تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

مردم ایران و دیگر کشورها چقدر باید برای خرید PS5 کار کنند؟ + جدول

  • کد خبر : 277969
  • 18 آبان 1401 - 23:03
مردم ایران و دیگر کشورها چقدر باید برای خرید PS5 کار کنند؟ + جدول

در این مقاله بررسی می‌کنیم که یک کارمند در ایران چقدر باید برای خرید یک کنسول PS5 کار کند و آن را با کشورهای دیگر مقایسه می‌کنیم.

به گزارش گروه آی تی «کمال مهر»:

در این مقاله بررسی می‌کنیم که یک کارمند در ایران چقدر باید برای خرید یک کنسول PS5 کار کند و آن را با کشورهای دیگر مقایسه می‌کنیم.

arzif mobile

خرید کنسول بازی و ابزار مختلف گیمینگ، خصوصاً برای قشر جوان و شاداب هر جامعه، امری عادی و نشاط‌آور حساب می‌شود؛ اما در ایران، با وجود قیمت‌های سرسام‌آور، هر فردی برای خرید یک کنسول بازی باید چند ماه پس‌انداز کند!

در این مطلب این موضوع را بررسی می‌کنیم که یک کارمند در ایران با حقوقی متوسط، چه‌قدر باید کار و پس‌انداز کند تا بتواند یک دستگاه کنسول پلی استیشن ۵ یا PS5 بخرد. آیا در کشورهای دیگر هم مردم برای خرید یک کنسول بازی نیاز به پس‌انداز چندماهه دارند؟

اگر از مخاطبینکمال مهر باشید، احتمالاً با مطالب این چنینی ما آشنا هستید. اواخر شهریور ماه ما قدرت خرید آیفون ۱۴ در کشورهای مختلف را بررسی کردیم و ابتدای آبان ماه هم در مطلبی به این موضوع که «مردم ایران و دیگر کشورها چقدر باید برای خرید ماشین کار کنند» پرداختیم. در ادامه با ما همراه باشید.

میزان درآمد یک کارمند ایرانی

در این نوع مطالب ما ابتدا نیاز به کسب داده‌هایی از میزان درآمد یک کارمند ایرانی داریم که به مراتب دشوارتر از پیدا کردن دیتای کشورهای دیگر است! ابتدا در نظر داشته باشیم که طبق جستجوهای ما، نرخ رسمی وزارت کار برای سال ۱۴۰۱ در یک ماه به این شرح است:

  • حقوق پایه وزارت کار: ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
  • حقوق سایر سطوح وزارت کار: ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
  • مجموع دریافتی افراد مجرد بدون فرزند و سابقه کار: ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
  • حقوق کارکنان دولت: ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
  • متوسط دریافتی کارمندان دولت: ۸ میلیون تومان

مانند مطالب قبل، با توجه به اعداد ذکر شده و سایر اعداد به دست آمده، ما میزان حقوق دریافتی یک کارمند معمولی ایرانی را ۷ میلیون تومان در ماه در نظر می‌گیریم و با همین عدد جلو می‌رویم. اگر درآمد شما با این عدد متفاوت است، تفاوت آن را خودتان در نظر بگیرید.

ضمن این‌که در نظر داشته باشید، فرض ما بر این است که یک فرد بتواند تمام میزان حقوق یا درآمد خود در ایران را صرف پس‌انداز برای خرید PS5 کند، امری که با هزینه‌های امروز زندگی در ایران، ممکن نیست. این موضوع درباره سایر کشورهای مورد بررسی ما هم ممکن است.

میانگین حقوق دریافتی ماهانه یک کارمند در کشورهای مختلف دنیا

حال نیاز است که آماری از سایر کشورهای دنیا و میزان درآمد یک «کارمند ساده» در آن‌جا به دست آوریم تا بررسی کنیم آن‌ها چه‌قدر باید برای خرید PS5 کار کنند. برای این نوع مقالات، ما کشورهای متعدد و مختلفی را بررسی می‌کنیم و در انتخاب کشورها، تلاشمان بر آن است که از نقاط مختلف دنیا، از جمله آسیای شرقی، خاورمیانه، اروپا و اسکاندیناوی، آفریقا و آمریکای شمالی باشند.

