تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

بازی کثیف حذف ایران از جام‌جهانی

  • کد خبر : 271383
  • 30 مهر 1401 - 4:41
بازی کثیف حذف ایران از جام‌جهانی

در آستانه شروع رقابت‌های جام جهانی برخی چهره‌های رسانه‌های اروپایی و آمریکایی سناریو جدیدی را به راه انداختند تا شاید بتوانند فیفا را تحت فشار قرار دهند تا به بهانه‌های کاملاً غیر فوتبالی تیم ملی ایران را از حضور در جام جهانی محروم کنند.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

پس از تلاش نافرجام برخی جریان های سیاسی مخالف ایران برای تعلیق فدراسیون فوتبال به بهانه‌های غیرفوتبالی و بی‌توجهی فیفا به این فضاسازی‌های بی حاصل، حالا و در آستانه شروع رقابت‌های جام جهانی برخی چهره‌های رسانه‌های اروپایی و آمریکایی سناریو جدیدی را به راه انداختند تا شاید بتوانند فیفا را تحت فشار قرار دهند تا به بهانه‌های کاملاً غیر فوتبالی تیم ملی ایران را از حضور در جام جهانی محروم کنند.

آغاز این سناریوسازی توسط روزنامه دیلی تلگراف رقم خورد و نویسندگان این رسانه به نقل از یک مقام اروپایی مدعی شدند همان‌طور که روسیه به واسطه جنگ با اوکراین از حضور در رویداد بزرگی نظیر جام جهانی محروم شد، حالا باید ایران هم محروم شود.
این اظهارنظر ناشیانه با استقبال رسانه آمریکایی CNN مواجه شد و آن‌ها در اوج ناباوری یک گام جلوتر رفتند و مدعی شدند چهره‌های سرشناس فوتبال ایران نیز از این موضوع استقبال خواهند کرد و با قطار کردن برخی نام‌ها دروغ شاخ‌داری را به مخاطبان خود ارائه کردند که حذف از جام جهانی مطالبه چهره‌های ورزشی ایران است!
اما این ادعای خنده‌دار دقایقی پس از انتشار توسط همین رسانه تکذیب شد و بازیگردانان پشت پرده این سناریو با عقب نشینی از مواضع قبلی چند اسم معمولی از ورزشکارانی که پناهنده سیاسی شده بودند را پشت سر هم قطار کردند.
همزمان با این جریان، چهره‌های جنجالی ضدانقلاب هم به فکر ماهیگیری از این ماجرا افتادند و به سرکردگی علی نژاد مدعی شدند این کمپین مورد حمایت بخش عمده‌ای از جامعه ورزش است، در حالی که حتی یک اسم آشنا هم در میان امضاکنندگان این نامه وجود نداشت تا مشخص شود همه چیز بر اساس یک ایده خیالی یک مقام اروپایی شکل گرفته است و بس.
البته هواداران تیم ملی و کاربران فارسی زبان شبکه های اجتماعی به بدترین شکل ممکن نسبت به این رفتار واکنش نشان دادند و در تحلیل‌های خود این سناریو را ساخته و پرداخته ذهن افرادی بیمار دانستند که در برهوت بی‌خبری این چنین برای خود چالش آفرینی می‌کنند تا بتوانند به واسطه این اتفاقات حساب‌های خود را شارژ کنند. حتی دیروز یک روزنامه ایتالیایی در توییتی مدعی شد امروز فیفا در این باره جلسه ای برگزار خواهد کرد.
اما واقعیت این است که با وجود این جوسازی‌ها و فضای ایران هراسی در رسانه های اروپایی و آمریکایی هیچ خطری تیم ملی ایران را در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تهدید نمی‌کند و شاگردان کی‌روش بدون دغدغه در این بازی‌ها حضور پیدا خواهند کرد. مطمئناً فیفا برای نشان دادن پایبندی خود به شعار جدایی فوتبال از سیاست هرگز به چنین کمپین‌هایی توجه نمی‌کند به ویژه اینکه آن‌ها می‌دانند حضور ایران به عنوان یکی از قدرت‌های بلامنازع فوتبال آسیا و نخستین تیم صعودکننده به رقابت‌های جام‌جهانی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.
از طرفی حذف ایران جایگاه کاریزماتیک فیفا را به کلی در دنیا مخدوش خواهد کرد به شکلی که آن‌ها در آینده هیچ دفاعی در برابر این رفتار نخواهند داشت؛ بنابراین مدیران این نهاد بین‌المللی همانند همیشه بی‌تفاوت از کنار این مسائل عبور خواهند کرد تا خدشه‌ای به اعتبار بین المللی این رشته ورزشی پرمخاطب در مراجع بین‌المللی وارد نشود.

خبرنگار: سینا حسینی

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=271383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x