تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

به مناسبت ۹ سالگی افتتاح اولین خودپرداز بیت کوین؛ چه تعداد خودپرداز ارز دیجیتال در جهان وجود دارد؟

  • کد خبر : 276790
  • 12 آبان 1401 - 16:21
به مناسبت ۹ سالگی افتتاح اولین خودپرداز بیت کوین؛ چه تعداد خودپرداز ارز دیجیتال در جهان وجود دارد؟

دستگاه خودپرداز بیت‌کوین به‌ نوعی کار خود را از یک کافی‌شاپ کانادایی آغاز کرد و سپس به یک شبکه جهانی، با تولید ۳۹۰۰۰ دستگاه در سراسر جهان تبدیل شد؛ امروز جشن تولد ۹ سالگی دستگاه خودپرداز ارز دیجیتال است و افراد انتظار دارند که این دستگاه‌ها، روند رو به رشدشان را در بازار کریپتو ادامه دهند.

به گزارش گروه آی تی «کمال مهر»:

دستگاه خودپرداز بیت‌کوین به‌ نوعی کار خود را از یک کافی‌شاپ کانادایی آغاز کرد و سپس به یک شبکه جهانی، با تولید ۳۹۰۰۰ دستگاه در سراسر جهان تبدیل شد؛ امروز جشن تولد ۹ سالگی دستگاه خودپرداز ارز دیجیتال است و افراد انتظار دارند که این دستگاه‌ها، روند رو به رشدشان را در بازار کریپتو ادامه دهند.

arzif mobile

اولین دستگاه خودپرداز (ATM) بیت‌کوین (BTC) در تاریخ ۲۹ اکتبر سال ۲۰۱۳، در یک کافی‌شاپ در مرکز شهر ونکوور کانادا افتتاح شد. این دستگاه خودپرداز که به‌مرور در دسترسی عموم جهان قرار گرفت، توسط شرکت Robocoin اداره می‌شد. این دستگاه خودپرداز رمزارز در هفته اول فعالیت خود، ۳۴۸ تراکنش و انتقال مبالغی تا ۱۰۰۰۰۰ دلار را انجام داد.

با گذشت نُه سال و یک روز از راه‌اندازی نخستین دستگاه خودپرداز کریپتو، شرکت Robocoin فعالیت خود را در این زمینه متوقف کرده است؛ اما طبق گفته‌های Coin ATM Radar، تعداد دستگاه‌های خودپرداز به رقم افزایشی ۳۸۸۰۴ رسیده است.

اکنون مرکز جهانی دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین تغییر مکان داده است؛ به‌طوری‌که ایالات متحده آمریکا نزدیک به ۸۸ درصد از عرضه دستگاه‌های خودپرداز در سرتاسر جهان را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین این کشور با نصب دستگاه‌های خودپرداز جدید در چند ماه گذشته، نزدیک به ۹۰ درصد اعتبار به دست آورده است. تنها در ماه اکتبر، از ۲۰۵ دستگاه خودپرداز تازه نصب شده در جهان، ۱۲۹ دستگاه در ایالات متحده به کار برده شده است.

بر اساس داده‌های Coin ATM Radar، کانادا، مهد اول خودپرداز‌های ارز دیجیتال، در این ۹ سال اخیر، حدود ۵۶۶ دستگاه در سرتاسر کشور نصب کرده است؛ اما پس از آمریکا در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

در همین حال، اسپانیا با اختصاص ۰٫۶ درصد و نصب ۲۱۵ دستگاه خودپرداز، در تاریخ ۲۲ اکتبر به عنوان سومین مرکز بزرگ ATM بیت‌کوین معرفی شد.

این رو هم بخون:

افزایش هش‌ریت وضعیت استخراج کنندگان بیت‌کوین را بر هم زده است

بر اساس گزارش منتشر شده Research and Markets در ماه ژوئیه، فضای خودپرداز کریپتو در حال حاضر ۴۶٫۶ میلیون دلار ارزش پیدا کرده است. تا سال ۲۰۲۷، این ارزش به دلیل رشد معاملات ارزی و نصب خودپرداز‌های بیت‌کوین، بیش از ۱۰ برابر افزایش پیدا می‌کند و به رقم ۴۷۲ میلیون دلار می‌رسد.

بااین‌حال، نصب دستگاه‌های خودپرداز کریپتو در سال جاری، به دلیل روند نزولی بازار سرمایه (به‌ اصطلاح بازار خرسی) با دشوارهایی مواجه شده است.

روند نصب دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین، از ماه ژانویه تا ماه مه، روند کندی را طی کرد، سپس از ماه ژوئن تا ماه اوت، این روند کمی بهبود یافت؛ اما در ماه سپتامبر، برای اولین‌بار نصب دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال در سطح جهانی کاهش پیدا کرد. در ماه سپتامبر، ۴۵۹ دستگاه خودپرداز از شبکه جهانی کریپتو حذف شدند.

بیت‌کوین همچنان محبوب‌ترین ارز دیجیتالی است که در دستگاه‌های خودپرداز رمزارز توسط عموم معامله می‌شود و تقریباً تمامی دستگاه‌های خودپرداز، از سیستم انتقالی بیت‌کوین پشتیبانی می‌کنند. به نظر می‌رسد که سایر ارزهای دیجیتال هم در سراسر شبکه دستگاه‌ها پشتیبانی می‌شوند.

لایت‌کوین (Litecoin) با حمایت ۸۱ درصدی از سوی دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال، در جایگاه نخست قرار دارد. سپس اتر (Ether) با نزدیک به حمایت ۷۴ درصدی، در جایگاه بعدی این فهرست قرار می‌گیرد.

در اوایل ماه اکتبر، مقامات ایالات متحده آمریکا هشدار دادند که دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین به‌عنوان روشی محبوب از سوی کلاهبرداران برای سرقت پول و سوءاستفاده قربانیان در نظر گرفته شده است.

یکی از روش‌های پیچیده کلاهبرداری، روش قصاب خوک یا Pig Butchering است؛ در این روش، غریبه‌های عاشق کاربران نادان را متقاعد می‌کنند تا در پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. در نهایت وقتی قربانیان تلاش می‌کنند پولی را ارسال یا نقد کنند، آن‌ها خیلی سریع دست به کار شده و وجوه شخص را تصاحب می‌کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=276790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x