تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

۱۶ سال یکدیگر را کوبیدیم چه عایدمان شد؟

  • کد خبر : 27701
  • 17 اسفند 1392 - 13:17

وزیر اطلاعات با بیان اینکه “همه باید همسو باشیم نه اینکه بخواهیم به له کردن و کوبیدن طرف مقابل بپردازیم”،‌ گفت: باید از خود بپرسیم که داریم چی و چه را می‌کوبیم و می‌خواهیم چه به دست بیاوریم؟ شانزده سال همدیگر را کوبیدیم چه عایدمان شد؟ الان دولتی سر کار آمده که دنبال کوبیدن این و ‌آن نیست.

کمال مهر: وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه “امروز باید از «در برابر هم قرار گرفتن» جلوگیری کنیم”، گفت: در حال حاضر دولتی زمام امور را در دست گرفته که در رأس آن فردی است که دیدگاه‌های خردورزانه و عقلانی دارد و اهل این نیست که با یک سلسله بازی‌های بچه‌گانه منابع کشور را هدر دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در اولین نشست مشترک مسئولان کمیته‌های پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و استانداری‌ها در دولت تدبیر و امید با بیان اینکه “در جهان آفرینش پدافند غیرعامل از جایگاه خاصی برخوردار است”، افزود: پدافند عامل و غیرعامل مکمل هم هستند یعنی همزمان که پدافند غیرعامل به کار گرفته می‌شود، لازم است تا از پدافند عامل نیز استفاده کرد. ضمن اینکه جایگاه پدافند غیرعامل از عامل کارگشاتر است و ما در هر زمان باید در شرایط پدافند غیرعامل باشیم.

وی با بیان اینکه “در شرایطی که ما در وضع تحریم و دفاع نیستیم باید بتوانیم از پروژه‌های پدافند غیرعامل در راستای اهداف دیگر استفاده کنیم”، خاطرنشان کرد:‌ اگر ما یک تاسیسات هسته‌ای داشته باشیم و پیرامون آن به صورت لایه‌های مختلف پدافند عامل بچینیم، باید بدانیم که برای دفاع از چنین تاسیساتی اگر پدافند ما منحصرا پدافند عامل باشد امید دشمن برای عبور از این لایه‌ها از دست نمی‌رود ولی اگر چنانچه این پدافند را به صورت غیرعامل در بیاوریم و در لابه‌لای زمین و دل کوه‌ها آن را مورد نظر بگیریم وضعیت فرق می‌کند و در همین راستا اینکه می‌بینیم دشمنان به تاسیسات فردو حساسیت دارند به خاطر بکارگیری پدافند غیرعامل در این تاسیسات است در حالیکه این حساسیت نسبت به تاسیسات نطنز به علت وجود پدافند عامل وجود ندارد.

وزیر اطلاعات در ادامه با تاکید بر اینکه ما در عرصه‌های مختلف به عنوان سیاست‌های جمهوری اسلامی در عرصه پدافند غیرعامل می‌توانیم گام برداریم، گفت: مثلا سرمایه‌گذاری خارجی در مباحث اقتصادی خود پدافند غیرعامل است به این معنی که اگر با یک برنامه‌ریزی حساب شده و در نظر گرفتن ملیت سرمایه‌گذاران خارجی افراد را در سرمایه‌گذاری کشور دخیل کنیم در واقع علاقه‌مندان به امنیت داخل کشور را به مرزهای خود آورده‌ایم و در این صورت به خاطر اینکه سرمایه‌های این افراد در داخل کشور ماست امنیت جمهوری اسلامی نیز به مخاطره نخواهد افتاد در واقع این روند دشمنان ما را از حمله به کشورمان باز می‌دارد.

علوی در ادامه اظهار کرد: در عرصه اطلاعات داخلی باید از ابزار پدافند غیرعامل و در عرصه اطلاعات خارجی باید از پدافند عامل استفاده کرد در واقع وقتی دشمن می‌خواهد به عنوان جاسوس، رخنه و گروه‌های تروریستی را تجهیز کند و دست به یک سلسله حرکات تروریستی بزند پدافند غیرعامل معنا نمی‌دهد و باید پدافند عامل داشت و به صورت آفندی عمل کرد. همچنین در بحث نیروهای خودی نیز باید از پدافند غیرعامل استفاده کرد و با بالا بردن اطلاعات خودی‌ها از دسترسی دشمن به اطلاعات جلوگیری کرد و البته در همه این موارد باید تشخیص داد که کجا جای بکارگیری آفند و کجا جای بکارگیری پدافند عامل و غیرعامل است.

