تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

فتح‌الله‌زاده و تکرار وعده غیرعملی:مسی ۱۴۰۳ در استقلال

  • کد خبر : 273138
  • 02 آبان 1401 - 1:30
فتح‌الله‌زاده و تکرار وعده غیرعملی:مسی ۱۴۰۳ در استقلال

علی فتح‌الله‌زاده ترک عادت نکرد و از آن وعده‌های همیشگی و دهان پر کنش را داد، وعده ای که هرگز عملی نمی شود: جذب لیونل مسی!

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از “ورزش سه”، علی فتح‌الله‌زاده را می توان جنجالی ترین مدیرعامل تاریخ استقلال دانست. شخصی که بیش از هر فرد دیگری روی صندلی ریاست باشگاه نشسته و در کنار کسی افتخارات متعدد و تصاحب جام های پرشمار، حواشی فراوانی را نیز پشت سر گذاشته است.

اما شاید یکی از اتفاقات حاشیه ای پیرامون فتح الله زاده، رویای او برای جذب بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال باشد. او در مقطعی به دنبال جذب شوان اشتایگر بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان بود و حتی یک عکس یادگاری از این ۲ نفر نیز در فضای مجازی منتشر شد که حسابی سر و صدا به پا کرد.

۹ سال پیش و در روزهایی که استقلال درگیر لیگ قهرمانان آسیا بود، شوالیه آبی ها این سخنان عجیب را به زبان آورد: «من با اشتایگر صحبت کردم. اگر در کورس قهرمانی آسیا باشیم برای مرحله نهایی این لیگ، اشتایگر را به صورت قرضی می‌گیریم. زمان آن رسیده که استقلال در خریدهایش یک چهره سرشناس بزرگ را داشته باشد.» اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

ویدئو: ۲۶۲۷۶۷

اما صحبت از جذب مسی، مسئله ای است که در ابتدا تصور می شد مدیرعامل آبی ها به شوخی آن را به زبان آورده، اما تکرار این جملات به صورت مکرر، این حس را به وجود می آورد که فتح الله زاده در واقعیت، جذب فوق ستاره آرژانتینی را جزو برنامه های خود می داند، بخصوص اینکه او یکشنبه شب و در برنامه شب های فوتبالی، برای چندمین بار این مسئله را بیان کرد.

او در خرداد ۹۸ مهمان برنامه گپ آهنگ شبکه ورزش بود و در پاسخ به سوال مجری برنامه که می تواند مسی را در ۳۶ تا ۳۷ سالگی به استقلال بیاورد گفت: مسی باید افتخار هم بکند که بخواهد در استقلال بازی کند. بله مسی را می‌آورم. بازهم می‌گویم آقای مسی به آن سن که برسد چه اشکالی دارد چهار روز هم بیاید باافتخار برای استقلال بازی کند. من می‌گویم شدنی است شک نکنید که شدنی است یعنی فوتبال ما الآن جایگاه خیلی خوبی دارد.

مدیرعامل استقلال در دی ماه ۹۸ صحبت هایش را در برنامه فرمول یک علی ضیا تکرار کرد، با این تفاوت که به نظر می رسید او سعی دارد به نوعی گفته های قبلی خود را پس بگیرد. وی در ابتدا مدعی شد که سخنانش در مورد جذب فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا تحریف شده است. فتح الله زاده که به دنبال شفاف سازی این موضوع بود گفت: من اصلا آنطور که مطرح شد نگفتم. مجری محترم از من سوال کرد اگر آقای لیونل مسی ۳۷ ساله شد و هوادار خواست که او را جذب کنید، این کار را انجام می‌دهید؟ من هم گفتم بله چون مسی را در ۳۷ سالگی هیج جایی نمی‌خواهد و من او را می‌آورم. آن ۳۷ سالگی را برمی‌دارند و می‌گویند مسی را چگونه می‌خواهید بیاورید. من گفتم اگر ۳۷ ساله باشد و هوادار بخواهد او را می‌آورم. الان هم این حرف را می‌زنم. اگر مسی ۳۷ ساله شد و هوادار آن را خواست قطعا او را به ایران می‌آورم.

با وجود اینکه فتح الله زاده در برنامه علی ضیا تا حدودی صحبت هایش را پس گرفته بود اما در دی ماه ۹۹ بود که شوالیه، باز هم از جذب بازیکن وقت بارسلونا خبر داد. او در گفتگو با رادیو ایران درباره پنهان شدن مدیران استقلال پشت وعده و وعیدها گفت: من به شوخی گفتم مسی را به استقلال می‌آورم؛ اگر در سن ۴۷ ساله شدن مسی، من در استقلال باشم، این کار را خواهم کرد. ژاوی و بازیکنان بزرگ دیگری به قطر آمدند و بازی کردند؛ بازیکنانی که به این سن می‌رسند، آوردن‌شان مشکلی ندارد.

در شرایطی که هر هوادار عاقل استقلال در برابر خبر جذب لیونل مسی تنها با یک لبخند عبور می کند، اما مشخص نیست که چرا مدیرعامل استقلال همچنان سعی دارد روی این شوخی که دیگر کسل کننده شده و خنده دار نیست، اصرار بورزد. در روزهایی که باشگاه استقلال درگیر مشکلات مالی متعددی است و به اعتراف خود فتح الله زاده ممکن است بابت عدم پرداخت مبلغ قرارداد محبی، او مجبور به بازگشت به سانتاکلارا شود یا این باشگاه توان پرداخت مطالبات استراماچونی را ندارد و پنجره زمستانی آبی ها در شرف بسته شدن است، شوالیه آبی ها با ژست کاملا جدی و در صدا و سیما، حرف از جذب لیونل مسی می زند.

به گفتگوی میان توتونچی مجری برنامه شب های فوتبالی و مدیرعامل استقلال بپردازیم:

* یک جا گفته بودید لیونل مسی را می آورید؟
نمی دانم مسی ۳۷ ساله شده است یا نه. اگر من مدیرعامل باشم، او را در ۳۷ سالگی می آورم. (خنده مجری و فتح الله زاده). بابا در ۳۷ سالگی او باید دلش بخواهد که در استقلال بازی کند. مگر استقلال تیم کمی است؟ مگر پرسپولیس تیم کمی است؟ مگر بقیه نیامدند و در تیم های ضعیف تر از ما بازی نکردند؟ ژاوی در تیم های قطری بازی نکرد؟ یعنی تیم های آنها از ما قوی تر است؟


* مجری: من حساب کردم الان مسی ۳۵ ساله است. یعنی اگر شما سه سال بمانید، او ۳۷ ساله می شود و در پایان دومین سال مدیریت شما، مسی را می آورید و در سال سوم، قهرمان آسیا می شوید؟
فتح‌الله‌زاده: اگر نیامد، گریه می کنم و می گویم بچه جان بیا اینجا بازی کن. (صدای خنده توتونچی) میارمش! می گویند این گوی و این میدان. اگر عمری باقی بود، به قید حیات و من مدیرعامل بودم و او نیز ۳۷ سالش تمام شد، او را به استقلال می آورم.

به هر شکل مکالمه فتح‌الله‌زاده و توتونچی درباره جذب مسی اینگونه به پایان رسید، در شرایطی که آنها با خنده هایشان، استودیو را روی سر گذاشته بودند. مسئله ای که بیش از همه عجیب است، ژست کاملا جدی مدیرعامل استقلال برای جذب فوق ستاره آرژانتینی، در میان کوهی از مشکلات مالی آبی پوشان است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=273138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x