تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

متاسفانه با نیروهای اسبق سازمان انرژی اتمی مثل از رده‌خارج‌شده‌ها رفتار می‌شود

  • کد خبر : 27091
  • 15 اسفند 1392 - 8:54
متاسفانه با نیروهای اسبق سازمان انرژی اتمی مثل از رده‌خارج‌شده‌ها رفتار می‌شود

برادر شهید رضایی‌نژاد در اختتامیه جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: با توافقاتی که صورت گرفته، متاسفانه به خیلی از نیروهای سابق سازمان انرژی اتمی دیگر فکر نمی‌شود یعنی عملاً مثل از رده‌خارج‌شده‌ها با آنها رفتار می‌شود و از این نگرانم.

 

به گزارش کمال مهر از خوزستان، چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار که با همت مرکز مستند مسیر دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول از ۱۱ اسفندماه تا امروز در محل آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد با تجلیل از خانواده شهید داریوش رضایی‌نژاد به پایان رسید.

در اختتامیه جشنواره که با حضور پرشور دانشجویان دانشگاه برگزار شد از خانواده شهید داریوش رضایی‌نژاد تجلیل به عمل آمد.

طی این مراسم مستندهایی از جشنواره مردمی فیلم عمار و همچنین مستند فرزند کبیرکوه درباره زندگینامه شهید رضایی، پخش شد که استقبال حاضران را به همراه داشت.

در ادامه برنامه هنگام پخش مستند صداقت آمریکایی ۲ که به بررسی سیاست‌های دوگانه آمریکا در خصوص ایران می‌پردازد خانواده‌ شهید رضایی‌نژاد وارد سالن شدند که به محض ورود به همایش تمام افراد حاضر به احترام آنها از جا برخواستند و به ابراز محبت نسبت به آنها پرداختند.

*اکران جشنواره عمار در ۲ هزار نقطه کشور

در ادامه دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار دانشگاه به توضیحاتی چند در مورد جشنواره پرداخت.

نوید رضاخانی با نقد سیستم بروکراتیک دولتی در عدم توانایی تصویرسازی از انقلاب اسلامی و همچنین تشریح رسالت جشنواره مردمی فیلم عمار اظهار کرد: تا به حال ۳۵ سال از انقلاب اسلامی گذشته است ولی هنوز یک فیلم که در خور انقلاب ساخته شده باشد نداریم.

وی بیان کرد: ما معتقدیم که جشنواره‌های بروکراتیک دولتی نمی‌توانند آرمان‌های این ملت را به تصویر بکشند این جشنواره آمده است تا مردم به عنوان «ولی نعمتان» این انقلاب را در رادار تصویر ببیند.

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار دانشگاه در پایان عنوان کرد: دغدغه اصلی جشنواره را آرمان‌های این ملت دانسته و استقبال بسیار گرم از جانب مردم و اکران جشنواره در بیش از ۲ هزار نقطه از کشور را موید این امر معرفی کرد.

*همه جوانان دانشمند هستند

پدر شهید رضایی‌نژاد در سخنانی با بیان اینکه «من زیاد آدم سخنوری نیستم و فقط شما دانشجویان را به ادامه راه شهید رضایی‌نژاد توصیه می‌کنم» سخنان خود را آغاز کرد.

وی سپس با بیان شرح مختصری از زندگی شهید در دوران کودکی و جوانی و تجلیل از شهدای دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای دانشجویان را به طلب علم و کمک به پیشرفت کشور تشویق کرد و از آنها خواست ادامه دهنده‌ راه شهدا باشند.

پدر شهید همچنین علت اصلی مخالفت دشمنان ایران با برنامه هسته‌ای را ضدیت با اسلام و قرآن دانست و افزود: اینها از اینکه ایران پایگاه مهم کشورهای اسلامی است رنج می‌برند.

برادر شهید رضایی‌نژاد نیز در این مراسم با بیان اینکه انسان‌های موفق با ایدئولوژی و هدف و آرمان زندگی می‌کنند به بیان نکاتی چند از زندگی شهید رضایی‌نژاد پرداخت و اظهار کرد: زندگی انسان یک مسیر محدود در این دنیا دارد.

فرشاد رضایی‌نژاد تصریح کرد: مبنای زندگی ما بر پایه‌ سطح تفکر و ایدئولوژی حاصل از آن است.

وی اضافه کرد: ایدئولوژی که ما پیدا می‌کنیم برداشتی از تجربه ناشی از فرهنگ حاکم بر جامعه است.