وی همچنین گفت: اسلام پدافند غیرعامل را مقدم بر عامل می‌داند، مگر جاهایی که دشمن این آمادگی را داشته باشد که به ما حمله کند که در این صورت اسلام می‌فرماید شما پیشدستی کنید و به آنها حمله کنید اما همین اسلام وقتی بحث نبرد فرهنگی می‌شود که مقام معظم رهبری نیز نگرانی خود را از این موضوع ابراز داشته‌اند تاکید بر آفند می‌کند و همه انبیا به باورهای نادرست در جامعه حمله کرده‌اند در واقع ما نباید در مسائل فرهنگی منتظر این باشیم که دشمن به ما حمله کند و وقتی فرهنگ ما در معرض تهدید قرار می‌گیرد آن وقت ما باید وارد شویم و از باورهایمان دفاع کنیم و هرچه سریعتر واکنش نشان دهیم.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: فرهنگ غرب چه در عرصه تئوری‌های فلسفی و چه نمادهای عملی قابل به چالش کشانده شدن است و ما نباید در برابر فرهنگ غرب احساس عجز کنیم. ممکن است آنها ابزارهایی علیه ما به کار گیرند اما به هر ترتیب نیروهای مبتکری در کشور داریم که از همین ابزارها استفاده و آنها را وادار به عقب‌نشینی کرده‌اند.

علوی با بیان اینکه “پدافند عامل ما باید دفاع از اصول و ارزش‌ها باشد که توسط دشمن مورد هجمه قرار گرفته است”، تصریح کرد: پدافند غیرعامل هم بالا بردن درک و شعور مردم است تا اینکه مردم راه را بشناسند و در این صورت خود را از آسیب دشمن محفوظ نگه دارند. در واقع وقتی انسان هوشیار باشد و حتی دشمن خباثت‌آمیزترین بیان‌ها را به کار بگیرد نمی‌تواند روی فکر مردم هوشیار اثر بگذارد.

وی با اشاره به وجود عرفان‌های نوظهور و افراطی‌گری‌ها نیز گفت: هم‌اکنون می‌بینیم که عرفان‌های نوظهور و افراطی‌گری‌ها چه در میان مذهب سنی و چه شیعه وجود دارد و فقط ما امروز با افراطی‌گری در بخش سنی‌ها مواجه نیستیم و این موضوع فقط تکفیری‌ها را شامل نمی‌شود. افراطیون در بین مذهب شیعه نیز هم‌اکنون امکانات و کانال‌های مختلف ماهواره‌ای دارند و به چهره برادران اهل سنت ما توهین و حرکات سخیفی مثل قمه ز دن را تبلیغ می‌کنند. ما با اینگونه موارد مواجه هستیم که اینها یا دشمنان دانا یا دوستان نادان هستند که باید در موردشان تدبیر صورت گیرد و البته این در حالی است که اگر مردم بیدار باشند شیاطین نمی‌توانند اثرگذار باشند و شیطان سلطه بر کسانی که ایمان می‌آورند، ندارد.

وزیر اطلاعات در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بحث پدافند غیرعامل در تمامی عرصه‌ها به صورت جدی دنبال شود آن وقت می‌توانیم از انحراف مسیر خیلی‌ها جلوگیری کنیم نه اینکه بگذاریم آنها دچار انحراف شوند و بعد از انحراف آنها جلوگیری شود.

علوی با بیان اینکه “بهترین پدافند در عرصه هجمه فرهنگی، اطلاعاتی و اقتصادی دشمن، پدافند غیرعامل است که نیاز به مهندسی دارد”، افزود: پدافند غیرعامل ورود در عرصه مهندسی جنگی است که هم‌اکنون دیده نمی‌شود و اسلام در عرصه جنگ دست ما را باز گذاشته است. اگرچه در جنگ، جنگ عقلانی مورد توجه است ولی ما جنگ جوانمردانه نداریم.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در یکی از جلسات بحث خارج از فقه خود فرمودند که دیپلماسی خودش یک نوع جنگ است و اینطور نیست که افرادی که با شما صحبت می‌کنند خیلی صاف و دوستانه و برادرانه با شما حرف بزنند. باید توجه داشته باشیم که اگر خواب باشیم دیگران در مورد ما به خواب نمی‌روند.

وزیر اطلاعات در ادامه با مورد توجه قرار دادن اقدامات وزارت اطلاعات در بحث پدافند غیرعامل، اظهار کرد: وزارت اطلاعات سرباز این سنگر است و برای آن مساله پدافند غیرعامل از حساسیت خاص خود برخوردار است و در این مسیر برنامه‌ریزی‌ها به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

