تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مشخصات ماهی قرمز سالم

  • کد خبر : 27525
  • 17 اسفند 1392 - 8:25
مشخصات ماهی قرمز سالم

مدیر اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان سمنان گفت: ماهی شب عید را از مراکز مجاز و تحت نظارت شبکه دامپزشکی تهیه کنید.

 

به گزارش گروه وبگردی کمال مهر،دکتر علی جاویدپور، در راستای حفظ سلامت و بهداشت عمومی بر ضرورت توجه به سالم بودن ماهی‌های قرمز شب عید تاکید و اظهارکرد: ماهی قرمز شب عید شادی و آرامش و زیبایی سفره هفت سین را دو چندان می‌کند لذا توجه به سلامتی آنها در راستای حفظ سلامتی و بهداشت عمومی اهمیت دارد. 

مدیر اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان به ویژگی‌های ماهی سالم شب عید اشاره کرد و گفت: ماهی قرمز باید دارای تحرک مناسب باشد و پولک‌های آن سالم و فاقد هرگونه ضایعه از قبیل زخم و …. باشد.

 

این دکترای دامپزشکی تصریح کرد: همچنین باله‌های شنای ماهی نیز می‌بایستی قائم و دم آن کشیده باشد و تحرک لازم را داشته باشد.

جاویدپور همچنین گفت: ماهی سالم باید فاقد هرگونه برآمدگی در بدن بوده و چشم‌های ماهی نیز باید فاقد بیرون زدگی و یا تورفتگی باشد.

 

وی با بیان اینکه گشادی دهانه تنگ نگهداری ماهی، مهمتر از حجم آن است خاطرنشان کرد: عدم ایجاد استرس، نگهداری در دمای ۲۰ درجه سانتی گراد،تغذیه مناسب و آب فاقد کلر و تعویض به موقع آب از نکات بسیار مهم در نگهداری ماهی قرمز است.

 

مدیر اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان ادامه داد: جلوگیری از دست زدن کودکان و افراد حساس دارای سابقه آلرژی و شستن دست‌ها پس از تماس با ماهی از نکات دیگری است که باید حتماً مورد توجه قرار گیرد.

 

وی اظهار کرد: از هرگونه تغییر در دمای آب ماهی می بایستی خودداری شده و در صورت مشاهده تغییر در ظاهر و رفتار ماهی می بایستی با دکتر دامپزشک مشورت کرد.

منبع: ایسنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=27525

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x