تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ فرانسه

  • کد خبر : 277691
  • 17 آبان 1401 - 8:10
معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ فرانسه

مدافع عنوان قهرمانی امیدوار است که همچون دوره قبل بر بلندای فوتبال جهان قرار گیرد.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از ایسنا، تیم ملی فرانسه به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در جام جهانی قطر حضور خواهد داشت. مدافع عنوان قهرمانی از سرنوشت تیم‌های قهرمانی که در دوره قبل در مرحله گروهی حذف شدند به خوبی آشناست. فرانسه در سال ۲۰۰۲، ایتالیا در سال ۲۰۱۰، اسپانیا در سال ۲۰۱۴ و آلمان در سال ۲۰۱۸ همگی در حالی در دور اول حذف شدند که در دوره قبل قهرمان جام جهانی شده بودند و حالا همگان منتظر هستند تا ببینند این سرنوشت برای تیم پرستاره دیدیه دشان نیز رقم خواهد خورد یا خیر.

اولین افتخار فرانسه در عرصه جام جهانی در سال ۱۹۵۸ رقم خورد که این تیم مدال برنز جام جهانی را به دست آورد. در دهه ۸۰ حضور میشل پلاتینی و ریموند کوپا باعث شده بود تا این تیم در جام جهانی ۸۲ در رده چهارم و در جام جهانی بعد هم در رده سوم قرار گیرد. بعد از افت چند ساله در این تیم، در سال ۹۸ بود که تیم امه ژاکه توانست قهرمانی در جام جهانی را با هنرنمایی زیدان به دست بیاورد. دو سال بعد این تیم قهرمان یورو هم شد تا فرانسه قدرت بلامنازع جهان باشد. با این حال حذف تلخ از جام جهانی ۲۰۰۲ همه فرانسوی‌ها را شوکه کرد؛ جایی که بدون زدن گل حذف شد. فرانسه در جام جهانی ۲۰۰۶ به فینال صعود کرد ولی این بار ایتالیا در ضربات پنالتی این تیم را شکست داد. در جام جهانی ۲۰۱۰، فرانسه در مرحله گروهی حذف شد و در جام جهانی ۲۰۱۴ این تیم با شکست یک بر صفر برابر آلمان در یک چهارم نهایی کنار رفت.

فرانسه در سال ۲۰۱۸ در روسیه توانست به عنوان قهرمانی دست یابد. خروس‌ها توانستند با برتری ۴ بر ۲ برابر کرواسی برای دومین بار قهرمانی در جام جهانی را به دست بیاورند. این تیم البته در یورو ۲۰۲۰ در مرحله یک هشتم نهایی به سوئیس باخت و حذف شد. آن بازی با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید. برای سوئیس در آن دیدار هریس سفروویچ در دقیقه ۱۵ و ۸۱ و ماریو گاورانوویچ در دقیقه ۹۰ گلزنی کردند و برای فرانسه نیز کریم بنزما در دقایق ۵۷ و ۵۹  و پل پوگبا در دقیقه ۷۵ موفق به گلزنی شدند. در ضربات پنالتی سوئیس ۵ بر ۴ به برتری رسید و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

فرانسه پیش از این جام، پل پوگبا را به دلیل مصدومیت از دست داد و این بازیکن حضور در جام جهانی را از دست داده است.

ستاره: کیلیان ام‌باپه

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ فرانسه

کیلیان ام‌باپه ۲۳ ساله تاکنون افتخارات زیادی از جمله قهرمانی در جام جهانی را در کارنامه افتخارت خود دارد و حالا امید اصلی درخشش تیمش در قطر است. او ۴ گل در دوره قبلی جام جهانی به ثمر رساند تا با قهرمانی در ۱۹ سالگی، خیلی ها به مقایسه او با پله، اسطوره برزیلی بپردازند. پله در سال ۱۹۵۸ و در ۱۷ سالگی برزیل را قهرمان جام جهانی کرد و ۴ سال بعد در سال ۱۹۶۲ نیز توانست به برزیل کمک کند تا باز هم قهرمان جام جهانی شود.

سرمربی: دیدیه دشان

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ فرانسه

این مربی از سال ۲۰۱۲ روی نیمکت تیم ملی فرانسه بوده و حضور او در این چند سال باعث شده تجربه خوبی از حضور روی نیمکت تیم ملی فرانسه داشته باشد. او در یورو ۲۰۱۶ می‌توانست فرانسه را به قهرمانی برساند ولی در دیدار نهایی برابر پرتغال شکست خورد و تیم او نایب قهرمان شد ولی فدراسیون فوتبال فرانسه به او اعتماد کرد. او در جام جهانی روسیه پاسخ این اعتماد را داد و فرانسه را قهرمان جهان کرد. دشان تا بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرارداد دارد. با وجود ناکامی در یورو ۲۰۲۰، هواداران فرانسه دوست داشتند دیدیه دشان همچنان هدایت تیم ملی فوتبال این کشور را بر عهده داشته باشد. گفته می‌شود که زین‌الدین زیدان جای او را بعد از جام جهانی خواهد رفت.

* تیم ملی فرانسه در یک نگاه

افتخارات: قهرمان جام جهانی ۹۸ و ۲۰۱۸ و قهرمان یورو ۲۰۰۰ و ۱۹۸۴

بهترین گلزن: تیری آنری (۵۱ گل زده)

بیشترین بازی: لیلیان تورام (۱۴۲ بازی)

نحوه صعود: تیم نخست گروه

عملکرد دوره قبل: قهرمان

لباس فرانسه در جام جهانی

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ فرانسه

برنامه بازی‌های فرانسه در جام جهانی

۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ فرانسه – استرالیا، ورزشگاه الجنوب

۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ فرانسه – دانمارک، ورزشگاه راس ابوعبود

۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ فرانسه – تونس، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

انتهای پیام

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=277691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x