علوی افزود: معتقدیم هر چه عناصر موثر در این عرصه با هم گره بخورند و هم‌افزایی وجود داشته باشد می‌توانند منافع ملی را بهتر در جهت امنیت ملی ترسیم کنند. ما معتقدیم باید با مجموعه مدیریت‌کننده پدافند غیرعامل دست همکاری دهیم و با همفکری و هم‌اندیشی بتوانیم پدافند غیرعامل را تقویت کنیم و در این زمینه نیز آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ما امروز در شرایطی هستیم که نباید کوچک‌ترین توان و امکان کشور را در جهت مقابله با هم خرج کنیم، چراکه این خیانت به منافع ملی کشور است. ما باید از کوچک‌ترین فرصت برای تجهیز خود در برابر دشمن استفاده کنیم و امروز راهبرد ما تعامل با نیروهای کشور چه نیروهای مسلح از جمله سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و چه سایر دستگاه‌های کشوری است. ضمن اینکه باید بدانیم از مهم‌ترین پدافندهای غیرعامل در کشور، انسجام ملی است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: ما باید عناصر تاثیرگذار در کشور و در بخش‌های مختلف را به هم گره بزنیم و اقشار و اصناف و بخش‌های مختلف را با وجود تمام سلایق و جریان‌های متفاوت سیاسی مدنظر قرار دهیم تا در نهایت در برابر دشمن یکصدا بلند شود و اگر دشمن این موضوع را ببیند موجب می‌شود که او از هر حرکتی باز بماند.

علوی با تاکید بر اینکه “امروز باید «از در برابر هم قرار گرفتن» جلوگیری کنیم”، افزود: در حال حاضر دولتی زمام امور را در دست گرفته که در راس آن فردی است که دیدگاه‌های خردورزانه و عقلانی دارد و اهل این نیست که با یک سلسله بازی‌های بچه‌گانه منابع کشور را هدر دهد.

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: هم‌اکنون رئیس‌جمهوری در راس دولت قرار دارد که توجه به اساسی‌ترین اساس نظام یعنی رهبری و ولایت فقیه را باور دارد و این باور را در جاهای مختلف بیان می‌کند. چنانچه ایشان در جمع کارکنان وزارت اطلاعات فرمودند هم‌اکنون یک پرچم برافراشته است و آن پرچم، مقام معظم رهبری است.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: متاسفانه افرادی هستند که ضمیرخوانی می‌کنند و ممکن است بگویند که رئیس‌جمهور اینطور می‌گوید ولی در دلش چیز دیگری است، در حالیکه وقتی من با آقای رئیس‌جمهور در فضای سبز ریاست‌جمهوری که چیزی در درخت‌های آن کار نگذاشته‌اند قدم می‌زدم و با ایشان صحبت می‌کردم، گفتم برخی کسانی که در انتخابات نسبت به شما اظهار لطف داشته‌اند ادبیات جالبی به کار نمی‌گیرند و گاهی ممکن است نسبت به استوانه نظام اظهاراتی داشته باشند. آقای روحانی در این باره به من گفت اینها اشتباه می‌کنند؛ اگر آقا تضعیف شود به ضرر همه است و عزت آقا، عزت همه ماست.

وزیر اطلاعات در ادامه با تاکید بر اینکه “این دولت نه دولت اصلاح‌طلبان است و نه دولت اصولگرایان، بلکه به هر دو تعلق دارد”، اظهار کرد: این دولت آمده تا از نیروهای عاقل جامعه استفاده کند. حال برخی عزیزان به اشتباه خیال می‌کنند که این دولت وظیفه خاصی دارد و آن را به سمت یک جناح حول می‌دهند. جناح مقابل هم از همسویی با دولت استفاده می‌کند در حالیکه همه باید همسو باشند.

علوی با بیان اینکه “همه باید همسو باشیم نه اینکه بخواهیم به له کردن و کوبیدن طرف مقابل بپردازیم”،‌ گفت: باید از خود بپرسیم که داریم چی و چه را می‌کوبیم و می‌خواهیم چه به دست بیاوریم؟ شانزده سال همدیگر را کوبیدیم چه عایدمان شد؟ الان دولتی سر کار آمده که دنبال کوبیدن این و ‌آن نیست.

وی با بیان اینکه “وزارت اطلاعات نیز در جهت تقویت این جناح و آن جناح قدم برنمی‌دارد”، گفت: ما به دوستان‌مان در وزارت اطلاعات نیز گفته‌ایم که باید بر اساس طبع نظام حرکت کنیم نه تب نظام. ما وارد عرصه‌هایی مثل انتخابات نمی‌شویم و بر اساس طبع نظام حرکت می‌کنیم و معتقدیم باید یکصدا از جمهوری اسلامی شنیده شود. البته در بحث مذاکرات هسته‌ای باید صداهای مختلف وجود داشته باشد اما بر اساس یک سیاستگذاری؛ یک عده نقد کنند و یک عده حمایت داشته باشند اما بر اساس یک برنامه‌ریزی حساب شده باشد، نه اینکه طوری باشد که خودمان به خودمان ضربه بزنیم. وقتی که آقای رئیس‌جمهور از نیویورک آمده بودند، من گفتم که اگر می‌دانستیم این ۱۰۰ نفر می‌آیند ۵۰۰ – ۶۰۰ نفر از بچه‌های وزارت را می‌فرستادیم تا مرگ بر آمریکا بگویند که بعداً بتوانیم خرج کنیم.

خبرگزاری ایسنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=27701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x