تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

نظرات ستاره‌استقلالی درباره ساپینتو،کی‌روش و اسکوچیچ

  • کد خبر : 275468
  • 04 آبان 1401 - 11:31
نظرات ستاره‌استقلالی درباره ساپینتو،کی‌روش و اسکوچیچ

جانواریو می گوید پیش از این مقابل ساپینتو به میدان رفته و او شخصیتی بسیار پرانرژی در زمین داشت، یک مبارز واقعی.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از “ورزش سه”، هواداران استقلال خاطرات شیرینی از فابیو جانواریو دارند. بازیکن برزیلی که علاوه بر عملکرد خوب درون زمین، به واسطه گل قهرمانی که برابر پیام مشهد به ثمر رساند، از محبوبیت بالایی نزد هواداران برخوردار است. البته مصدومیت بد موقع، باعث خداحافظی زودهنگام وی شد.

جانواریو چندی پیش در سفری عازم ایران شد و به دیدار باشگاه های سابق خود رفت. او این روزها در زادگاهش مشغول انجام کارهای اقتصادی است. فابیو در گفتگویی با خبرنگار ورزش سه، درخصوص وضعیت فعلی خود و همچنین استقلال، فولاد و تیم ملی به صحبت پرداخته است.

این گفتگو را در زیر می خوانیم:

* لطفا در مورد خودتان و وضعیت کنونی صحبت کنید. این روزها چکار می کنید؟
ابتدا می خواهم بگویم که این مصاحبه باعث افتخار من است. من با خانواده ام در شهری در جنوب برزیل زندگی می کنم که در حال حاضر در بازار مالی مشغول به کار هستم. من یک تحلیلگر و مشاور سرمایه گذاری هستم.
به محض بازگشت به برزیل، به عنوان مهندس عمران در پروژه هایی با شرکا مشغول به کار شدم، اما در اواسط سال ۲۰۱۸، تجربه ای در بازار مالی داشتم. من آن را بسیار دوست داشتم و در نهایت به یک حرفه ای در منطقه تبدیل شدم. امروز یک دفتر مشاوره سرمایه گذاری دارم که علاوه بر حمایت از کارگزاری اوراق بهادار، دوره هایی در مورد آموزش مالی می دهم.
اما از آنجایی که نمی توانم خودم را از فوتبال دور نگه دارم، بخشی از مدیریت باشگاه فوتبال در شهرم، اف سی کاسکاول هستم. جایی که تجربه زیبایی از نشان دادن ایران به مدیران خود داشتیم، در بازدیدی که اوایل امسال داشتیم. باشگاه من را به اصطلاح سفیر اف سی کاسکاول نامید. بنابراین من در بسیاری از موارد و روابط تجاری نماینده باشگاه هستم.

* نظرت درباره قهرمانی استقلال در لیگ برتر با مجیدی چیست؟
من معتقدم این یک هدیه بزرگ برای همه هواداران استقلال بود. فرهاد ارتباط بسیار قوی با باشگاه دارد، یک مسیر زیبا با نماد آبی. او یک ستاره بزرگ بود و نماینده وفادار کل ملت آبی بود، عنوانی که با او به دست آمد ابعاد بزرگتری داشت. من به عنوان طرفدار پر و پا قرص هر دو، مجیدی، به عنوان مربی و دوست و همچنین استقلال، این موفقیت را اینجا در برزیل جشن گرفتم. من می خواهم آنها برنده باقی بمانند.

* نظرت در مورد حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل برخی مشکلات که به وجود آمد، چیست؟
این قسمت ضایعه بزرگی برای هواداران و تاریخ باشگاه است. من معتقدم که می‌توان راه‌هایی برای حل این مسائل برای جلوگیری از مجازات وجود داشته باشد. باشگاهی به بزرگی استقلال نمی تواند چنین شرایطی را پشت سر بگذارد. برای من، از دور و بدون شناخت عمیق قضیه، نظر دادن سخت است، اما این برای وجهه باشگاه خوب نیست. مدیریت کارآمدتر و حرفه ای تری برای باشگاهی به بزرگی استقلال لازم است.

