تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

ستاره‌های سیاه با کینه ۱۲ ساله به قطر می‌آیند/ تیمی که برای خلق معجزه به “پارتی” امید دارد! +عکس

  • کد خبر : 269934
  • 28 مهر 1401 - 7:50
ستاره‌های سیاه با کینه ۱۲ ساله به قطر می‌آیند/ تیمی که برای خلق معجزه به “پارتی” امید دارد! +عکس

تیم ملی غنا یکه چهارمین حضورش در جام جهانی را تجربه می‌کند، به دنبال انتقام از اروگوئه پس از ۱۲ سال است. این تیم با ستاره خود به نام “توماس پارتی” به دنبال خلق معجزه و صعود به مراحل بالاتر هستند.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

سرویس ورزش مشرق _ تیم ملی غنا یکی از تیم‌های آفریقایی حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است که سابقه ۴ قهرمانی و ۵ نایب قهرمانی در لیگ ملت های آفریقا را دارد. غنا پس از مصر و کامرون، سومین تیم پرافتخار قاره آفریقا است. خیلی از فوتبال دوستان این تیم را در دنیا به لطف درخشش عبدی پله ستاره ریزنقش این کشور در دهه ۹۰ میلادی می‌شناسند که البته توفیق حضور در جام جهانی را به دست نیاورد.

ستاره‌های سیاه با کینه ۱۲ ساله به قطر می‌آیند/ تیمی که برای خلق معجزه به "پارتی" امید دارد! +عکس

* تاریخچه حضور غنا در جام جهانی

تیم ملی غنا از تیم‌های کم حضور در جام جهانی است که با توجه به درخشش این تیم در آفریقا، حضور کم آنها در جام جهانی تعجب برانگیز است. تیم ملی غنا تنها سه بار در سال‌های ۲۰۰۶ ، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ به جام جهانی رسیده است و جام جهانی ۲۰۲۲ چهارمین تجربه‌ی حضور آنها در مهم‌ترین تورنمت فوتبالی است. تیم ملی غنا هر چند حضور کمی در جام جهانی داشته ولی کاملا درخشان ظاهر شدند. آنها در اولین حضورشان در جام جهانی ۲۰۰۶ موفق شدند از گروه خود صعود کنند و در جمع ۱۶ تیم برتر جام جهانی قرار بگیرند. اما اوج درخشش تیم ملی غنا به جام جهانی ۲۰۱۰ بازمی‌گردد. غنا در جام جهانی ۲۰۱۰ موفق شد به مرحله یک چهارم نهایی راه‌ یابد. ستاره‌های سیاه در مرحله یک چهارم نهایی در دیدار جنجالی مقابل اروگوئه در ضربات پنالتی مغلوب شدند تا از رسیدن به نیمه نهایی جام جهانی بازمانند. آنها با بدشانسی و حرکت والیبالی لوئیس سوارس (که با به جان خریدن کارت قرمز یک گل حتمی دقیقه آخری را به جان خرید و مانع حذف تیم ملی کشورش شد) نتوانستند طلسم رسیدن تیم‌های آفریقایی به جمع چهار تیم برتر جام جهانی را بشکنند.

ستاره‌های سیاه با کینه ۱۲ ساله به قطر می‌آیند/ تیمی که برای خلق معجزه به "پارتی" امید دارد! +عکس

* نحوه صعود غنا به جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی غنا در انتخابی جام جهانی در مرحله ابتدایی با تیم‌های آفریقای جنوبی، اتیوپی و زیمباوه همگروه شد. غنا در این گروه در حالی که امتیازات و تفاضل گل یکسانی با تیم ملی آفریقای جنوبی داشت، با توجه به گل زده‌ی بیشتر صدرنشین شد و به دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ آفریقا صعود کرد.

ستاره‌های سیاه با کینه ۱۲ ساله به قطر می‌آیند/ تیمی که برای خلق معجزه به "پارتی" امید دارد! +عکس گروه غنا در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ آفریقا

غنا سپس در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی باید در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف نیجریه قدرتمند می‌رفت. بازی رفت دو تیم که در کشور غنا برگزار شد با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید. بازی برگشت هم با نتیجه ۱ بر ۱ به تساوی رسید ولی با توجه به قانون گل زده در خانه حریف، غنا موفق شد به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برسد.

