تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

گردشگری البرز جشنواره محور شد

  • کد خبر : 276024
  • 07 آبان 1401 - 14:46

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: به منظور ایجاد اتحاد و همدلی بیشتر بین اقوام ایرانی، ناکامی توطئه های دشمنان ایران زمین و معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی، بخش گردشگری این استان جشنواره محور شده است.

فریدون محمدی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : بر همین اساس از اواخر آبان ماه جاری جشنواره بزرگ گردشگری اقوام ایران در استان البرز به عنوان سرزمین اقوام آغاز می شود.
وی ادامه داد : در این جشنواره آداب و رسوم ، غذا، هنرها ، موسیقی ، صنایع دستی و سایر داشته های فرهنگی اقوام ایرانی در کلانشهر کرج به نمایش گذاشته خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت : طبق برنامه ریزی از آخر آبان ماه جاری به مدت ۶ هفته هریک از اقوام ایرانی داشته های فرهنگی خود را در خیابان جمهوری اسلامی کرج به نمایش می گذارد.
وی اظهار داشت : به طور همزمان برگزاری جشنواره گردشگری اقوام در سه بوستان شهر کرج با اجرای برنامه های متنوع تدارک دیده ایم .
محمدی افزود: جشنواره کودک و خوراک نیز ۲ برنامه دیگری است که با همت اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز از هشتم آبان ماه جاری با هدف و شور و نشاط اجتماعی در کاخ تاریخی مروارید فعالیت خود را آغاز می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز اظهار داشت : جشنواره کودک به مدت یک ماه و جشنواره خوراک به مدت ۲ هفته در کاخ تاریخی مروارید فعالیت خواهند داشت .
وی اظهار داشت : جشنواره خوراک با هدف معرفی غذاهای شاخص و سنتی اقوام ایرانی و ایجاد فضای شادی و نشاط ایرانی و جشنواره کودک با توجه به بازگشایی مدارس پس از ۲ سال کرونایی
تدارک دیده شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت : در جشنواره کودک تلاش ها براین است تا با همکاری آموزش و پرورش البرز مکان های گردشگری البرز، مراکز ارائه خدمات سفر مانند اورژانس ، آتش نشانی ، هلال احمر ، آژانس های مسافر بری ، هتل ها ، انواع هواپیماهای مسافربری و خدمات سفر به کودکان ودانش آموزان معرفی شود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=276024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x