تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

تیم ملی تکواندو با ۴ دانش‌آموز در قهرمانی جهان! / مقانلو: هوشمندانه ریسک کردیم

  • کد خبر : 277580
  • 16 آبان 1401 - 8:19
تیم ملی تکواندو با ۴ دانش‌آموز در قهرمانی جهان! / مقانلو: هوشمندانه ریسک کردیم

سرمربی تیم ملی تکواندو با بیان اینکه ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها را عازم رقابتهای جهانی می‌کنیم، گفت: ۴ عضو تیم از رده نوجوانان و دانش آموز هستند.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

بیژن مقانلو در گفتگو با ایسنا، درباره شرایط تیم ملی تکواندو در آستانه اعزام به رقابتهای قهرمانی جهان در مکزیک، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت در مجموع ۶ ماه اردو و تمرین را پشت سر گذاشته‌ایم که ۴ ماه آن به صورت فشرده و سنگین برگزار شد. خدا را شکر تیم خوبی داریم و بچه‌ها در شرایط خوبی عازم رقابتهای قهرمانی جهان هستند. سعی کردیم از حداکثر پتانسیل تکواندو استفاده و تیمی جوان و با تجربه را عازم رقابتهای جهانی کنیم. نفرات جوان و با تجربه ما که در تیم ملی حضور دارند چکیده بهترین های ایران هستند که موفق شدند با پیروزی در انتخابی، خود را به تیم ملی برسانند. خیلی به این تیم امیدواریم و همه بچه‌ها به دنبال این هستند که با تمام توان به میدان بروند.

سرمربی تیم ملی تکواندو با بیان اینکه ۴ عضو تیم ملی در رقابتهای قهرمانی جهان از رده نوجوانان و دانش آموز هستند، گفت: پوست اندازی در تیم ملی را از ابتدای اردبیهشت آغاز کردیم و سعی کردیم که ریسک هوشمندانه داشته باشیم. سال ۲۰۲۳ برای تکواندوی ایران در جهت ارتقای رنکینگ با حضور در میادین جهانی سال خیلی مهمی است. روزی که تیم ملی را تحویل گرفتم، نفراتی مثل هادی پور، سروش احمدی، بخشی و مردانی مصدوم بودند و مشکلاتی را داشتند. با توجه به زمانی که در این مدت پشت سر گذاشتیم سازماندهی خوبی داشتیم و در حال حاضر می توانم با اطمینان بگویم در سال آینده در هر وزن ۳ یا ۴ مدعی خواهیم داشت. بچه‌ها در تورنمنت پاکستان نمایش خوبی داشتند و بزرگی، هادی‌پور، عاشورزاده و دهقانی به مدال طلا دست یافتند. این امتیازات در مسیری که داریم خلی می‌تواند به ما کمک ‌کند. سال ۲۰۲۳ برای ایران سال متفاوتی خواهد بود و در هر وزن المپیکی ۳، ۴ بازیکن مدعی خواهیم داشت. البته این بازیکنان برای حضور در مسابقات مهم مثل المپیک نیازمند تجربه بیشتر هستند.

وی ادامه داد: با تمام توانمان در این مسابقات حاضر می‌شویم و برای کسب بهترین نتیجه به میدان خواهیم رفت. همه بچه‌ها زحمت کشیده‌اند و مسابقات جهانی به عنوان یک رویداد مهم برای ما در مسیر المپیک است. خوشبختانه بچه‌ها فعل خواستن را خیلی خوب صرف کردند و آماده حضور در مسابقات قهرمانی جهان هستند.

مقانلو با اشاره به برنامه فدراسیون و کادر فنی برای پشتوانه سازی در تکواندوی ایران، گفت: اگر در این راه ریسک کردیم هوشمندانه بوده و با توجه به بررسی‌هایی که داشتیم برای این جوانان برنامه ریزی کردیم. سعی کردیم بچه ها به این خودباوری برسند که می‌توانند حتی بچه‌های بزرگسال را هم شکست بدهند و به تیم ملی برسند. اگر ما این نفرات را انتخاب کردیم نشانگر این بوده که عملکرد خوبی داشته‌اند و موفق شدند خودشان را نشان بدهند. امیدوارم در رویداد مهم جهانی نیز بتوانند توانایی‌های بالای خود را نشان بدهند. تیم جوانی داریم اما مدعی هستیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو، درباره میزان حمایت های وزارت ورزش از تکواندو، گفت: ما برای ملت عزیزمان به میدان می رویم و تنها هدفمان شاد کردن دل مردم در این شرایط است.

وی درباره برخی خبرها مبنی بر اینکه کادر فنی به دنبال نرفتن تیم به گرندپری منچستر بوده است، خاطرنشان کرد: همه من را می شناسند، ما همه سفرهایمان را رفتیم و در هر میدان هم دنبال نتیجه مطلوب بودیم. ما برای گرندپری منچستر و دریافت ویزا به آنکارا هم رفتیم، همه بچه ها هم در شرایط خوبی بودند اما میزبان از دادن ویزا خودداری کرد. ما یک فینال گرندپری، ۴ مرحله گرندپری، یک رویداد جهانی دیگر و آسیایی را در پیش داریم تا به اهدافمان برسیم. تاکنون برخی برنامه‌هایمان اجرا شده و برخی هم نشد. اگر پلن های ما درست اجرا شود قطعا از زمانی که داریم بهترین استفاده را می‌کنیم. سجاد مردانی در المپیک قبلی فقط بخاطر ۴ امتیاز نتوانست سهمیه بگیرد. ما باید این گپ ها را حل کنیم و به شکلی جلو برویم که با برنامه ریزی درست سهمیه های لازم را از طریق رنکینگ کسب کنیم.

مقانلو در پایان گفت: تکواندوی ایران در المپیک ۳ مدال توسط ساعی و دو مدال هم توسط باقری معتمد و یوسف کرمی کسب کرده است و ما باید تکواندو را به جایگاهی که شایستگی اش را دارد برسانیم. تکواندوی ما مثل دانه‌های تسبیح پخش شده است که ما سعی کردیم آن را جمع کنیم تا به اوج افتخار برسیم. اگر این انسجام نباشد به هدفمان نمی رسیم.

انتهای پیام

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=277580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x