تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

تدابیر امنیتی کی‌روش برای تیم ملی

  • کد خبر : 272348
  • 01 آبان 1401 - 4:50
تدابیر امنیتی کی‌روش برای تیم ملی

با وجود جوسازی گسترده رسانه‌های اروپایی و آمریکایی مبنی بر احتمال حذف ایران از رقابت‌های جام جهانی به بهانه‌های واهی و غرض‌ورزی‌های پرشمار، شورای فیفا روز شنبه در آکلند نیوزیلند تشکیل جلسه داد و هیچ موضوعی در خصوص حذف ایران از حضور در رقابت‌های جام جهانی به میان نیامد.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

با وجود جوسازی گسترده رسانه‌های اروپایی و آمریکایی مبنی بر احتمال حذف ایران از رقابت‌های جام جهانی به بهانه‌های واهی و غرض‌ورزی‌های پرشمار، شورای فیفا روز شنبه در آکلند نیوزیلند تشکیل جلسه داد و هیچ موضوعی در خصوص حذف ایران از حضور در رقابت‌های جام جهانی به میان نیامد تا مشخص شود همان‌طور که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان جمعه شب در صدا و سیما اعلام کرده بود، هیچ خطری جایگاه فوتبال ایران را برای حضور در رقابت‌های ۲۰۲۲ قطر تهدید نمی‌کند.
البته آنچه پیداست اینکه جریان مخالف آن سوی آب دست از شیطنت و حاشیه‌سازی برنخواهد داشت و همچنان با پروپاگاندای رسانه‌ای به دنبال جعل اخبار فیک و غیر واقعی هستند تا روحیه بازیکنان تیم ملی را تحت تأثیر فضاسازی و جنگ روانی خود قرار دهند، اما کارلوس کی روش و همکارانش در کادر فنی تیم ملی با درک درست از شرایط موجود به بازیکنان تیم ملی توصیه کردند به هیچ عنوان اخبار منتشر شده در خصوص این وقایع را دنبال نکنند.
جلسه جمعه ظهر مهدی تاج و کارلوس کی روش نیز به همین موضوع ارتباط داشت تا جایی که تاج از کی‌روش خواست با برنامه‌ریزی ویژه تیم ملی را از هرگونه حاشیه ای به دور نگه دارد. همچنین قرار شد در برنامه‌ریزی‌های فدراسیون، تدابیری ویژه اتخاذ شود تا در جریان برگزاری مسابقات جام جهانی قطر هرگونه جریان سازی ضدایرانی به سرانجام نرسد و تیم ملی در یک حباب امنیتی کامل و قوی حضور داشته باشد.
بدون شک رسانه‌های معاند به ویژه شبکه‌های فارسی زبان مخالف، برای جام جهانی و بازی‌های قطر برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام دادند تا به این ترتیب بتوانند در روند نتیجه‌گیری تیم ملی خللی ایجاد کنند، به همین دلیل باید به شکلی برنامه‌ریزی شود که این رسانه‌ها نزدیک تیم ملی نشوند.

نقشه ویژه کی روش برای قطر
یکی از عمده دلایلی که کارلوس کی‌روش در سفر به قطر با موقعیت مکانی کمپ تیم ملی مخالفت کرد، موضوع دسترسی راحت افراد غیر فوتبالی به ملی پوشان بود، او به نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال اعلام کرد قرار گرفتن محل اقامت تیم ملی در نزدیکی یکی از محل‌های پر رفت و آمد قطر می‌تواند حاشیه‌های فراوانی را برای تیم ملی ایجاد کند، به همین دلیل باید این مکان تغییر کند.
کی روش در ملاقات با تاج و مسئولان فدراسیون فوتبال به آن‌ها تأکید کرده حریم تیم ملی باید به کلی حفظ شود و هیچ فردی به جز بازیکنان و اعضای کادر فنی و اجرایی حق رفت و آمد در این محل را ندارند، وی همچنین به مسئولان فدراسیون عنوان کرده حضور خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران تنها در نشست‌های خبری مورد تأیید فیفا و تمرین تیم ملی آن هم به صورت محدود ممکن است و به جز این هیچ خبرنگاری حق نزدیکی به اردوی تیم ملی را
ندارد.وی همچنین به بازیکنان خود اعلام کرده به هیچ عنوان تمایل ندارد بدون هماهنگی با مدیر رسانه ای تیم ملی بازیکنی با رسانه‌ای مصاحبه کند.

بی‌محلی فیفا به بدخواهان تیم ملی
نشست شورای فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برگزار شد و هیچ بحثی درباره حذف ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ در آن مطرح نشد.
در حالی که پیش‌تر برخی رسانه‌ها شایعاتی مبنی بر تصمیم فیفا برای بررسی حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی مطرح کرده بودند، در نشست اخیر فیفا درباره این مسئله هیچ بحثی صورت نگرفت و اعضا صحبتی درباره ایران نداشتند.

خبرنگار: سینا حسینی

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=272348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x