تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

دستور جلسه فیفا مشخص شد/ خبری از حذف ایران نیست

  • کد خبر : 271333
  • 30 مهر 1401 - 3:48
دستور جلسه فیفا مشخص شد/ خبری از حذف ایران نیست

با انتشار دستور جلسه مربوط به گردهمایی پیش روی فدراسیون جهانی فوتبال، مشخص شد که موضوع ایران در این جلسه بررسی نخواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

در روز‌های گذشته شایعات زیادی پیرامون بررسی درخواست تعلیق فدراسیون فوتبال ایران و حذف تیم‌ملی از جام جهانی در رسانه‌های مهم دنیا منتشر شد و حتی کالچو مرکاتو ایتالیا، پا را فراتر گذاشت و گفت که این موضوع در جلسه روز شنبه فیفا بررسی خواهد شد.

اما با انتشار دستور جلسه مربوط به گردهمایی روز شنبه شورای فیفا مشخص شده که در این جلسه هیچ مورد مربوط به فوتبال ایران و تحریم آن از سوی فدراسیون جهانی فوتبال مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

این جلسه از ساعت یک بامداد به وقت ایران در اوکلند نیوزلند برگزار خواهد شد و بر اساس اعلام وبسایت رسمی فیفا، قرار است در این گردهمایی موارد متعددی بررسی شوند که در هشت سرفصل خلاصه شده‌اند که هر یک از اهمیت خاصی برخوردار هستند و از جمله آن‌ها باید به مواردی، چون موارد مربوط به شورای فیفا، قوانین فیفا، مجمع هیئت جهانی فوتبال و… اشاره کرد.

نکته مهم اینکه گفته می‌شد مورد تعلیق فدراسیون ایران در دستور کار شورای فیفا خواهد بود اما در بین ۷ مورد اعلام شده، اثری از این موضوع دیده نمی‌شود. تصویب قوانین در مورد نقل و انتقالات، تاریخ جام جهانی جوانان، مکان برگزاری کنگره فیفا، بررسی وضعیت فدراسیون گینه و پاکستان، رفع تعلیق فدراسیون فوتبال هند، وضعیت فدراسیون فوتبال السالوادور و… مواردی هستند که توسط این شورا واکاوی می‌شوند.

در بخش مربوط به قوانین فیفا نیز قرار است مسائلی نظیر قوانین انضباطی، نقل و انتقالات، منشور اخلاقی فیفا و… مورد اصلاح قرار بگیرند.

با این حال این گمانه‌زنی وجود داشت که مسئله حقوقی مربوط به ایران در پایان جلسه و در بخش سایر موارد بررسی شود اما هیچ اثری از این موضوع در بخش مربوط به «متفرقه» هم دیده نمی‌شود.

در این قسمت مواردی نظیر کووید-۱۹، جام جهانی زنان استرالیا و نیوزلند، مسائل مربوط به گروه کاری کمیته عادی سازی وجود دارد. در این قسمت یک مورد مربوط به ماده ۷۲ اساسنامه فیفا وجود دارد که شبهه برانگیز است اما نگاهی به این بخش از اساسنامه نشان می‌دهد که ماده ۷۲ در مورد موضوعات مربوط به حق پخش است.

همچنین در قسمت ششم بخش متفرقه آماده که بررسی آمادگی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در دستور کار این جلسه خواهد بود اما هیچ جزئیات دیگری در این باره نیامده و باید منتظر ماند و دید که این دستور کار چه موضوعاتی را بررسی خواهد کرد.

وبسایت رسمی فیفا این دستور جلسه را منتشر کرده است:

دستور جلسه فردای فیفا مشخض شد

دستور جلسه فردای فیفا مشخض شد

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=271333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x