تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

مربی تیم ملی: نسل حاضر بهترین نتیجه تاریخ واترپلو را کسب خواهد کرد

  • کد خبر : 276846
  • 13 آبان 1401 - 9:40
مربی تیم ملی: نسل حاضر بهترین نتیجه تاریخ واترپلو را کسب خواهد کرد

تهران- ایرنا- آنالیزر و مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی واترپلو گفت: به تیم اعزامی به پیکارهای قهرمانی آسیا امید زیادی داریم به طور قطع این نسل بهترین نتیجه تاریخ را برای ما کسب می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

امیرعباس اکبرنژاد روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا اظهار داشت: اردوهای اردیبهشت و مهر در یونان برگزار شد که هر ۲ به دلیل شرایطی که داشتیم مخصوصا به علت کرونا که اردوها و بازی‌ها منتفی شده بود، خیلی سخت پشت‌سر گذاشته شد اما نتایج بسیار خوبی برای ما داشت. با تیم‌های خیلی خوبی تمرین کردیم و هماهنگی‌ و روحیه بسیار بالایی به‌دست آوردیم. دیدارهای تدارکاتی که به خصوص در اردوی دوم داشتیم، تیم‌های برتر کشور یونان بودند و عملکرد تیم، خیال ما را راحت کرد. تا حد زیادی الکساندر چیریج، سرمربی تیم ملی به خواسته‌هایش رسید و تیم را  به سطح مطلوبی رساند.

وی ادامه داد: بعد از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا حدود چهار سال است که در حال تمرین هستیم و دروازه‌بانان جوان و خوبی را در تیم آماده کردیم. سه گلر در رده سنی بین ۱۷ تا ۱۹ سال آموزش دادیم و در حال حاضر گلر دوم تیم، ۱۸ ساله است که این نشانه جوان‌گرایی در تیم ملی است. البته ۲ گلر دیگر سطح کیفی بالایی دارند و به طور قطع تا ۱۰ سال آینده می‌توانند در تیم ملی حضور داشته باشند. شایان قاسمی را نیز تجربه بسیار خوبی دارد و جایگاهش را در تیم ملی دارد و حتی از لژیونرهای ماست که در کشور فرانسه دروازه‌بانی می‌کند. این نکته هم مهم است که نباید به این اکتفا کنیم و باید این تسلسل را ادامه دهیم تا کیفیت دروازه‌بانان را با ایجاد رقابت بالا ببریم.

آنالیزور و مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی درخصوص حریفان ایران در تایلند، توضیح داد: برای سخت‌ترین شرایط آماده شدیم و در اردوها، تیم‌های تراز اول یونان را برای دیدارهای تدارکاتی انتخاب کردیم تا تاکتیک‌های مورد نظر را اجرا کنیم و تیم را در بازی‌های سطح بالا امتحان کنیم. کادر فنی تیم ملی حریفان را در رقابت‌های قهرمانی آسیا آنالیز کردند. به تیم ملی فعلی خیلی امیدوار هستیم که نتیجه بگیرد با این وجود نتایج غیرقابل پیش‌بینی است و این جزئی از زیبایی ورزش است. قطعا این نسل بهترین نتیجه تاریخ را برای ما کسب می‌کند.

اکبرنژاد گفت: واترپلو یکی از ورزش‌های سخت به حساب می‌آید اما رشته در سایه‌ای است و خیلی دیدارها بدون هیچ تماشاگر برگزار می‌شود. دوست داریم مردم هم از ملی‌پوشان حمایت کنند و هم از طرفی پشتوانه باشند تا بچه‌هایشان شنا را بیاموزند که در آینده واترپلو هم گسترش پیدا کند. این آموزش وجهه‌های اخلاقی و روحی و مذهبی نیز دارد. مسئولین باید حمایت لازم را از تیم ملی داشته باشند تا وقتی نوجوانی به سمت ورزش می‌آید، با دیدن وضعیت ملی‌پوشان به این راه جذب شود.

رقابت‌های واترپلو قهرمانی سال ۲۰۲۲ آسیا به عنوان رقابت‌های انتخابی واترپلو قهرمانی جهان (فوکوکا_۲۰۲۳) به میزبانی تایلند با شرکت ۱۱ تیم از ۱۶ الی ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در شهر بانکوک برگزار می‌شود. تیم ملی واترپلو ایران در گروه نخست این مسابقات با قزاقستان، تایلند، ازبکستان، هند و کره‌جنوبی همگروه است.

اسامی بازیکنان اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا به این شرح است: 

شایان قاسمی، امیرعطا خزایی، حامد ملک خانبانان، امیرحسین کیهانی، امید آقائی، امیرحسین رهبر، سهیل رستمیان، مهدی یزدانخواه، ارشیا الماسی، علیرضا مهری، امین قویدل، پیمان اسدی و خشایار ضیاالدینی.

کادر فنی: الکساندر چیریچ (سرمربی)، وحید رضایی آشتیانی (مربی)، نادر غفوری (سرپرست)، دکتر خسرو حمزه (روانشناس) و امیرعباس اکبرنژاد (آنالیزور). 

گروه‌بندی مسابقات واترپلو قهرمانی آسیا: 

گروه A: قزاقستان، ایران، هند، ازبکستان، تایلند و کره‌جنوبی

گروه B: ژاپن، چین، سنگاپور، کویت و هنگ‌کنگ

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=276846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x