تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

شکایت از گوگل به خاطر جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک کاربران

  • کد خبر : 273271
  • 02 آبان 1401 - 5:48
شکایت از گوگل به خاطر جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک کاربران

شکایت جالبی از گوگل در ایالت تگزاس آمریکا به ثبت رسیده است که به موجب آن این شرکت متهم به جمع‌آوری اطلاعات شناسایی افراد بدون اطلاع خودشان شده است.

به گزارش گروه آی تی «کمال مهر»:

شکایت جالبی از گوگل در ایالت تگزاس آمریکا به ثبت رسیده است که به موجب آن این شرکت متهم به جمع‌آوری اطلاعات شناسایی افراد بدون اطلاع خودشان شده است.

arzif mobile

کن پکستون، دادستان کل ایالت تگزاس، یک دعوی قضایی به ثبت رسانده است که در آن ادعا کرده که شرکت گوگل به اندازه کافی از کاربرانش نمی‌پرسد و بدون آگاهی آنها اطلاعات صدا و چهره آنها را جمع‌آوری و از این اطلاعات استفاده می‌کند. او ادعا کرده است که گوگل با انجام این کارها قانون ایالت تگزاس در خصوص اطلاعات بیومتریک را زیر پا گذاشته است و از سال ۲۰۱۵ چندین مرتبه این کار را انجام داده است.

آن طور که در شکایت پکستون از گوگل ادعا شده است، سرویس Google Photos و Google Assistant و همچنین مجموعه محصولات Nest اطلاعات را جمع‌آوری می کنند و از آن برای بهبود الگوریتم‌های هوش مصنوعی بهره می‌برند.

سخنگوی شرکت گوگل در واکنش به این شکایت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که جناب پکستون یک بار دیگه با ادعایی بی‌اساس محصولات ما را زیر سوال می‌برد.

«برای مثال Google Photos به شما کمک می‌کند تا تصاویر افراد را براساس شباهت چهره‌هایشان سازماندهی کنید تا به راحتی به تصاویر قدیمی خودتان دسترسی پیدا کنید. البته که این قابلیت فقط برای کاربر نمایش داده می‌شود و فرد می‌تواند به راحتی این قابلیت را غیرفعال کند. ما از تصاویر یا ویدیوها در Google Photos در راستای اهداف تبلیغاتی استفاده نمی‌کنیم.

در مورد Voice Match و Face Match که در Nest Hub Max مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز این مسئله صادق است. این قابلیت به صورت پیش‌فرض غیرفعال است ولی کاربر با فعال کردن آن به گوگل اسیستنت اجاره می‌دهد تا با شناسایی صدا و چهره‌اش، اطلاعاتش را نمایش دهد. ما مدارکمان را در دادگاه ارائه خواهیم کرد.»

این اولین بار نیست که پکستون از گوگل شکایت می‌کند و این مقام قضایی بارها و به بهانه و دلایل مختلف شکایاتی را علیه این شرکت مطرح کرده است. تعدادی از ایالات آمریکا با هم متحد شده‌اند و به صورت مشترک از گوگل بابت انحصاری کردن بازار فناوری تبلیغات اینترنتی شکایت کرده‌اند. رهبری این شکایت را پکستون برعهده دارد.

در سپتامبر سال ۲۰۲۲ پکستون ادعا کرد که فیس‌بوک و گوگل دست به یکی کرده‌اند که در دنیای تبلیغات تنها به دنبال منافع خود باشند. پرونده این شکایت همچنان باز است و امکان دارد ادعای جدید پکستون علیه گوگل نیز ضمیمه این پرونده شود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=273271

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x