تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

قلمرو استوار نساجی با معماری حمید مطهری!

  • کد خبر : 273389
  • 02 آبان 1401 - 8:26
قلمرو استوار نساجی با معماری حمید مطهری!

عملکرد نساجی از آغاز فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر تا به اینجا، جزو بهترین شروع‌های تاریخ امید شهر خسته به‌شمار می‌آید.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از خبرنگار ایمنا، پس از گذشت ۱۰ هفته از رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران در فصل بیست‌ودوم (۱۴۰۲-۱۴۰۱)، نساجی مازندران با کسب ۴ پیروزی، ۴ تساوی و تحمل ۲ شکست، ۱۴ گل‌زده، ۹ گل‌خورده و همچنین ۱۶ امتیاز، به تنهایی و بالاتر از تیم‌های پرمهره‌ای همچون تراکتور تبریز، فولاد خوزستان و مس رفسنجان، در رده پنجم جدول لیگ‌برتر خلیج‌فارس قرار گرفته است.

نساجیِ فصل گذشته

نساجی در فصل گذشته لیگ‌برتر فوتبال همراه با ساکت الهامی پس از پایان هفته سی‌ام، با تنها ۶ پیروزی، ۱۵ تساوی و ۹ شکست، ۲۴ گل‌زده، ۳۴ گل‌خورده و در نهایت ۳۳ امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول ایستاد و فصل بیست‌ویکم را در بین تیم‌های پایین‌نشین لیگ به پایان رساند.

البته فصل گذشته نساجی در رقابت‌های جام‌حذفی با نمایشی خیره‌کننده، به نخستین قهرمانی‌اش در سطح اول فوتبال ایران بعد از نزدیک به ۵ دهه دست پیدا کرد و اکنون با دیدار سوپرجام این فرصت را دارد که در فصل‌جاری نیز یک جام دیگر به ویترین افتخارات تاریخ خود اضافه کند.

طراح جدید در خاک فوتبال‌خورده قائمشهر

اما از گذشته فاصله می‌گیریم و به زمان حال می‌رسیم؛ امید شهر خسته در نقل‌وانتقالات تابستانی، با جدایی ساکت الهامی یک سرمربی جوان، خلاق و جویای‌نام را به قائمشهر آورد تا دو طرف این داستان بتوانند در کنار یکدیگر اتفاقات جدید و خاطره‌انگیزی را رقم بزنند؛ حمید مطهری بعد از سال‌ها تجربه دستیار و کمک‌مربی بودن، دست به اقدامی جسورانه زد و پا به عرصه سرمربیگری گذاشت تا به‌تنهایی یک تیم را با تاکتیک‌ها و دانش‌های فنی خود به‌پیش ببرد.

قلمرو استوار نساجی با معماری حمید مطهری!

مطهری با استفاده از یک کادرفنی جوان، از افرادی همچون جواد منافی، محمدرضا مهدوی، هاروتیون آبراهامیان و بهزاد نوشادی به‌دنبال خلق تفکرات جدیدی در فوتبال ایران بود؛ وی در بین بازیکنان نساجی نیز تغییرات گسترده‌ای ایجاد و با ترکیبی از باتجربه‌ها و جوانان، توازن را به نساجی تزریق کرد. البته هم‌اکنون میانگین‌سنی قرمزپوشان نساجی ۲۸ سال است و باز هم نمی‌توان به این تیم، لقب جوان را داد و شاید مطهری باید تیمش را از حضور بازیکنان مسن غربال کند.

شروعی ناامیدکننده

نساجی فصل را با حمید مطهری در ورزشگاه خارج از خانه خود آغاز کرد؛ آن‌هم درحالی‌که میزبان بودند اما به‌خاطر مشکلات ادامه‌دار ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، در نقش‌جهان اصفهان به استقبال مس رفسنجان رفتند و به تساوی یک بر یک رسیدند؛ نتیجه‌ای که عادلانه بود و شروع خوبی نیز برای مطهری به‌شمار می‌رفت. شاگردان مطهری در هفته دوم مجدداً به اصفهان سفر کردند تا این‌بار به‌عنوان میهمان در برابر سپاهان بایستند، نساجی در روزی که گل اول بازی را نیز به‌ثمر رساند کامبک خورد و نتیجه را به حریف پرآوازه‌اش واگذار کرد.