برادر شهید رضایی‌نژاد گفت: می‌توانیم این مسیر زندگی خیلی محدود و خیلی کوته بینانه بگذاریم و بدون در نظر گرفتن اصول و آرمان‌های اصلی به پایان ببریم یا می‌توانیم به گونه‌ای دیگر یعنی توجه به چارچوب اصلی زندگی و اهداف اصلی زندگی در رسیدن به آرمان‌های ایدئولوژیمان. پس می‌دانیم که تفکر مبنای زندگی ماست، اما چارچوب و تهیه کننده این مبنا چه چیز می‌تواند باشد؟

وی ابراز داشت: واقعیت این است که ما از باب ظواهر در شرایط سختی قرار گرفته‌ایم.

رضایی‌نژاد عنوان کرد: اینکه ما جامعه‌ای هستیم با تفکر آرمانی، تفکری که در ستیز قرار گرفته است و مهم این است که ما می‌دانیم که درست پیش می‌رویم.

وی بیان کرد: تفکر ما جز صلح و انسان دوستی چیزی نیست. تفکر ما جز اسلام راستین چیز دیگری نیست.

برادر شهید رضایی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما اهل ترور و جنگ و تجاوز نیستیم ولی کسانی که در مقابل ما هستند، راحت آدم می‌کشند، آدم می‌کشند، این خیلی حرف است.

وی اضافه کرد: ما باید مسیر و تفکر خودمان را درست کنیم و بر پایه آن جلو برویم.

رضایی‌نژاد اذعان داشت: در تمام جملاتم می‌خواهم این را بگویم امروز شما با خانواده‌ای آشنا هستید که مثل همه شما هستند، با امکانات محدود اما یک واقعیت وجود دارد، و آن اینکه بزرگی انسان به تفکرش است.

وی تصریح کرد: داریوش رضایی نژاد، پروفسور علی محمدی، دکتر شهریاری، شهید احمدی روشن و حتی شهید قشقایی این‌ها انسان‌های بزرگی بودند که از بین ما انسان‌های خاکی بلند شدند، تفاوت زیادی با ما نداشتند، تفاوتشان با ما فقط در ایدئولوژی انتخاب شده شان بود.

برادر شهید رضایی‌نژاد با اشاره به تحرکات غربی‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران تصریح کرد: آنها به هیچ چیزی راضی نمی‌شوند و بیشتر سلطه می‌خواهند.

وی خاطرنشان کرد: دولت لیبی و قذافی چرا این‌طوری شد؟ هر چند قیاس نیست ولی یک چیز هست، اینکه استقلالی که لیبی از آنها گرفته بود استقلال سبکی بود.

رضایی‌نژاد اضافه کرد: آنها به کشوری که مستقل باشد هیچ اجازه‌ای نمی‌دهند، این را گفتم تا بدانید اگر توافقی می‌شود، اگر اتفاقی می‌افتد، اصلاً فکر نکنید که آن‌ها کوتاهی می‌کنند، اصلاً این طور فکر نکنید.

برادر شهید رضایی‌نژاد همچنین عنوان کرد: یادتان نرود جمله امام را که می‌گفت، «اگر یک قدم برگردید عقب آنها ۱۰ قدم به جلو می‌آیند».

این برادر شهید توضیح داد: با توافقاتی که صورت گرفته، متاسفانه به خیلی از نیروهای سابق سازمان انرژی اتمی دیگر فکر نمی‌شود یعنی عملاً مثل از رده خارج شده‌ها با آنها رفتار می‌شود و این خیلی نگران کننده است.

وی تاکید کرد: جدیداً مطلبی را خوانده‌ام مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی می‌خواهد باز در جهت بر هم زدن توافقنامه ژنو و بحرانی کردن وضعیت، دوباره و دوباره دست به ترور بزند و آماده حمله هستند، چون خیلی از نیروهایی که همکار اخوی بنده بودند، در حالت آزاد هستند.

رضایی‌نژاد افزود: من از همین جا از دولت می‌خواهم که به این فکر کند که آنقدر با دشمنت دشمنی کن که روزی دوستت شود، ما می‌دانیم که طرفمان غیرقابل اعتماد است، پس نخندیم به این لبخندها.

وی بیان کرد: درست است که ما به یک انعطاف پذیری در محیط بین‌الملل و همان نرمش قهرمانانه احتیاج داریم، ولی اکنون انرژی هسته‌ای مبنایی برای فشار علیه ایران شده است.

این برادر شهید تصریح کرد: واقعیت این است که دشمن وجود دارد و روزگار ما همان روزگار جمله معروف است، که فرمود «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»؛ واقعیت دنیای ما همین است.

وی اضافه کرد: در همه رفتارها و جنبه‌های زندگی بین همین دو راهی قرار داریم، باید انتخاب کنیم کدام مسیر را طی کنیم و دانشی که داریم در خدمت چه باشد.

انتهای پیام/ ۷۲۰۰۱/ع۴۰

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=27091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x