تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ آمریکا

  • کد خبر : 277258
  • 15 آبان 1401 - 7:39
معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ آمریکا

تیم ملی فوتبال آمریکا بعد از یک دوره غیبت به جام جهانی بازگشت.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال آمریکا توانست بعد از یک دوره غیبت، جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. البته این تیم کار آسانی برای صعود به جام جهانی نداشت و در ابتدا با شروع ضعیف خود خیلی از آمریکایی‌ها را نگران کرده بود که ممکن است اتفاقات دوره قبل برای این تیم رخ دهد ولی یانکی‌ها در نهایت توانستند جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. آمریکا در سال ۲۰۰۲ توانست به جمع هشت تیم برتر جام جهانی راه یابد ولی در نهایت با شکست برابر آلمان از دور رقابت‌ها کنار رفت.

آمریکا چهار سال بعد در سال ۲۰۰۶ در مرحله گروهی حذف شد و خیلی زود به خانه برگشت. آمریکایی ها که سال‌ها با هدایت بروس آرنا تیمی قابل احترام در جام جهانی بودند در سال ۲۰۱۰ نیز از گروه خود به دور بعدی رسید ولی بار دیگر در یک هشتم نهایی برابر غنا شکست خورد و از رسیدن به مراحل بعدی بازماند. در سال ۲۰۱۴ آمریکا بار دیگر در مرحله یک هشتم نهایی از دور رقابت ها کنار رفت و این بار برابر تیم بلژیک بازنده شد. حسرت بزرگ برای یانکی ها در دور انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ رخ داد که این تیم نتوانست جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد و حالا باید دید تیم گرگ برهالتر می‌تواند در بازگشت مجدد به جام جهانی نتایج خوب دوره های قبل را تکرار کند یا خیر.

ستاره: کریستین پولیسیچ

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ آمریکا

کریستین پولیسیچ در چلسی توانست عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد و ستاره تیم ملی آمریکاست که در ۵۲ بازی توانسته ۲۱ گل به ثمر برساند. او با آمریکا در سال ۲۰۲۱ قهرمانی در گلد کاپ را به دست آورد و سابقه بازی در بوروسیا دورتموند را در کارنامه دارد. پولیسیچ بازیکن ریزنقشی است که به خوبی از سرعت خود برای دور زدن مدافعان حریف استفاده می کند.

سرمربی: گرگ برهالتر

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ آمریکا

بازیکن سابق کریستال پالاس، مونیخ ۱۸۶۰ و لس آنجلس گلکسی از سال ۲۰۱۹ هدایت تیم ملی این کشور را بر عهده دارد و در سال ۲۰۲۱ توانست آمریکا را به عنوان قهرمانی در گلد کاپ برساند. او اکنون اولین حضور خود در جام جهانی را تجربه خواهد کرد و روی نیمکت آمریکا خواهد نشست. او مدافع تیم ملی آمریکا در جام‌های جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ است و در این دوره برای آمریکا بازی کرد. او سابقه ۴۴ بازی ملی در کارنامه خود دارد.

تیم ملی فوتبال آمریکا در یک نگاه

افتخارات: مقام سوم جام جهانی ۱۹۳۰

بیشترین بازی: کوبی جونز  با ۱۶۴ بازی

بیشترین گل: کلینت دمپسی و لاندن دوناوان با ۵۷ گل

 نحوه صعود: تیم سوم گروه

عملکرد در دوره قبل: غایب

لباس آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ آمریکا

برنامه بازی‌های تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲

۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ آمریکا – ولز، ورزشگاه احمد بن علی

۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ انگلیس – آمریکا، ورزشگاه البیت

۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ ایران – آمریکا، ورزشگاه الثمامه

انتهای پیام

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=277258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x