تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

ضدفوتبال انگلیسی‌ علیه تیم ملی ایران/ تاکتیک معکوس برای فرار از بحران!

  • کد خبر : 269087
  • 27 مهر 1401 - 1:01
ضدفوتبال انگلیسی‌ علیه تیم ملی ایران/ تاکتیک معکوس برای فرار از بحران!

رسانه‌های انگلیس که در چندین سال گذشته تیم ملی کشورشان در جام‌های جهانی همواره ناکام بوده، تلاش مذبوحانه‌ای را آغاز کرده تا با ترفندهای خاص خود بیرون از مستطیل سبز تیم ملی ایران را به حاشیه بکشانند.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هنوز تیتر یک روزنامه زرد انگلیس بعد از مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ در یاد هواداران فوتبال کشورمان هست که نوشت: «خدا را شکر که به ایران خوردیم!» در واقع رسانه زرد انگلیس تلاش کرد با این تیتر فوتبال ما را به زعم خود تحقیر کند؛ اما چند ماه بعد کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی پاسخ دندان شکنی به این تیتر داد و گفت: «من هم می‌گویم که خدا را شکر که با انگلیس روبه رو می شویم».

ظاهرا انگلیسی‌ها نه تنها در عرصه سیاست بلکه در عرصه ورزش و فوتبال هم دوست دارند به عنوان روباهی پیر و مکار شناخته شوند که از انواع و اقسام ترفندهای ناجوانمردانه برای رسیدن به موفقیت استفاده می‌کنند.

تاکتیک اول فوتبال انگلیسی علیه تیم ملی همان تیتر سان بود، ولی خیلی زود خودشان هم از گفته‌شان پشیمان شدند بخصوص وقتی عملکرد ضعیف تیم انگلیس را در لیگ ملت‌های اروپا را دیدند و انگلیس با ساوت گیت به دسته دوم لیگ اروپا سقوط کرد.

فوتبالدوستان انگلیسی از عملکرد تیم‌شان خشمگین شدند و حتی برای برکناری سرمربی تیم طومار جمع کردند. دقیقا همزمان با این عملکرد افتضاح تیم انگلیس، تیم ملی فوتبال ایران و جوانان برومند کشورمان عملکردی درخشان را رقم زدند. پیروزی مقابل  اروگوئه با تمامی ستاره‌های گرانقیمتش و متوقف کردن سنگال قهرمان آفریقا، باعث شد ترسی به دل حریفان همگروه کشورمان در جام جهانی و بخصوص انگلیس بیفتد.

انگلیسی‌ها البته در همان زمان هم دست از حاشیه‌سازی برای تیم ملی کشورمان برنداشتند و یک خبرنگار روزنامه سان با سر کردن یک تی‌شرت و دلقک بازی به جای خبرنگاری تلاش کرد با اتهامات واهی جو فوتبال ملی کشورمان را بهم بزند و سیاه نمایی بین‌المللی علیه فوتبال ایران انجام بدهد تا شاید فیفا را مجاب به واکنش علیه تیم ملی کشورمان بکند اما آن تی‌شرت سر کردن خبرنگار زن روزنامه سان آنقدر مضحک بود که باعث تمسخر همگان شد.

اکنون دیگر رسانه‌ انگلیس یعنی دیلی تلگراف ترفند و بهانه‌ای جدید را دستاویز قرار داده و  شب گذشته در ادعای واهی به نقل از کریس برایانت، وزیر سابق امور خارجه انگلیس با این مضمون نوشت در فاصله چند هفته مانده به اولین بازی تیم ملی ایران برابر انگلیس در جام جهانی، فیفا با درخواست‌هایی برای محروم کردن تیم ملی ایران از حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ مواجه شده که دلیل آن استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران در موج اخیر حملاتش علیه اوکراین بوده است.

این ادعا در کنار ادعای واهی دیگر توسط تفکری که ورزش را سیاسی نمی‌داند! برای محرومیت تیم ملی فوتبال کشورمان در جام‌جهانی سیاست زده و متناقض است.

در حالی یک نشریه انگلیسی خواهان کنار گذاشتن تیم ملی کشورمان از جام جهانی است که خودشان رسماً میزبان رسانه‌های معاند و ضد نظام جمهوری اسلامی هستند. رسانه‌هایی که از کشور ثالث مثل عربستان سعودی تغذیه مالی می‌شوند تا علیه جمهوری اسلامی ایران سیاه‌نمایی کنند و بی بی سی رسانه رسمی و دولتی خاندان ملکه هم که مدام بر موج رسانه ضد ایرانی سوار می‌شود و علیه کشورمان انواع و اقسام اتهامات واهی برای ایجاد آشوب را مطرح می‌کند.

بنابراین اگر براساس همین استدلال بی پایه و اساس دیلی تلگراف، فیفا اگر بخواهد اقدامی انجام دهد، باید ابتدا انگلیس را از جام‌جهانی محروم کند که مدام علیه جمهوری اسلامی ایران لجن پراکنی می‌کند و میزبان رسانه‌های معاند علیه کشورمان شده است.

گویا روابطه حسنه‌ای که در روزهای اخیر میان فدراسیون فوتبال و رئیس فیفا شکل گرفته که آخرین مورد آن نامه تشکرآمیز اینفانتینو رئیس فیفا برای مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان است چندان به مذاق این رسانه ها و افراد پشت پرده این ماجرا خوش نیامده است.

۳۰ آبان تیم ملی کشورمان باید در قطر به مصاف انگلیسی برود که روی کاغذ خود را مدعی قهرمانی می‌داند اما در عمل می‌دانند که بازی با ملی پوشان کشورمان در شروع جام جهانی می‌تواند نتیجه‌ای شگفت انگیز برای جهان فوتبال به ارمغان آورد.

پایان پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=269087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x