طبیعتاً به دست آوردن اعدادی دقیق از این کشورها دشوار است. ما با بررسی چندین مرجع بین‌المللی و همچنین مرجع داخلی هر کشور، تلاش کردیم نزدیک‌ترین اعداد به میانگین درآمد یک کارمند در این کشورها را در اختیار شما قرار دهیم که می‌توانید در جدول زیر ببینید:

کشور میانگین حقوق دریافتی ماهانه یک کارمند به دلار میانگین حقوق کارمند تبدیل‌شده به تومان
دانمارک $۵,۹۰۰ ۱۹۱,۷۵۰,۰۰۰
سوییس $۵,۷۶۰ ۱۸۷,۲۰۰,۰۰۰
امارات متحده عربی $۵,۳۴۰ ۱۷۳,۵۵۰,۰۰۰
نروژ $۵,۰۵۰ ۱۶۴,۱۲۵,۰۰۰
ایالات متحده آمریکا $۵,۰۰۰
۱۶۲,۵۰۰,۰۰۰
سوئد $۴,۷۰۰ ۱۵۲,۷۵۰,۰۰۰
کانادا $۴,۶۰۰ ۱۴۹,۵۰۰,۰۰۰
چین $۴,۵۳۰ ۱۴۷,۲۲۵,۰۰۰
عربستان سعودی $۴,۴۴۰ ۱۴۴,۳۰۰,۰۰۰
قطر $۴,۴۰۰ ۱۴۳,۰۰۰,۰۰۰
ژاپن $۳,۶۰۰ ۱۱۷,۰۰۰,۰۰۰
بریتانیا $۳,۵۰۰ ۱۱۳,۷۵۰,۰۰۰
کره جنوبی $۲,۸۰۰ ۹۱,۰۰۰,۰۰۰
آفریقای جنوبی $۱,۸۰۰ ۵۸,۵۰۰,۰۰۰
ایران $۲۰۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰

در نظر بگیرید که این آمار، نمی‌تواند گویای سطح رفاه مردم در این کشورها باشد؛ میزان مالیات، مخارج زندگی در کشورهای مختلف، از سیستم آموزش و تحصیل رایگان گرفته تا هزینه‌های بهداشت و درمان، متفاوت است.

دقت داشته باشید که قیمت دلار، برای تبدیل به تومان، معادل ۳۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است

یک کارمند در ایران و سایر کشورها چقدر باید برای خرید PS5 کار کند؟

به قسمت اصلی مطلب و مقایسه میران کار مورد نیاز در ایران و سایر کشورها برای خرید یک کنسول بازی PS5 می‌رسیم. با توجه به نوسانات عجیب نرخ دلار در صرافی‌ها، قیمتی که ما امروز برای خرید PS5 در بازار ایران در نظر می‌گیریم، ممکن است با قیمت روز بعد متفاوت باشد. ما بنا بر آخرین لیست قیمت کنسول بازی درکمال مهر، قیمت نسخه استاندارد PS5 را حدوداً ۲۴ میلیون تومان در نظر می‌گیریم.

لیست به روز قیمت کنسول بازی در بازار ایران

قیمت PS5 در کشورهای مختلف هم با هم متفاوت است. بنابراین، برای به دست آوردن اطلاعات جدول زیر و مقایسه نهایی، قیمت محلی نسخه استاندارد PS5 در هر کشور را به دست آوردیم و سپس آن را به دلار آمریکا تبدیل کردیم تا میزان کار مورد نیاز برای خرید PS5 در این کشورها را بررسی کنیم. این جدول مقایسه نهایی این آمار جالب و قابل تامل خواهد بود:

کشور قیمت محلی PS5 قیمت تبدیل شده به دلار زمان کار مورد نیاز برای خرید PS5
دانمارک ۵۴۹ یورو $۵۵۳ ۳ روز
سوییس ۵۴۹ یورو $۵۵۳ ۳ روز
امارات متحده عربی ۲۲۳۷ درهم $۶۳۳ ۴ روز
نروژ ۵۴۹ یورو $۵۵۳ ۴ روز
ایالات متحده آمریکا ۴۹۹ دلار $۴۹۹ ۳ روز
سوئد ۵۴۹ یورو $۵۵۳ ۴ روز
کانادا ۶۴۹ دلار کانادا $۴۸۳ ۴ روز
چین ۴۲۹۹ یوآن $۵۹۳ ۴ روز
عربستان سعودی ۲۶۵۸ ریال سعودی $۷۰۶ ۵ روز
قطر ۲۲۰۸ ریال قطر $۶۰۷ ۵ روز
ژاپن ۵۵۰۰۰ ین $۳۷۷ ۴ روز
بریتانیا ۴۷۹ پوند $۵۵۳ ۵ روز
کره جنوبی ۷۳۵۰۰۰ وون $۵۳۹ ۶ روز
آفریقای جنوبی ۱۱۹۹۹ رند $۶۷۶ ۱۲ روز
ایران ۲۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان $۶۸۵ ۳ ماه و نیم (۱۰۳ روز)

*قیمت‌های PS5 در کشورهای امارات، عربستان و قطر به همراه یک دسته اضافی محاسبه شده است و قیمت پایه کنسول در این کشورها در دسترس نبود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=277969

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x