تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

برد حساس بارسلونا در شب اخراج لوا و پیکه

  • کد خبر : 277790
  • 18 آبان 1401 - 3:07
برد حساس بارسلونا در شب اخراج لوا و پیکه

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» : گروه ورزشی: تیم ژاوی در دیدار امشب خیلی زود از حریف عقب افتاد و در دقایق پایانی نیمه اول روبرت لواندوفسکی  را به دلیل دریافت کارت قرمز از دست داد اما توانست در نیمه دوم ۲ بار دروازه حریف را باز کند و سه امتیاز این دیدار حساس را […]

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

گروه ورزشی: تیم ژاوی در دیدار امشب خیلی زود از حریف عقب افتاد و در دقایق پایانی نیمه اول روبرت لواندوفسکی  را به دلیل دریافت کارت قرمز از دست داد اما توانست در نیمه دوم ۲ بار دروازه حریف را باز کند و سه امتیاز این دیدار حساس را به دست بیاورد.

اوساسونا بازی را بهتر آغاز کرد و  در دقیقه ۵  بود که روی اشتباه بازیکنان بارسا، مونکایولا و روبن گارسیا دو بار پیاپی صاحب موقعیت شدند اما در نهایت یک کرنر نصیب تیم میزبان شد. روی همین کرنر بود که اوساسونا به گل رسید. روی ارسال روبن گارسیا بود که داوید گارسیا با یک ضربه سر محکم دروازه بارسا را باز کرد.

در ادامه بازی متعادل دنبال شد و موقعیت های چندانی روی دروازه ها ایجاد نشد تا اینکه در دقیقه ۲۶، لواندوفسکی در محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت شد اما ضربه او را آیتور فرناندز با یک واکنش تماشایی دفع کرد.

در حالی که بازیکنان میهمان به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند، اخراج لواندوفسکی در دقیقه ۳۱ کار را برای این تیم دشوارتر کرد. ستاره لهستانی که یک کارت زرد داشت، با خطا روی داوید گارسیا کارت زرد دوم را دریافت کرد و از زمین اخراج شد. پیکه نیز بدلیل جر و بحث با داور بدلیل قضاوتش از نیمکت اخراج شد.




در دقایق پایانی نیمه اول این تیم میزبان بود که از برتری نفری اش استفاده کرد و ابتکار عمل را در دست گرفت اما در نهایت توپ دیگری در این نیمه از خط دروازه ها عبور نکرد و اوساسونا با برتری ۱-۰ به رختکن رفت.

نیمه دوم را بارسا بهتر آغاز کرد و خیلی زود به گل تساوی رسید. روی ارسال جوردی آلبا از سمت چپ بود که خط دفاعی اوساسونا دچار بهم ریختگی شد و پدری توانست از توپ برگشتی استفاده کند و کار را به تساوی بکشد.



در ادامه باز هم این اوساسونا بود که به لطف برتری نفری‌اش، بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت اما بازیکنان این تیم نمی‌توانستند موقعیت خاصی روی دروازه بارسا ایجاد کنند. 

در دقیقه ۶۸ بود که سرانجام تیم میزبان روی دروازه بارسا خطرساز شود اما ضربه خطرناک آویلا راه به چهارچوب دروازه مارک آندره تراشتگن پیدا نکرد. 

با نزیک شدن به دقایق پایانی بازی، بازیکنان بارسا هم از لاک دفاع خارج ‌شدند و برای زدن گل برتری پیش کشیدند تا اینکه در دقیقه ۸۵، روی پاس عالی فرانکی دی یونگ، رافینیا گل تساوی را به ثمر رساند. پاس بلند ستاره هلندی به پشت مدافعان اوساسونا را رافینیا با یک ضربه سر تماشایی تبدیل به گل کرد. 




در دقایق پایانی تیم میزبان تلاش زیادی کرد تا کار را به تساوی بکشد اما این اتفاق نیفتاد و بارسا با برتری ۲-۱، فاصله اش با رئال در صدر جدول را به ۵ امتیاز افزایش داد. البته شاگردانش ژاوی یک بازی بیشتر انجام داده اند. 

