تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

رابط کاربری One UI 6 قابلیت آپدیت‌های یکپارچه را به گوشی‌های گلکسی سامسونگ خواهد آورد

  • کد خبر : 273510
  • 02 آبان 1401 - 11:02
رابط کاربری One UI 6 قابلیت آپدیت‌های یکپارچه را به گوشی‌های گلکسی سامسونگ خواهد آورد

سامسونگ ضمن برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان خود در سال ۲۰۲۲ از رابط کاربری One UI 5.0 و ویژگی‌های جدیدی برای بیکسبی، Samsung Knox، SmartThings و تایزن رونمایی کرد. پس از برگزاری این رویداد، یکی از مدیران سامسونگ به ارائه اطلاعات بیش‌تر پیرامون برنامه‌های انتشار One UI 5.0 و امکانات در دست توسعه توسط کمپانی برای ورژن آینده One UI پرداخت.

به گزارش گروه آی تی «کمال مهر»:

سامسونگ ضمن برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان خود در سال ۲۰۲۲ از رابط کاربری One UI 5.0 و ویژگی‌های جدیدی برای بیکسبی، Samsung Knox، SmartThings و تایزن رونمایی کرد. پس از برگزاری این رویداد، یکی از مدیران سامسونگ به ارائه اطلاعات بیش‌تر پیرامون برنامه‌های انتشار One UI 5.0 و امکانات در دست توسعه توسط کمپانی برای ورژن آینده One UI پرداخت.

arzif mobile

هایسون (سالی) جئونگ؛ معاون ارشد سامسونگ الکترونیکس و مسئول واحد توسعه One UI ضمن گفتگو با وبسایت Android Authority اعلام کرد که این شرکت به‌دنبال عرضه نسخه پایدار One UI 5.0 برای تقریبا تمامی اسمارت‌فون‌های رده بالا سازگار خود تا پایان سال ۲۰۲۲ است.

به گفته وی گوشی‌های گلکسی سامسونگ در سال آینده از به‌روزرسانی‌های یکپارچه بهره‌مند خواهند شد. در حال حاضر هندست‌های سامسونگ فاقد ویژگی به‌روزرسانی یکپارچه اندروید هستند. این موضوع بدان معناست که با هر نوبت دریافت آپدیت فیرم‌ور و نصب آن روی دستگاه، کاربران برای مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه قادر به استفاده از هندست خود نخواهند بود.

خانم هایسون تائید کرد که سامسونگ روی قابلیت دریافت آپدیت‌های یکپارچه برای گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی کار می‌کند. وی در خصوص ارائه این ویژگی به‌عنوان جزئی از آپدیت One UI 6.0 طی سال آینده میلادی ابراز امیدواری کرد.

گوگل با انتشار اندروید ۱۳ ایجاد پارتیشن‌های مجازی A/B را برای شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون الزامی کرد. بنابراین هنگام انتشار یک آپدیت جدید فیرم‌ور، این به‌روزرسانی در پس‌زمینه و روی یک پارتیشن ROM که هم‌اکنون از آن استفاده نمی‌شود؛ نصب خواهد شد. هنگامی‌که گوشی ریبوت می‌شود؛ جدیدترین نسخه فیرم‌ور به‌صورت مستقیم از روی پارتیشن راه‌اندازی شده و بدین‌ترتیب فرآیند به‌روزرسانی به‌صورت کاملا یکپارچه اجرا می‌شود.

خانم هایسون ضمن مصاحبه خود با وبسایت Android Authority در خصوص رابط‌های TouchWiz، Samsung Experience و One UI صحبت کرد. هنگامی‌که از خانم هایسون در رابطه با امکان روی آوردن سامسونگ به یک رابط نرم‌افزاری جدید سوال شد؛ وی در پاسخ گفت: “من فکر می‌کنم که One UI اینجاست و حداقل تا زمانی‌که من در حال فعالیت هستم؛ این رابط نیز پابرجا خواهد بود.” وی برای مدت ۲۵ سال با غول فناوری کره‌ای همکاری کرده است.

One UI برای دستگاه‌های کروم‌بوک و تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ مجهز به سیستم‌عامل تایزن ارائه نخواهد شد

این رو هم بخون:

آپدیت پایدار One UI 5 برای سری گلکسی S22 سامسونگ منتشر شد

در حال حاضر One UI روی اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها و گجت‌های پوشیدنی سامسونگ اجرا می‌شود. همچنین برخی عناصر طراحی این رابط کاربری در لپ‌تاپ‌های سامسونگی مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این‌حال خانم هایسون تائید کرد که One UI برای کروم‌بوک‌ها و تلویزیون‌های سامسونگ عرضه نخواهد شد. همچنین وی خاطرنشان کرد که تفاوت در طراحی ظاهری One UI و رابط کاربری خام اندروید کماکان تداوم خواهد یافت؛ اما شرکت‌ها تا حد امکان از ویژگی‌ها و امکانات ارائه شده توسط یکدیگر استفاده خواهند کرد.

مدیر اجرایی سامسونگ مدعی شد که این شرکت با تیم اندروید گوگل همکاری بسیار نزدیکی داشته و در توسعه قابلیت‌های مختلف ورژن خام اندروید نقش بسزایی ایفا می‌کند. طی سالیان گذشته مشخصه‌های Multi-window و Galaxy Themes این شرکت در نسخه اصلی اندروید گنجانده شده‌اند. همچنین همکاری میان کمپانی کره‌ای با گوگل از زمان عرضه گوشی‌های تاشو سامسونگ نزدیک‌تر نیز شده است.

پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تر سامسونگ بخشی از اقدامات این شرکت در راستای تقویت پایداری محصولات آن به‌شمار می‌رود

سامسونگ طی مدت چند سال گذشته، پشتیبانی به‌روزرسانی نرم‌افزار برای محصولات تولیدی خود را به میزان چشمگیری بهبود بخشیده است. در مقطعی از زمان، عملکرد غول کره‌ای در این حوزه کاملا معمولی تلقی می‌شد؛ اما اکنون با توجه به تعداد آپدیت‌های عمده‌ای که این شرکت برای اسمارت‌فون‌های میان‌رده و بالا رده خود منتشر می‌کند؛ عملکرد سامسونگ حتی از گوگل نیز درخشان‌تر به‌نظر می‌رسد.

مدیر اجرایی سامسونگ اذعان کرد که فارغ از اعتماد مصرف‌کنندگان، تعهد جدید سامسونگ در رابطه با انتشار منظم به‌روزرسانی‌ها نیز با رویکرد این شرکت در زمینه تثبیت پایداری مرتبط است. چنان‌چه کاربران برای مدت زمان طولانی‌تری از هندست‌های خود استفاده کنند؛ در این‌صورت میزان تولید زباله نیز کاهش یافته و تاثیرات کلی سامسونگ بر محیط زیست نیز تعدیل خواهند شد.

خانم هایسون خاطرنشان کرد که سامسونگ برای توسعه و تست نرم‌افزار از فرآیندهای بسیار کارآمدی بهره می‌گیرد و به همین دلیل موفق به انتشار سریع به‌روزرسانی‌ها برای تمامی هندست‌های تولیدی خود شده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=273510

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x