تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

شرکت متا بازار NFT را در اینستاگرام راه‌اندازی می‌کند

  • کد خبر : 276837
  • 13 آبان 1401 - 8:32
شرکت متا بازار NFT را در اینستاگرام راه‌اندازی می‌کند

ابر شرکت «متا» (Meta) اعلام کرد که قصد دارد بازار «توکن‌های غیرقابل‌معاوضه» (NFT) را در فضای شبکه اجتماعی اینستاگرام راه‌اندازی کند. این بازار به مانند بازارهای NFT سنتی عمل می‌کند. این قابلیت در ابتدا برای گروه کوچکی از سازندگان در ایالات متحده آمریکا فعال خواهد شد.

به گزارش گروه آی تی «کمال مهر»:

ابر شرکت «متا» (Meta) اعلام کرد که قصد دارد بازار «توکن‌های غیرقابل‌معاوضه» (NFT) را در فضای شبکه اجتماعی اینستاگرام راه‌اندازی کند. این بازار به مانند بازارهای NFT سنتی عمل می‌کند. این قابلیت در ابتدا برای گروه کوچکی از سازندگان در ایالات متحده آمریکا فعال خواهد شد.

arzif mobile

این شرکت همچنین قابلیت نمایش و دسترسی کاربران به توکن‌ها را در اینستاگرام افزایش داده است. این خبر را می‌توان به عنوان ایجاد یک راه جدید برای کسب درآمد از این پلتفرم دانست.

ابر شرکت متا می‌گوید که مجموعه ابزارهای دیجیتالی به افراد اجازه می‌دهد که توکن‌های غیرقابل‌معاوضه را در بلاک‌چین پالیگان (Polygon) ایجاد کنند (خواننده نباید بلاک‌چین Polygon را با رسانه خبری Polygon در حوزه بازی‌های رایانه‌ای اشتباه بگیرد) و سپس آن‌ها را در اینستاگرام و خارج از پلتفرم به فروش برسانند.

ابرشرکت متا اعلام می‌کند که اینستاگرام از نمایش NFTهای اتریوم، پالیگان و فلو پشتیبانی خواهد کرد و به کاربران اجازه می‌دهد تا با اتصال کیف پول‌ها، توکن‌هایشان را به نمایش بگذارند. همچنین شرکت متا در نظر دارد که برخی از فراداده‌های Opensea را به صفحه نمایشگر اینستاگرام اضافه کند، مشابه کاری که توییتر برای نمایش تصویر پروفایل NFT انجام داد.

این رو هم بخون:

معرفی ۱۵ پیج پرطرفدار ایرانی در اینستاگرام

اینستاگرام

ابر شرکت متا همیشه تلاش می‌کند که راه‌های جدیدی برای کاربران در امر کسب درآمد در پلتفرم اینستاگرام به وجود آورد. روز دوشنبه، متا اعلام کرد که دسترسی کاربران را به بخش حرفه‌ای اینستاگرام آسان‌تر می‌کند تا آن‌ها گزینه‌های کسب درآمد بیشتری در اختیار داشته باشند، مانند سیستم انعام ارز مجازی «استارز» (Stars) که همچنان در حال گسترش است.

همچنین بخشی به نام هدایا در اینستاگرام اضافه می‌شود، جایی که طرفداران می‌توانند هنگام تماشای یکی از ریل‌های اینستاگرام (Reels)، برای سازنده پول ارسال کنند. البته هدایا از طریق سیستم انعام ارز مجازی خریداری می‌شوند. مانند ابزارهای ایجاد‌کننده NFT، این طرح در حال حاضر با چند سازنده مستقر در ایالات متحده مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته است.

این قابلیت در اینستاگرام شبیه به طرح کسب درآمد از سکه‌ها و هدایای پلتفرم سرگرمی تیک‌تاک (TikTok) یا قابلیت سرویس Super Thanks Youtube است. اضافه‌شدن چنین قابلیتی در اینستاگرام جای تعجبی ندارد. هر دو پلتفرم در حال تلاش هستند تا راه‌های کسب درآمد بیشتری برای کاربران ایجاد کنند. البته لازم به ذکر است که ابرشرکت متا قصد دارد گوی رقابت را از پلتفرم TikTok برُباید. متا می‌داند که جوانان، بزرگ‌ترین طرفداران TikTok هستند و آن‌ها برای جذب دنبال‌کننده، بخشی از ویدئوهایشان را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند. به نظر می‌رسد که سیستم هدایا موجود در اینستاگرام به مانند تماشای ویدئو‌های نمایشی در  TikTok عمل کند.

در گفتگوهای قبلی، مدیر اجرایی اینستاگرام، آدام ماسری (Adam Mosseri) گفته بود که شرکت متا دیگر پلتفرم اینستاگرام را به عنوان یک برنامه اشتراک‌گذاری عکس نمی‌بیند و از آن پس ، پلتفرم مذکور را یک برنامه سرگرمی می‌داند. سرگرمی‌ها نیاز به کسب درآمد دارند، چه این درآمد از اشتراک‌گذاری تبلیغات به دست آید یا چه از فروش NFT‌ها و واداشتن طرفداران به ارسال مستقیم پول به کاربران از طریق سکه، ستاره و هدایا.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=276837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x