 و اما شاگردان پیولی بعد از اینکه هفته گذشته جشن صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفتند، امشب از ساعت ۲۳:۱۵ برگزار کننده یکی از دیدارهای هفته چهاردهم سری آ ایتالیا مقابل کرمونزه بودند. این دیدار با وجود نیاز مبرم میلان به برد، با تساوی بدون گل به پایان رسید تا فاصله این تیم با صدر بیشتر شود.

کرمونزه که طی سه هفته اخیر (دو مساوی و یک باخت) موفق به کسب برد نشده بود در ورزشگاه جیووانی زینی به مصاف میهمان خود میلان رفت که دو بازی اخیر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بود. میزبان برای فرار از قعر و میهمان برای بیشتر نشدن فاصله با صدرنشین به هر سه امتیاز بازی چشم دوخته بودند.




بازی خیلی کم روح و کم موقعیت شروع شد و در ۱۵ دقیقه نخست موقعیت خاصی را روی دروازه ها شاهد نبودیم. میلان کم کم با سوار شدن بر جریان کار، دو موقعیت خوب را ایجاد کرد که مسیاس نقش اول این حرکات بود. اوریگی در دقیقه ۲۶ بهترین فرصت را برای گلزنی در نیمه اول به دست آورد اما به راحتی این موقعیت خوب را از دست داد.

در شرایطی که میلان بر بازی مسلط بود و با انجام حملات پی در پی به دنبال زدن گل برتری بود، کرمونزه برای باز کردن دروازه حریف چشم به ضدحملات دوخته بود اما این تاکتیک میزبان از کیفیت و برنامه قابل قبولی برخوردار نبود و مثل حملات میلان به نتیجه نرسید تا نیمه اول بدون گل به پایان برسد.

میلان چهره تهاجمی خود را در نیمه دوم حفظ کرد و سرانجام توانست به گل برسد. اوریگی در دقیقه ۵۷ زننده این گل بود اما لحظاتی بعد از آن، داور برای بازبینی صحنه از VAR کمک گرفته و گل این بازیکن را به دلیل آفساید، مردود اعلام کرد.




بعد از این صحنه، حملات میلان ادامه داشت ولی نتیجه بخش نبود و کار در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان رسید که سبک بازی کرمونزه نشان می داد این تیم از چنین نتیجه ای رضایت کافی دارد. در طول نیمه دوم، میزبان به ندرت توانست چند پاس متوالی را در زمین میلان رد و بدل کند تا در نهایت بازی کسل کننده دو تیم با درگیری بازیکنان در دقایق پایانی با نتیجه صفر – صفر به پایان رسید.

شاگردان پیولی که انتظار نداشتند بازی امشب را با نتیجه ای جز برد به پایان برسانند، با از دست دادن دو امتیاز مهم بازی، ۳۰ امتیازی شدند تا پایین تر از ناپولی ۳۸ امتیازی در مکان دوم جدول رده بندی سری A قرار بگیرند. آنها پایین تر از خود، لاتزیو و ناپولی ۲۷ امتیازی را می بینند. کرمونزه نیز با این تساوی خانگی، ۷ امتیازی شد تا همچنان از آخر سوم بماند.

در شبی که مصدومیت سادیو مانه کمی بایرنی‌ها را نگران کرد، این تیم موفق شد با گل های جمال موسیالا، سرژ گنابری (سه گل)، لئون گورتسکا و ماتیس تل، مقابل وردربرمن به یک پیروزی پرگل برسد.

بایرنی‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و تنها ۶ دقیقه از بازی سپری شده بود که موسیالا گل اول بازی را به ثمر رساند. روی شوت سادیو مانه بود که توپ برگشتی به موسیالا رسید و او هم با یک ضربه پای چپ کار را تمام کرد.