* کار دشوار غنا در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی غنا در جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه H با تیم‌های پرتغال، اروگوئه و کره جنوبی همگروه است. اروگوئه و پرتغال دو تیم مطرح فوتبال هستند و کره جنوبی هم یکی از قدرت‌های قاره کهن محسوب می‌شود. تیم ملی غنا با تیم رویایی خودش در جام جهانی ۲۰۱۰ فاصله زیادی دارد و بعید به نظر می‌رسد که شانس زیادی برای صعود داشته باشند.

ستاره‌های سیاه با کینه ۱۲ ساله به قطر می‌آیند/ تیمی که برای خلق معجزه به "پارتی" امید دارد! +عکس گروه غنا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

* تاریخچه تقابل‌ها غنا با همگروهانش

تیم ملی غنا تاکنون ۸ بار با کره جنوبی بازی کرده است که ۴ پیروزی و ۴ شکست سهم هر دو تیم در این ۸ دیدار بوده است. این دو تیم هیچگاه در جام جهانی با هم دیداری برگزار نکردند.

تیم ملی غنا یک بار در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ با پرتغال روبرو شده است که این بازی را با نتیجه ۲ بر ۱ واگذار کرده است.

شاید مهم‌ترین دیدار تیم ملی غنا در گروه H ، بازی با تیم ملی اروگوئه باشد. غنایی‌ها به خاطر دیدار یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ ، دل خوشی از تیم ملی اروگوئه ندارند، می‌خواهند پس از ۱۲ سال انتقام خود را آبی‌های آسمان بگیرند. این دیدار دومین مسابقه این دو تیم در تاریخ فوتبال است.

ستاره‌های سیاه با کینه ۱۲ ساله به قطر می‌آیند/ تیمی که برای خلق معجزه به "پارتی" امید دارد! +عکس

* ستارگان غنا در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی غنا با تیم درخشان خود در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ فاصله زیادی دارد. آنها ستارگان زیادی در ترکیب خود ندارند و بیشتر بازیکنان این تیم در باشگاه‌های درجه دو یا سه اروپایی بازی می‌کنند. تنها ستاره‌ی بزرگ تیم ملی غنا، توماس پارتی ۲۹ ساله است. پارتی در تیم آرسنال توپ می‌زند و یکی از ستارگان آرسنال در دو فصل گذشته بود. بدون شک این هافبک باتجربه غنایی‌ها می‌تواند کمک زیادی به ستاره‌های سیاه در جام جهانی بکند.

ستاره‌های سیاه با کینه ۱۲ ساله به قطر می‌آیند/ تیمی که برای خلق معجزه به "پارتی" امید دارد! +عکس

* پیش‌بینی از عملکرد غنا در جام جهانی ۲۰۲۲

بسیاری از هواداران و کارشناسان فوتبال شانس تیم غنا را برای صعود از گروهش در جام جهانی بسیار کم می‌دانند. تیم ملی غنا که ستارگان زیادی در ترکیب خود ندارد، باید با تیم‌های قدرتمند پرتغال و اروگوئه برای صعود از گروه مقابله کند. با وجود اینکه غنا روی کاغذ شانسی برای صعود ندارد ولی نباید از معجزات فوتبال غافل شد. تیم ملی غنا در صورت صعود به عنوان تیم دوم باید با تیم اول گروه G که احتمالا برزیل باشد، روبرو شود.

ستاره‌های سیاه با کینه ۱۲ ساله به قطر می‌آیند/ تیمی که برای خلق معجزه به "پارتی" امید دارد! +عکس

برنامه دیدارهای غنا در جام جهانی ۲۰۲۲:

پنجشنبه ۳ آذر:  غنا – پرتغال ؛ ساعت ۱۹:۳۰

دوشنبه ۷ آذر:  غنا – کره جنوبی ؛ ساعت ۱۶:۳۰

جمعه ۱۱ آذر:  غنا – اروگوئه ؛ ساعت ۱۸:۳۰

تیم ملی غنا در یک نگاه

آخرین رنکینگ فیفا (October ۲۰۲۲) : ۶۱

رنکینگ در آفریقا: ۱۱

حضور در جام جهانی: ۴ دوره

بهترین نتیجه در جام جهانی: حضور در مرحله یک چهارم نهایی (۲۰۱۰)

لقب: ستاره های سیاه

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=269934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x