آلفونسو دیویس در پست دفاع راست و مهاجمی گلزن مثل جاناتان دیوید که در لیل درخشان ظاهر شده، امیدها را برای موفقیت کانادا افزایش داده است. برای همین برخی متصور شدند که شاید کانادا بتواند پدیده امسال نام گیرد اما باید به کم‌تجربگی آنها در بازی‌های بین‌المللی نیز نگاه کرد. تیمی که پس از ۳۶ سال به جام جهانی رسیده برای موفقیت در جام جهانی باید ذهنیتی بسیار قدرتمند داشته باشد.

ترکیب احتمالی کانادا:

دروازه‌بان:  میلان بورخان

مدافعان: استیون ویتوریا،آلیستر جانستون، کمال میلر

هافبک‌ها: تاجون بیچانان،آنتونی کایه، آتیبا هاتچینسون، استفان استاکیو، آلفونسو دیویس

مهاجمان: جاناتان دیوید، کایل لارین

*مراکش؛ اتحاد بین شیرهای اطلس

از وقتی هالیلودویچ از مراکش رفت و سایه رگراگوی بر تن شیرهای اطلس افتاد، این تیم طوفان به پا کرد. در ۶ بازی مرحله مقدماتی همه را شکست داد و با ۱۸ امتیاز با اقتدار به مرحله بعدی رسید. در خط دفاعی یک استحکام قدرتمند برای خود ساخت تا یکی از تیم‌های خوب آفریقا در این دوره نام گیرد.

تیم ملی مراکش در دوره قبل در رده چهارم قرار گرفت و نتوانست حتی یک برد بدست آورد، در این جام جهانی با توپ پر به قطر خواهد آمد تا انتقام روسیه را بگیرد. قطعا بلژیک و کرواسی دیداری سخت و جذاب با نماینده آفریقا خواهند داشت.

بزرگترین قوت مراکش، اتحاد و هارمونی این تیم بوده که با حضور ولید الرکراکی به وجود آمده است. ستاره سابق مراکش توانسته همدلی خوبی ایجاد کند و باعث شود تا حکیم زیاش نیز که به تیم ملی بازگردد.

از طرف دیگر بازیکنی مثل اشرف حکیمی نیز بسیار پیشرفت کرده و در این سال‌ها نام خود را به عنوان یکی از بهترین مدافعان راست بر سر زبان‌ها انداخته است. برخی او را کافوی مغربی می‌خوانند و امید زیادی به او بستند.

ترکیب احتمالی مراکش:

دروازه‌بان: یاسین بونو

مدافعان: نصیر المزراوی، رومن سایس، نایف اکرد، اشرف حکیمی

هافبک‌ها: سلیم املاح، سوفیان امرابط،عزالدین اوناحی

مهاجمان: سوفیان بوفال، ایوب الکعبی، حکیم زیاش

کرواسی؛ از قدرتی به نام مودریچ تا ضعف دروازه‌بانی

به لطف گل به خودی «کودریاشوف» در روسیه، کرواسی به صورت مستقیم راهی جام جهانی شد تا ششمین حضور با نام تیم ملی کرواسی را تجربه کند.

۴ سال پیش، بلیزرها رویایی‌ترین حضور خود در جام‌های جهانی را سپری کردند و به فینال رسیدند. تیمی که کمتر کسی به آن اعتقاد داشت، آرژانتین را در هم کوبید و توانست انگلیس را حذف کند.

نسبت به ۴ سال پیش، کرواسی درست است پیرتر شده ولی تجربه‌ای بزرگ با خود به همراه آورده است. لوکا مودریچ با اینکه ۳۷ ساله است ولی در بهترین شرایط بدنی قرار دارد. او فصل گذشته در رئال مادرید نمایشی خیره‌کننده داشت و یکی از عوامل چهاردهمین جام کهکشانی‌ها بود.

بازیکنانی مثل بروزوویچ، پریشیچ و حتی متئو کواچیچ نیز در این سال‌ها پیشرفت کرده‌اند و می‌توان از آنها به عنوان مهره‌های بزرگ دالیچ نام برد.

مشکل بزرگ کروات‌ها نبود یک دروازه‌بان قرص و محکم است. خبری از سوباسیچ نیست و لیواکوویچ، گلر دیناموزاگرب چندان مطمئن نیست و دالیچ باید از بین او، ایووسیچ، دروازه‌بان اوسیک و گربیچ، دروازه‌بان اتلتیکومادرید یک فرد را انتخاب کند.

ترکیب احتمالی کرواسی:

دروازه‌بان: لیواکوویچ

مدافعان: یورانوویچ، سوتالو، گواردیول، سوسا

هافبک‌ها: مودریچ، بروزوویچ، کواچیچ

مهاجمان: ولاسیچ، لیوایا و پریشیچ

پایان پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=278014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x