بعد از این گل باز هم این بایرنی‌ها بودند که ابتکار عمل را در دست داشتند اما این برمن بود که در دقیقه ۱۰ به گل تساوی رسید. روی یک حرکت از سمت راست بود که پاس میشل وایزر به آنتونی یونگ رسید و او هم به راحتی کار را تمام کرد.

برتری بایرن ادامه پیدا کرد و این تیم خیلی زود این فرصت را پیدا کرد تا بار دیگر پیش بیفتد. خطای مدافع برمن روی سرژ گنابری را داور پنالتی تشخیص نداد اما بعد از کمک گرفتن از VAR تغییر عقیده داد و یک ضربه پنالتی به سود باواریایی ها اعلام کرد. اریک ماکسیم چوپو موتینگ پشت توپ قرار گرفت اما ضربه او را ژیری پاولنکا با یک شیرجه خوب دفع کرد.

اما بایرنی ها برای زدن گل دوم خیلی منتظر نماندند و در دقیقه ۲۲ بار دیگر پیش افتادند. باز هم روی یک توپ برگشتی بود که گنابری صاحب موقعیت شد و با یک ضربه دقیق پاولنکا را مغلوب کرد.




فشار حملات بایرن ادامه داشت و این تیم در دقیقه ۲۶ به گل سوم رسید. این بار جاشوا کیمیش بود که در نقش گلساز ظاهر شد و پاس خوب او را گورتسکا با یک ضربه حساب شده تبدیل به گل کرد.



این گل هم از فشار حملات بایرن کم نکرد و این تیم دو دقیقه بعد به گل چهارم رسید. روی حرکت خوب لروی سانه بود که پاولنکا برای بستن زاویه از دروازه خارج شد اما سانه با یک پاس خوب، گنابری را صاحب موقعیت کرد و او هم به راحتی گل دومش را در این دیدار به ثمر رساند.  

 در ادامه کمی از فشار حملات بایرنی‌ها کاسته شد اما همچنان بازیکنان این تیم توپ و میدان را در اختیار داشتند. در دقیقه ۴۴ بود که بار دیگر روی پاس وایزر، برمن صاحب موقعیت گلزنی شد اما خروج مانوئل نویر مانع از باز شدن دروازه بایرن توسط بورک شد.

بلافاصله بایرنی‌ها یک ضدحمله خطرناک را ترتیب دادند و گورتسکا می‌توانست گل دوم خود را به ثمر برساند اما پاولنکا ضربه او را دفع کرد و نیمه اول با نتیجه ۴-۱ به پایان رسید. 

نیمه دوم را هم بایرن بهتر آغاز کرد و چیزی نمانده بود که روی پاس چوپوموتینگ، سانه گل پنجم را به ثمر برساند اما ضربه او به تیر دروازه برمن برخورد کرد.

برتری بایرن ادامه پیدا کرد و این تیم صاحب یکی دو موقعیت خوب دیگر هم شد اما در مجموع بازیکنان این تیم فشار کمتری نسبت به نیمه اول روی دروازه حریف وارد می‌کردند. 

تا اینکه در دقیقه ۸۲ سرانجام دروازه برمن برای بار پنجم باز شد. این بار روی پاس نصیر مزراوی بود که گنابری صاحب موقعیت شد و بعد از به هم ریختن مدافعان حریف، با یک ضربه خوب هت تریکش در این دیدار را کامل کرد.

تنها دو دقیقه بعد ماتیس تل اختلاف را به ۵ گل رساند. روی یک ضدحمله سریع بود که مزراوی، تل را راهی دروازه حریف کرد و ستاره جوان بایرن هم با ضربه ای محکم گل ششم تیمش را به ثمر رساند.




در دقایق پایانی اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و در نهایت بازی با نتیجه ۶-۱ به سود بایرن به پایان رسید. 

