تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

تصمیم تکراری کی‌روش برای تنها صندلی ایرانی نیمکت تیم ملی/ نکونام و آقاجانیان در یک سطح هستند؟!

  • کد خبر : 277652
  • 16 آبان 1401 - 9:03
تصمیم تکراری کی‌روش برای تنها صندلی ایرانی نیمکت تیم ملی/ نکونام و آقاجانیان در یک سطح هستند؟!

تصمیم تکراری سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای انتخاب مربی ایرانی باعث بروز انتقادات بسیاری شده است.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ وضعیت آخرین صندلی بلاتکلیف نیمکت تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر علی‌رغم تأکیدات کارلوس کی‌روش و رایزنی‌های مسئولان فدراسیون فوتبال، هم‌چنان مشخص نیست و فعلاً آخرین مربی تیم ملی و دستیار ایرانی سی‌کیو به اردوهای تیم اضافه نشده.
 
با وجود اصرار شخص کی‌روش بر حضور جواد نکونام بر روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی، روز گذشته سرمربی تیم فوتبال فولاد طی پستی اینستاگرامی پیوستن به تیم ملی و ادامه این پروسه مذاکرات را به نفع خودش، تیم ملی و فولاد ندانست و با رعایت احترام نسبت به کی‌روش، تصمیم گرفت تا در شرایط فعلی مربی تیم ملی لقب نگیرد.
 
روند طولانی مذاکره با مدیران باشگاه فولاد که بیش از یک ماه به طول انجامیده بود، بالاخره با موضع‌گیری قاطعانه نکونام پایان یافت تا تمام اظهارنظرهای عجیب و غریب مهدی تاج درباره پایان موفقیت‌آمیز رایزنی فدراسیون فوتبال با مدیرعامل باشگاه فولاد درباره حضور پاره‌وقت جواد نکونام روی نیمکت تیم ملی، یک‌جا تکذیب شده و خلاف واقع قرار بگیرد. 
 
نکونام با این عدم پذیرش نشان داد که از هوش سرمربی‌گری بالایی برخوردار است و می‌تواند مقابل پیشنهادهای مهم وسوسه‌آمیز ایستادگی کند. او علاوه بر رد پیشنهاد مربی‌گری تیم ملی در جام جهانی، عملاً سرمربی‌گری احتمالی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را هم بی‌خیال شده و در ابتدای فصل هم که میلی به پیشنهاد سرمربی‌گری تیم فوتبال استقلال نداشت.
 
در این که نکونام بهترین انتخاب ممکن برای کی‌روش بوده هیچ شکی نیست؛ او هم کاپیتان سرمربی ۶۹ ساله پرتغالی بوده و هم همیشه رابطه حرفه‌ای بسیار مناسبی با سی‌کیو داشته اما تعهد نکو به پروژه آسیایی با فولاد خوزستان که خودش از صفر تا صد کنارش بوده، باعث شد تا کاپیتان سابق با کسوت جدید به تیم ملی ملحق نشود.
 
با این وجود اما آلترناتیو احتمالی جواد نکونام برای دستیاری کارلوس کی‌روش در تیم ملی چندان مطبوع منتقدان، کارشناسان و آحاد جامعه نیست. باز هم با بازگشت سی‌کیو به ایران، صحبت از مربی‌گری مارکار آقاجانیان در اردوی یوزهای سپیدپوش پارسی به میان آمده که این صحبت‌ها به تأیید تلویحی سخن‌گوی فدراسیون فوتبال هم رسیده.
 
آقاجانیان که تمام دوران مربی‌گری حرفه‌ای‌اش در فوتبال ایران به زمان حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی ختم شده، پس از خروج سرمربی تیم ملی از ایران در سال ۲۰۱۹ هیچ پیشنهادی نداشت و حالا که کی‌روش پس از حدود ۳ سال باز هم در تهران حاضر شده، برای بار دیگر نام وی به عنوان مربی احتمالی تیم ملی مطرح شده.
 
فدراسیون فوتبال گویا باز هم مقابل تصمیمات کارلوس کی‌روش تا کمر به تعظیم خم شده و هیچ‌گونه اعمال نفوذ و دخالت قانونی که حق‌اش هم هست، در تنها کرسی خالی نیمکت تیم ملی ندارد. با عدم تمایل نکونام برای پذیرش این سمت، قطعاً گزینه‌هایی به مراتب بهتر و آزادتر از آقاجانیان برای مربی‌گری تیم ملی حضور داشته‌اند که در فضای فوتبال ایران هم باشند.
 
فدراسیون در شرایطی که می‌بایست از تنها شانس یک مربی بالیاقت ایرانی برای حضور در جام جهانی دفاع کند، به‌نظر تصمیم به عقد قرارداد با آقاجانیانی گرفته که مدت‌هاست از فضای فنی فوتبال باشگاهی و ملی ایران دور شده و حتی از سرمربی‌های شاغل در لیگ‌های دسته یک و ۲ هم در این بحث به مراتب عقب‌تر است.
 
اگر چه خرده‌ای به تصمیم نخست کی‌روش برای به‌کارگیری یک مربی تحت قرارداد باشگاهی در تیم ملی نیست اما در این بین از انفعال فدراسیون نباید به سادگی گذشت. قطعاً با اتخاذ یک راهکار دسته‌جمعی مبتنی بر خرد جمعی، می‌توان گزینه‌ای لایق‌تر و بهتر از مارکار را به عنوان مربی ایرانی تیم ملی در جام جهانی ببینیم.
 
بیشتر بخوانید؛
 
بازی عجیب رئیس فدراسیون فوتبال با شأن تیم ملی/ خبری از حضور نکونام در جام جهانی نیست!
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=277652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x