تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

لیست ایران در جام جهانی از نگاه ورلدساکر

  • کد خبر : 276245
  • 08 آبان 1401 - 10:00
لیست ایران در جام جهانی از نگاه ورلدساکر

نشریه معتبر ورلدساکر در ادامه تحلیل خود به بررسی ترکیب احتمالی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پرداخت.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از مشرق، نشریه ورلدساکر در ادامه تحلیل خود از تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از بازیکنان احتمالی کشورمان در این رقابت بزرگ صحبت کرد.

این نشریه معتبر از ۲۶ نفر احتمالی که به لیست کی‌روش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌رسند پرده برداشت و از ۱۷ نفر دیگر در لیست رزرو نام برد.

ورلدساکر در خصوص ۲۶ بازیکن احتمالی تیم ملی ایران در جام جهانی مطلبی نوشت که آن را در زیر بخوانید:

دروازه‌بانان

لیست ایران در جام جهانی از نگاه ورلدساکر

امیر عابدزاده (۲۹ سال – پونفرادینا اسپانیا)

سال‌ها بازی در اروپا باعث شده تا بیرانوند رقیب دیگری درون دروازه پیدا کند. امیر عابدزاده که در پونفرادینا اسپانیا بازی می‌کند و ۲۹ سال سن دارد، پسر احمدرضا عابدزاده، دروازه‌بان افسانه‌ای ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه است.

علیرضا بیرانوند (۳۰ سال – پرسپولیس)

بیشتر مردم جهان به خاطر مهار پنالتی رونالدو در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه او را می‌شناسند. علیرضا بیرانوند با ۳۰ سال سن، پس از یک دوره بازی در اروپا به پرسپولیس ایران بازگشت و حالا قصد دارد به دروازه‌بان اول تیم ملی کشورش بدل شود و برای دومین بار حضور در جام جهانی را تجربه کند.

حسین حسینی (۳۰ سال – استقلال)

عملکرد درخشان او در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ (۱۴۰۰-۱۴۰۱) و قهرمانی با استقلال در لیگ برتر ایران باعث شد تا جایگاهی در تیم ملی ایران پیدا کند و دوباره به ترکیب تیم ملی کشورش بازگردد. او به احتمال زیاد با پیشی از پیام نیازمند دروازه‌بان سوم ایران است.

مدافعان

لیست ایران در جام جهانی از نگاه ورلدساکر

احسان حاج صفی (۳۲ سال – آ.اک آتن یونان)

او بازوبند کاپیتانی ایران را خواهد بست و برای سومین بار جام جهانی را تجربه خواهد کرد. او هم می‌تواند در پست هافبک تدافعی بازی کند و هم در دفاع چپ برای کشورش به میدان برود.

صالح حردانی (۲۴ سال – استقلال)

تغییرات مربی یعنی رفتن اسکوچیچ و آمدن کی‌روش، شانس بازی کردن او را در سمت راست دفاعی کاهش داده است. برادر او همچنین در لیگ برتر ایران بازی می‌کند. او در بازی‌های مقدماتی ایران چندین بار به ترکیب رفت و برای کشورش بازی کرد.

مجید حسینی (۲۶ سال – کایسری اسپور ترکیه)

حضور او در ترکیب تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ یک اتفاق غیرمنتظره بود. با این حال، حسینی با بازی در لیگ ترکیه این امید را دارد تا دوباره در ترکیب ۱۱ نفره تیم ملی ایران قرار گیرد.

ابوالفضل جلالی (۲۴ سال – استقلال)

در دومین بازی کی‌روش، جلالی یک سورپرایز بزرگ بود. مدافع چپ ایران یک سال پر از اتفاقات بزرگ را تجربه کرد. او پس از اینکه به شدت مصدوم شد و با سایپا به دسته پایین‌تر رسید ولی توانست با حضور در استقلال قهرمان ایران شود.

بیشتر بخوانید:

تمجید کی‌روش از غیرت ایرانی‌ها سوژه جهانی شد +عکس

حسین کنعانی زادگان (۲۸ سال – الاهلی قطر)

در ۴ سال اخیر، مدافع وسط ایران بسیار پیشرفت کرده و قدرت بازیسازی بالایی دارد. بازی کردن در لیگ قطر باعث شده تا او در خط دفاعی ایران به یک مهره اساسی بدل شود.