زردپوشان دورتموند امشب برای برگزاری چهاردهمین بازی خود در فصل جاری بوندس‌لیگا در خانه ولفسبورگ، فولکس‌واگن آرنا، به مصاف این تیم رفتند. دورتموندی‌ها پیش از این بازی در رتبه چهارم جدول قرار داشتند و امیدوار بودند با کسب سه امتیاز این بازی از نظر امتیازی با بایرن مونیخ برابر شوند. البته این چهاردهمین بازی دورتموند بود و بایرن فعلا سیزده بازی انجام داده است.

ولفسبورگ در خانه‌اش بازی را تهاجمی آغاز کرد و بعد از آنکه در دقیقه سوم بازی اولین فرصت را روی دروازه دورتموند ایجاد کرد سه دقیقه بعد به گل رسید. در دقیقه ۶ و در دومین حمله ولفسبورگ روی یک ارسال کرنر ضربه سر میکی فان‌ دن فِن از فاصله نزدیک وارد دروازه کوبل شد تا ولفسبورگ از حریفش پیش بیفتد.







بعد از این گل موتور دورتموند روشن شد و در دقایق بعدی زردپوشان تیم برتر میدان بودند. اما تلاشهای بلینگام و یولیان برانت در دقایق ۲۱ و ۲۳ نتیجه‌ای نداشت. اما کم کم ولفسبورگ خود را از زیر فشار حملات اولیه دورتموند بعد از گل خوردن رها کرد و بازی از دقیقه ۳۰ به بعد متعادل دنبال شد.

در دقیقه ۳۹ سانتر دونیل مالن در مرکز محوطه جریمه به یولیان برانت رسید ولی ضربه سر او را سنگربان ولفسبورگ دفع کرد. در ادامه نیمه اول شاهد حملات زهرداری از سوی دو تیم نبودیم تا این نیمه با برتری ۱-۰ ولفسبورگ به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم بازی بدون فرصت جدی از سوی دو تیم پیش می‌رفت اما در دقیقه ۵۵ رافائل گوریرو از زاویه‌ای دشوار تصمیم گرفت بخت خود را با یک شوت بیازماید اما ضربه از راه دور او را کاستیلز، دروازه‌بان ولفسبورگ، دفع کرد. یک دقیقه بعد هم یوسفا موکوکو از درون محوطه شش قدم ارسال دانیل مالن را با ضربه سر به سمت دروازه ولفسبورگ هدایت کرد که باز هم توسط دروازه‌بان دفع شد.




در دقایق بعدی حملات نصفه و نیمه دو تیم ادامه داشت اما در تعداد حملات برتری با ولفسبورگی‌ها بود. در دقیقه ۷۰ ادین ترزیچ، سرمربی دورتموند، آنتونی مودست، مهاجم فرانسوی‌اش را به میدان فرستاد تا شانس تیمش برای رسیدن به گل را افزایش دهد. ورود تورگان هازارد به جای نیکلاس سوله دیگر تعویض او بود.




اما مودست در دقایق باقی‌مانده صاحب فرصتی جدی برای گلزنی نشد. در دقیقه ۸۹ روی یک پاس بلند نیکو اشلوتربک فرصت خوبی به دست آورد ولی کمک‌داور پرچم خود را بلند کرد و نشان داد که متس هوملس در آفساید قرار داشته است.




درحالیکه همه چیز پایان یافته به نظر می‌رسید ولفسبورگ در وقتهای اضافه به گل دوم رسید. در دقیقه ۹۰+۱ پاتریک ویمر پاس خوبی به درون محوطه جریمه دورتموند ارسال کرد و لوکاس انمچا از فاصله خیلی نزدیک دروازه کوبل را باز کرد تا شب فاجعه‌بار تیم ادین ترزیچ کامل شود.




در نهایت زردپوشان دورتموند در شهر ولفسبورگ با شکست به کار خود پایان دادند. آنها حالا با ۲۵ امتیاز در رتبه چهارم جدول هستند و با بایرن مونیخ صدرنشین ۳ امتیاز فاصله دارند. البته بایرن یک بازی کمتر انجام داده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=277790

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x