در هفته سوم، ویژه‌ترین اتفاق برای نساجی افتتاح ورزشگاه شهید وطنی بعد از نزدیک به ۳ سال بود؛ آن‌هم در دربی شمال ایران که از حساسیت بالایی برخوردار بود و در حضور تماشاگران دو تیم با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید تا نساجی دوباره در حسرت پیروزی بماند؛ اما با از راه رسیدن هفته چهارم نیز اتفاق جدیدی نیفتاد و نساجی در مقابل پیکان با یک نمایش ضعیف به تساوی بدون‌گل رضایت داد.

بالاخره برد!

طلسم رسیدن به نخستین پیروزی در دوران حرفه‌ای سرمربیگری برای حمید مطهری بالاخره در هفته پنجم شکسته شد؛ نساجی‌چی‌ها در خانه با اطمینان‌خاطر، ۲ بار دروازه مس کرمان را گشودند و برای اولین‌بار در فصل‌جاری با پیروزی خوی گرفتند. البته خوشحالی مطهری و تیمش چند روز بیشتر دوام نیاورد و این‌بار استقلالی‌ها به‌عنوان مدعی قهرمانی لیگ با برد ۳ بر یک، جدالی حیاتی را به‌سود خود به پایان رساند.

قلمرو استوار نساجی با معماری حمید مطهری!

تا پایان هفته ششم، نساجی مازندران به تنها یک پیروزی رسید، ۳ بار از حریفان یک‌امتیاز گرفت و برابر سپاهان و استقلال به‌جز تسلیم‌شدن، اقدامی انجام نداد. اما لیگ را برای نساجی به دو بخش تقسیم کنید؛ تیم حمید مطهری با فیفادی شهریورماه نفس تازه‌ای گرفت و دوباره متولد شد. این را می‌توان از نتایج خیره‌کننده امید شهر خسته فهمید و برای تداومش ابراز امیدواری کرد.

تیمی جلودار این نساجی نیست!

قرمزپوشان مازندرانی، در هفته هفتم برابر نفت مسجدسلیمان، توپخانه مسلحی را به‌کار انداختند و با پیروزی چهار بر صفر، بهترین برد نساجی در تاریخ این باشگاه را رقم زدند؛ نساجی اجازه نفس‌کشیدن به حریف خود نداد و با روحیه‌ای مضاعف به استقبال ذوب‌آهنِ تارتار یکی از تیم‌های نباز لیگ رفت. نساجی در آن بازی بهتر از حریف نبود و حتی اگر اشتباه داور به دادشان نمی‌رسید دوباره از روی غلتک، به‌زیر غلتک روانه می‌شدند اما به یک تساوی بدون‌گل دیگر قناعت کردند.

حریف بعدی نساجی اما تیم کمی نبود، گل‌گهر سیرجان با داشتن پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ، کلکسیونی از ستاره‌های قدیم و جدید فوتبال ایران و اهدافی بلندمدت در خانه خود اسیر تفکرات غیرقابل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌شده نساجی و کادر حمید مطهری شد و با یک‌گل شکست را پذیرفت؛ می‌توان پذیرفت که نفت مسجدسلیمان حریف قدرتمندی نبود اما گل‌گهر استعدادهای میلیاردی را در خود جای داده است.

حمید مطهری فقط شعار نمی‌دهد، بلکه به آن‌ها عمل می‌کند

موتور نساجی که تازه روشن شده، در هفته گذشته مقابل فولاد خوزستان تنها تیم بدون‌شکست شدت بیشتری گرفت و شاگردان مطهری در کمال ناباوری، نخستین باخت فصل شاگردان نکونام را رقم زدند. شاید برای اهالی فوتبال وضعیت فعلی نساجی و کادرفنی‌اش یک حبابی باشد که در ادامه راه خواهد ترکید اما حداقل با گذشت یک‌سوم از کل فصل، آنان تفاوت‌های خودشان با سایر تیم‌ها را در زمین دیکته کرده‌اند تا نشان بدهند قرار نیست به‌این زودی‌ها در میانه‌های جدول، همان تیم معمولی باشند. آن‌هم با ثبت سه پیروزی در چهار بازی گذشته و در شرایطی‌که برای رسیدن به نخستین پیروزی‌اش ۵ هفته منتظر مانده بود.

قلمرو استوار نساجی با معماری حمید مطهری!