شجاع خلیل زاده (۳۳ سال – الاهلی قطر)

او برای اولین‌ بار در زمان مربیگری اسکوچیچ به ترکیب تیم ملی ایران اضافه شد و با اینکه گمان می‌رفت در زمان کی‌روش از لیست تیم ملی کنار برود ولی با این حال به نظر می‌رسد در برنامه‌های مربی جدید ایران قرار دارد. او با کنعانی زادگان در تیم قطری یک زوج محکم را ساخته که یک امتیاز ویژه است.

میلاد محمدی (۲۹ سال – آ.اک آتن یونان)

مردی که در جام جهانی ۲۰۱۸ با دویدن خود و مدل پرتاب کردن اوت معروف شد،‌ یک بازیکن پرانرژی در خط دفاعی ایران است. او در سمت چپ فعالیت زیادی دارد و در جام جهانی روسیه نیز نگاه‌ها را به سمت خود متمرکز کرد.

لیست ایران در جام جهانی از نگاه ورلدساکر

صادق محرمی (۲۶ سال – دیناموزاگرب کرواسی)

اسکوچیچ بسیار به او اعتماد داشت و باعث شد تا او در مراحل مقدماتی به دفاع راست تیم ملی نام گیرد. او در لیگ قهرماننا اروپا نیز عملکردی مقتدرانه داشت و به همین دلیل می‌تواند در ترکیب اصلی کی‌روش نیز قرار گیرد.

امید نورافکن (۲۵ سال – سپاهان)

انقدر در باشگاه خود فرم خوبی داشت و درخشان بود، به تیم ملی ایران در زمان اسکوچیچ رسید و جایش ثابت شد. او می‌تواند در چپ بازی کند، وسط بازی کند، در پست هافبک وسط به میدان بیاید و به سمت چپ خط میانی نیز اضافه شود. او می‌تواند به ترکیب تیم ملی برسد اگر کی‌روش به او اعتماد کند.

مرتضی پورعلی گنجی (۳۰ سال – پرسپولیس)

پس از اینکه یک سال به دلیل مصدومیت از میادین دور بود، او در زمان خوبی به میادین بازگشت تا به یکی گزینه‌های خط دفاعی ایران در جام جهانی بدل شود. پورعلی گنجی نمایش خوبی زیر نظر کی‌روش در روسیه داشت.

رامین رضاییان (۳۲ سال – سپاهان)

او یکی از کسانی است که با تعویض مربی به تیم ملی ایران رسید. کی‌روش به او اعتماد دارد و گزینه بزرگ او در پست دفاع راست است. او از لیست اسکوچیچ خط خورده بود ولی با این حال، رقابتی بزرگ با محرمی برای رسیدن به ترکیب اصلی خواهد داشت.

هافبک‌ها

لیست ایران در جام جهانی از نگاه ورلدساکر

وحید امیری (۳۴ سال – پرسپولیس)

یک جنگجوی خستگی‌ناپذیر و ثابت‌قدم است. مصدومیت او باعث نشد تا متوقف شود وبرای رسیدن به قطر تمام تلاش خود را کرد تا آماده کامل شود. او برگ برنده ایران در سمت چپ است. او در تمام پست‌های سمت چپ می‌تواند بازی کند.

امید ابراهیمی (۳۵ سال- الوکره قطر)

یک ژنرال واقعی در خط میانی که برای جنگ‌ها از تمام جان خود مایه می‌گذارد. بازیکن باتجربه ایران سال‌ها در قطر بازی کرده و امیدوار است بتواند با حضور دوباره در جام جهانی، نمایش تحسین‌برانگیز خود در دوره گذشته را تکرار کند.

سعید عزت‌اللهی (۲۶ سال- وایله دانمارک)

گلی که در جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل اسپانیا به ثمر رساند و آفساید اعلام شد، همچنان دل هواداران ایران را به درد می‌آورد. او در خانواده‌ای فوتبالی بزرگ شده و در سراسر جهان و در کشورهایی مثل روسیه، انگلیس، دانمارک، اسپانیا، بلژیک و قطر بازی کرده است.

سامان قدوس (۲۹ سال – برنتفورد)

او بازی در تیم ملی ایران را به بازی در تیم ملی سوئد ترجیح داد و در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز برای ایران به میدان رفت. او در زمان اسکوچیچ زیاد فرصت بازی پیدا نکرد و حالا نیز باید تمام تلاش خود را بکند تا شانس بازی در تیم کی‌روش را نیز بدست آورد.