* نظرت درباره ساپینتو سرمربی جدید استقلال چیست؟
زمانی که ساپینتو هنوز بازیکن بود با او آشنا شدم. زمانی که من در پرتغال بازی می کردم با هم روبرو شدیم. او شخصیتی بسیار پرانرژی در زمین داشت، یک مبارز واقعی. من معتقدم که او به عنوان یک مربی با این ویژگی ها باقی می ماند. او پیش از این با تجربه هدایت تیم های خوب دیگر به استقلال آمد. من اخبار را دنبال می کنم و برای او و تیم آرزوی موفقیت دارم. با توجه به نتایج ابتدای فصل معتقدم رقابت بسیار سختی در پیش خواهد بود. آرزو می کنم او بتواند با فوتبال ایران سازگار شود و بتواند در جمع آوری یک تیم برنده موفق باشد.

* آقای فتح‌الله‌زاده هم به عنوان مدیرعامل جدید انتخاب شدند. در این رابطه چه نظری دارید؟
آقای فتح‌الله‌زاده مدیر مجربی هستند. تاریخچه ای نزدیک به گذشته پیروزمندانه استقلال دارد. من به او علاقه خاصی دارم، زیرا بخشی از تاریخ من با این باشگاه نیز بوده است. من فقط می خواهم همیشه برای او و باشگاه بهترین ها را آرزو کنم.

* عملکرد فولاد در چند فصل اخیر و در آسیا را چگونه ارزیابی می کنید؟ نظرتان درباره جواد نکونام چیست؟
فولاد در سال های اخیر در حال تثبیت خود به عنوان یک تیم بسیار قدرتمند بوده است. می توانم بگویم که فولاد در حال حاضر به عنوان تیمی سرسخت برای شکست دادن رقبا، شهرت پیدا کرده است. من واقعا معتقدم کار نکونام شایستگی این تغییر سطح در تیم فولاد را دارد. او در دوران حضور خود در اهواز به دستاوردهای بزرگی دست یافته است.
* به نظر شما اخراج دراگان اسکوچیچ و انتخاب مجدد کارلوس کی‌روش تصمیم درستی بود؟
من نظری در این مورد ندارم. من درک روشنی از جدایی دراگان اسکوچیچ ندارم. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که تیم ایران با کارلوس کی روش به خوبی هدایت خواهد شد. او بازیکنان، فوتبال ایران را می شناسد و تجربه حضور در این رقابت ها را دارد.

* فکر می کنی ایران می تواند در جام جهانی قطر نتیجه خوبی کسب کند؟
من هم اینچنین فکر میکنم. چند سالی است که ایران نتایج بین المللی بسیار خوبی از خود نشان می دهد و با تیمی با کیفیت فنی خوب و با نتایج خوب در مرحله حذفی و آماده سازی به این جام می رسد که اعتماد به نفس تیم را بسیار تقویت می کند. معتقدم تیم ملی ایران در مرحله گروهی جام حذفی صعود خواهد کرد.

* فکر می‌کنی برزیل با تیته در جام جهانی ۲۰۲۲ چگونه عمل کند؟
تیم برزیل بسیار قدرتمند است. او علاوه بر پیروزی های بزرگ در مرحله آماده سازی، مقدماتی عالی برای جام انجام داد. نشان داده است که تیم بسیار قوی و با حمله ای است که گل های زیادی به ثمر می رساند. امید برزیلی ها در این جام این است که برزیل به فینال برسد.

* و در پایان اینکه چه تیمی قهرمان جام جهانی می شود؟
قهرمان جام جهانی قطر تیم برزیل است. (با خنده)

گفتگو از کیوان رشیدی‌نسب


۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=275468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x