تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

پرپرشدن زیباترین گل ملی ایران

  • کد خبر : 273437
  • 02 آبان 1401 - 10:03
پرپرشدن زیباترین گل ملی ایران

شاید کریم باقری در دقایق آخر بازی ایران به کره به این فکر می کرد، گلش به کره جنوبی را ماندگارترین روز تاریخ فوتبالش معرفی کند، ولی …

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از “ورزش سه “، ۷۰دقیقه از بازی ایران و کره جنوبی در روز دوم آبان سال ۱۳۷۹در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۰۰ گذشته بود که توپ در دایره میانه میدان به شماره شش ایران کریم باقری رسید، کریم دو سه قدمی باتوپ برداشت و اقدام به شوتی کرد که شاید آن را بتوان زیباترین گل تاریخ ملی ایران نام برد، توپ از فاصله بیش از چهل متر زوزه کشان به سمت چپ و سه کنج دروازه لی وون جا دروازه بان مشهور کره ای رفت و شیرجه بلند و کشیده او هم نتوانست جلوی باز شدن دروازه کره ای ها را بگیرد. 
حالا ایران با نتیجه یک بر صفر از رقیب سرسخت خود جلو بود و پیروزی ایران در همین مرحله در جام ملتهای آسیا در سال ۱۹۹۶ در حال تکرار شدن بود، ولی اتفاق بد در دقیقه ۹۰افتاد تا همه چیز علیه ایران باشد، کرنر کره ای ها در محوطه هجده قدم با دفع بد علی دایی بر روی ضربه قیچی برگردان توپ را جلوی بازیکن کره ای انداخت تا آنها به گل تساوی برسند و بازی به وقت های اضافه برود تا کره با گلزنی در دقیقه ۱۰۰بازی در حالی که ایران در طول بازی مستحق برد بود با قانون گل طلایی به دور بعد صعود کند.
این بازی برای علی دایی تبعات بسیاری داشت و روزنامه پرتیراژ خبر ورزشی که رابطه خوبی هم با دایی نداشت فرصت را مغتنم شمرده و او را بعنوان مقصر  حذف معرفی کرد. البته اردوی ایران در آن روزها مسائل زیادی داشت و همین عدم مدیریت مشکل بزرگ ما بود. 
امروز دقیقا ۲۲  سال از آن روز کذایی گذشته است،روزی که گل تماشایی باقری ، فرصت از دست رفته علی کریمی و البته دفاع توپ عجیب دایی را دیدیم و جامی را که شانس زیادی برای فتحش داشتیم از دست دادیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=273437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x