علی قلی‌زاده (۲۶ سال – شارلروا بلژیک)

او جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را به دلیل یک مصدومیت از دست داد. او یک وینگر با استعداد در سمت چپ است که در زمان مربیگری اسکوچیچ در ترکیب اصلی تیم ملی حضور دارد ولی اکنون جایگاهی نامشخص دارد. کی‌روش اگر به این بازیکن تکنیکی چپ پا اعتماد کند، قلی زاده می‌تواند به ترکیب اصلی تیم ملی راه یابد.

لیست ایران در جام جهانی از نگاه ورلدساکر

احمد نوراللهی (۲۹ سال – شباب الاهلی)

پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه او راه خود را برای رسیدن به ترکیب تیم ملی ایران باز کرد. از آن زمان به بعد نیز همواره در ترکیب تیم ملی ایران بود. او یک بازیکن مطمئن برای ایران در خط وسط است که می‌تواند کار گلسازی و گلزنی را نیز انجام دهد.

میلاد سرلک (۲۷ سال – پرسپولیس)

با اینکه چند گزینه برای پست هافبک تدافعی در تیم ملی ایران حضور دارد ولی سرلک ثابت کرده می‌تواند یک گزینه جانشین برای ترکیب اصلی باشد. نمایش خوب متداوم در لیگ ایران یک فاکتور مهم برای دعوت شدن او به تیم ملی ایران بود.

مهدی ترابی (۲۸ سال – پرسپولیس)

او در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور داشت ولی هیچوقت نتوانست وارد میدان شود. با این حال از آن زمان، ترابی گلزن‌ترین بازیکن لیگ ایران بوده است. بازگشت کی‌روش یک خبر خوب برای حضور ثابت او در جام جهانی ۲۰۲۲ است.

مهاجمان

کریم انصاری فرد (۳۲ سال – اومانیا قبرس)

تنها بازیکن ایرانی که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گلزنی کرد، سومین حضور خود در جام جهانی را تجربه می‌کند.با بازگشت کی‌روش حضور او در ترکیب تیم ملی ایران به شدت افزایش پیدا کرد.

سردار آزمون (۲۷ سال – بایرلورکوزن آلمان)

او زوجی عالی با مهدی طارمی در خط تهاجمی ایران ایجاد کرده ولی اکنون مصدوم است. او یکی از مهره‌های بزرگ ایران است که شاید به جام جهانی نرسد.

لیست ایران در جام جهانی از نگاه ورلدساکر

علیرضا جهانبخش (۲۹ سال – فاینورد هلند)

او نمایشی دیدنی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با پیراهن تیم ملی ایران داشت. او سومین حضور خود در جام جهانی را تجربه خواهد کرد و حالا شرایط خوبی دارد زیرا به لیگ هلند، جایی که در آن به آقای گل بدل شد، بازگشته است.

مهدی طارمی (۳۰ سال – پورتو پرتغال)

ستاره پورتو و تیم ملی نقشی اساسی و مهم در ایران دارد. او در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مهره مهم تیم ملی ایران بود و حالا با تجربه بالاتر به خاطر درخشش در پورتو امید اصلی ایران در قطر نام گرفته است.

لیست ایران در جام جهانی از نگاه ورلدساکر

نشریه ورلدساکر همچنین از نام‌های زیر به عنوان گزینه‌های محتمل رزرو پرده برداشت.

دروازه‌بانان: محمد رضا اخباری (تراکتور) – پیام نیازمند (سپاهان)

مدافعان: عارف آغاسی (فولاد) – دانیال اسماعیلی فر (پرسپولیس) – فرشاد فرجی (پرسپولیس)- عارف غلامی (استقلال) و سیاوش یزدانی (استقلال)

هافبک‌ها: امیرحسین حسین زاده (شارلروا بلژیک) – علی کریمی (کایسری اسپور) – محمد کریمی (سپاهان) – مهدی مهدی ‌پور (استقلال) – سعید صادقی (پرسپولیس) – یاسین سلمانی (سپاهان)

مهاجمان: مهدی قائدی (استقلال) – محمد محبی (استقلال) – کاوه رضایی (تراکتور) و الله‌یار صیادمنش (هال‌سیتی انگلیس)

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=276245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x