نساجی مازندران درحالی فولاد خوزستان را شکست داد که این تیم، تا همین هفته دهم، سپاهان را در خانه‌اش به زانو درآورده، برابر تراکتور پرمهره به پیروزی رسیده و به سرخابی‌های پایتخت باج نداده است. گل‌گهر نیز شرایطی تقریباً مشابه با فولاد را داشت و فقط به استقلال باخته بود.

ضمن اینکه نساجی در آمار گلزنی نیز خیلی‌خوب عمل کرده و بعد از تیم‌های سپاهان و گل‌گهر، با ۱۴ گل بهترین خط‌حمله لیگ را تا اینجای‌کار در اختیار دارد؛ البته که در خط‌دفاعی ضعف شاگردان حمید مطهری کاملاً مشهود است و اگر فکری به‌حال این معضل نکنند در لیگ ایران به‌راحتی آسیب‌پذیر خواهند بود.

این را هم به‌خاطر بسپارید زمانی‌که حمید مطهری در مصاحبه‌های اولیه‌اش به‌عنوان سرمربی نساجی، حضور تیم‌ها در وطنی را برای آنان یک خطر خواند و مدعی شد وطنی بیشه شیران است که هر تیمی از بازی در آن حراص خواهد داشت خیلی‌ها او را مورد تمسخر قرار دادند اما اکنون می‌بینیم که او فقط شعار نمی‌دهد، بلکه تلاش می‌کند به آنچه که قول داده عمل کند.

رد پای بازیکنان مسن در عملکرد درخشان نساجی

جالب اینجاست گلزنان نساجی نه‌تنها جزو مسن‌های باشگاه خودشان، بلکه جزو بازیکنان مسن لیگ امسال به‌شمار می‌روند؛ کریم اسلامی و حامد شیری ۳۶ ساله به‌همراه ایوب کلانتری هرکدام با ۳ گل بهترین گلزنان نساجی هستند و همچنین مهرداد عبدی، علیرضا ابراهیمی و حسین زامهران میانگین‌سنی ۳۱ را به‌خود اختصاص می‌دهند و فقط محمد شیریفی و امیرمهدی جان‌ملکی با ۲۳ سال‌سن، جوانانی هستند که نساجی را در این‌فصل به گل رسانده‌اند.

قلمرو استوار نساجی با معماری حمید مطهری!

نکته دیگر در نساجی، حضور علیرضا حقیقی درون قفس‌توری‌شان است؛ حقیقی در نیمی از ۱۰ بازی گذشته دروازه‌اش را بسته نگه‌داشته و ۹ بار نیز گل خورده است، البته حمید مطهری به‌جز این چند بازیکن باتجربه مسعود شجاعی را هم کنار خود دارد اما سعی کرده بازیکنان کم‌نام‌ونشان یا جوان‌تر در ترکیب خود بهره ببرد و تاکنون نیز در این امر موفق بوده است.

حمید مطهری زمانی‌که به‌عنوان سرمربی نساجی انتخاب شد از سمت فوتبال‌دوستان گزینه جالبی برای سرمربیگری و نفر اول بودن در کادرفنی به‌حساب نمی‌آمد؛ اما به‌مرور و هفته به هفته با تلاش‌های خودش، کادرفنی و شاگردانش ثابت کرد که علاوه‌بر صحبت‌های خاطره‌انگیز و جملات ادبی، دانش‌فوتبالی زیادی در چنته دارد که می‌تواند با به‌کارگیری آنان به یک سرمربی موفق تبدیل شود.

فتح سوپرچام پیش از جام‌جهانی؟

حال باتوجه به شرایط برگزاری لیگ‌برتر و نزدیکی جام‌جهانی، نساجی مانند سایر تیم‌های لیگ فقط یک‌بازی دیگر در این‌ماه انجام خواهد داد و سپس با شروع بازی‌های جام‌جهانی برای مدتی به تعطیلات می‌رود تا پس از آغاز مجدد لیگ، همان تیمی مانده باشد که غیرممکن‌ها را ممکن می‌کند.

البته نساجی علاوه‌بر دیدار مقابل آلومینیوم، باید روز یازدهم آبان‌ماه در بازی سوپرجام فوتبال ایران، برابر استقلال تهران قرار بگیرد؛ بدون‌شک اگر مطهری بتواند با غلبه‌بر استقلالِ پرستاره، کاپ قهرمانی سوپرجام را به هواداران باوفای امید شهر خسته تقدیم کند تا سال‌ها در دل و قلب مردم فوتبال‌دوست قائمشهر، قلمرویی از جنس عشق برای خود خواهد داشت.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=273389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x