تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

تیم ملی بسکتبال می‌تواند از چین و استرالیا نتیجه بگیرد

  • کد خبر : 270803
  • 29 مهر 1401 - 14:36
تیم ملی بسکتبال می‌تواند از چین و استرالیا نتیجه بگیرد

کارشناس بسکتبال با تاکید بر اهمیت دیدارهای پنجره پنجم انتخابی جام‌جهانی گفت: حریفان قدرتمندی در این پنجره داریم اما کسب نتیجه از رقابت با آنها قابل دسترسی است.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از قدس آنلاین، علی توفیق با اشاره به در پیش بودن پنجره پنجم انتخابی جام جهانی و دیدارهایی که تیم ملی بسکتبال کشورمان در این پنجره باید برابر چین و استرالیا برگزار کند، دیدارهای رو در روی این دو تیم در پنجره‌های قبلی را یادآور شد و در مورد آن توضیح داد.

توفیق گفت: هر دو دیدار این پنجره مهم است چراکه امتیازات به دست آمده از آن می‌تواند برای صعود تیم ملی حاشیه امنیت ایجاد کند. مسئله این است که در دیدار رو در روی این دو تیم، استرالیا تیم پیروز میدان بود. آخرین دیدار استرالیا و چین، شبیه دیدار ایران و استرالیا در پنجره چهارم بود یعنی در سه کوارتر دو تیم رقابت نزدیکی با هم داشتند و در کوارتر چهارم، استرالیا توانست اختلاف امتیاز را بالا ببرد و پیروز میدان شود.

این کارشناس بسکتبال تصریح کرد: با لحاظ کردن این مسئله می‌توان پیش بینی کرد که ایران و چین رقابت نزدیکی با هم خواهند داشت. در این دیدار اشتباهات بیشتر از هر مسئله‌ای تعیین کننده است. هر تیم اشتباهات کمتری داشته باشد می‌تواند از موقعیت‌ها بهتر استفاده کندو نتیجه را به سود خود رقم بزند.

وی در مورد دیدار با چین یادآور شد: حضور حامد حدادی هم در این دیدار بسیار زیاد می‌تواند تعیین کننده و کمک حال باشد. حامد به واسطه فعالیت در لیگ چین شناخت زیادی از بسکتبال چین و بازیکنانش دارد و به طور حتم این آگاهی یک وزنه برای تیم ملی به حساب می‌آید.

توفیق در ادامه با یادآوری اینکه ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ با غلبه بر استرالیا توانست راهی مسابقات شود، تاکید کرد: این شانس را باز هم داریم که در تهران استرالیا را شکست دهیم اما برای دیدار پیش رو، ترکیب تیم استرالیا خیلی تعیین کننده خواهد بود. اگر استرالیایی‌ها با همان ترکیبی که در پنجره قبل در اختیار داشتند در این پنجره هم حاضر شوند، کسب نتیجه برای ما دور از دسترس نیست به خصوص با توجه به شرایط متفاوتی که ملی پوشانمان دارند.

وی تاکید کرد: بازیکنانی که به اردوی تیم ملی بسکتبال دعوت شده‌اند طی هفته‌های اخیر در کوران رقابت‌های لیگ بوده‌اند و قطعاً شرایط آمادگی بهتری نسبت به پنجره چهارم دارند. علاوه بر این، حالا ملی پوشان تجربه پنجره‌های قبل و از جمله پنجره چهارم و دیدار با استرالیا را هم یدک می کشند.

سرمربی تیم نفت یادآور شد: در کل پنجره حساسی پیش روی تیم ملی بسکتبال ایران در انتخابی جام جهانی است اما نتیجه گیری از رقابت با حریفانی که در این پنجره داریم، قابل دسترسی است.

توفیق همچنین در مورد دعوت از ۱۷ بازیکن به اردوی تیم ملی و اینکه به گفته رئیس فدراسیون چینی‌ها به منظور سفر به ایران درخواست اخذ ویزا برای ۴۰ نفر را داده‌اند، گفت: البته زمانیکه من مسئول برگزاری رقابت‌های انتخابی جام جهانی در تهران بودم، تیم‌ها مجاز به معرفی حداکثر ۲۴ بازیکن در فهرست اولیه بودند و تا شب قبل از مسابقه فرصت داشتند ترکیب ۱۲ نفره را از آن فهرست معرفی کنند. شاید قوانین در این زمینه تغییر کرده باشد اما در اینکه ایران با ۱۷ نفر وارد اردو شده است هم اشکالی وارد نیست.

وی در این زمینه ادامه داد: بسکتبال ایران بازیکنان بیشتری دارد که شرایط حضور در اردو را دارند اما قطعاً کادر فنی تیم ملی بر اساس یک برنامه ریزی و با لحاظ کردن زمانی که در اختیار دارند، چنین ترکیبی را برای آماده سازی انتخاب کرده‌اند.

سرمربی تیم نفت همچنین در مورد درخواست استرالیا برای بازی در کشور ثالث گفت: این یک بازی است که استرالیایی‌ها درآورده‌اند در حالی که دلیل قانع کننده‌ای برای آن ندارند. شرایط برای حضور تیم‌های خارجی در کشورمان مهیا است. اگر غیر از این بود چینی‌ها هم راضی به حضور در تهران نمی‌شدند.

منبع: مهر

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=270803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x