تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ماجد: ایران می‌تواند میزبان بازی‌های پاراآسیایی زمستانی باشد

  • کد خبر : 268724
  • 26 مهر 1401 - 13:22
ماجد: ایران می‌تواند میزبان بازی‌های پاراآسیایی زمستانی باشد

رییس کمیته پارالمپیک آسیا گفت: با توجه به امکانات خوبی که در پیست اسکی توچال وجود دارد، ایران می‌تواند میزبان بازی‌های زمستانی در آینده باشد.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از ایسنا، ماجد راشد، رییس کمیته پارالمپیک آسیا در نشست خبری که امروز(سه‌شنبه) با حضور محمد تابع دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک ایران در محل این کمیته برگزار شد، اظهار کرد: به نیابت از خانواده پارالمپیک آسیا در اینجا حضور دارم و دیدارهایی با وزیر ورزش، محمود خسروی وفا و از همه مهم‌تر ورزشکاران داشتم.

وی گفت: حضور در پانزدهمین دوره جشن بزرگداشت روز ملی پارالمپیک این پیام را داشت که ایران نقش بزرگی در جنبش پارالمپیک داشته است.

او افزود: عبور از چالش‌های کرونا نشانه دیگری از اراده و موفقیت عظیم و شجاعت شما در این عرصه بوده است. من فکر می‌کنم ورزشکاران ایران نشان دادند نمونه خوبی از موفقیت در سراسر جهان هستند و با حضور در میدان‌های مختلف پرچم ایران را به اهتزاز در می‌آورند.

ماجد تصریح کرد: من زمانی که در رشته دوومیدانی ورزشکار بودم در آن برهه جوکار بهترین ورزشکار و دوست من بود.

وی اضافه کرد: از دولت، مردم، اسپانسر و کسانی که از نهضت جنبش پارالمپیک حمایت می‌کنند، تشکر می‌کنم.

رییس کمیته پارالمپیک آسیا درباره اولین تجربه حضور خود در مراسم روز ملی پارالمپیک، گفت: حضور در مراسم پانزدهمین دوره روز ملی پارالمپیک انرژی مثبتی به من داد، در این مراسم تنوع معلولیت‌های زیادی حضور داشتند، قبل از کرونا دوست داشتم در این مراسم همراه طارق به ایران بیایم که شرایطش فراهم نشد.

او تصریح کرد: ایران عملکرد خوبی در جهان داشته و می‌تواند کرسی در هیات اجرایی و کمیته‌ها داشته باشد، درها روی شما باز است و از نظر من مانعی برای کسب کرسی در هیات اجرایی و کمیته‌ها وجود ندارد باید طبق زمان‌بندی نماینده شما درخواست بدهد تا مراحل کسب کرسی انجام شود.

رییس کمیته پارالمپیک آسیا پیرامون این پرسش که امکانات ایران را چطور ارزیابی کردید؟ گفت: من این شانس را داشتم که مکان‌های ورزشی ایران را بازدید کنم، شما باید افتخار کنید، شما تجهیزات دارید و خودتان تولید می کنید، در دیداری که از آکادمی داشتم ده‌ها کارگروه پزشکی و سایر تجهیزات دیگر وجود داشت که از نظر من کار بزرگی است.

وی پیرامون چالش‌های پیش‌رو در جنبش پارالمپیک افزود: ما در یکی از قاره‌های گسترده به نام آسیا هستیم، یکی از چالش‌های ما همین گستردگی است که با توجه به فرهنگ و زبان‌های مختلف، ارتباطات اولین چالش ماست، ما باید افراد را به هم نزدیک کنیم، شعار ما در پارالمپیک این است که با هم قوی‌تر هستیم، ایران هم می‌تواند به سایر NPC ها کمک کند، من به کشورهای متعدد سفر می‌کنم و این آمادگی را دارم که حمایت خود را نشان دهیم، شما در کلاس بندی قوی هستید و می‌توانید تجربه خود را انتقال دهید.

او اضافه کرد: البته در این زمینه چالش هایی وجود دارد که باید مرتفع شود.

ماجد هم‌چنین درباره جلسه رییسان ۵ منطقه NPC خاطرنشان کرد: هفته گذشته جلساتی را با رییسان مناطق داشتیم که به صورت سالانه برگزار می‌شود، از آن‌ها دعوت کردیم به امارات بیایند. ما درها را برای همکاری با سایر مناطق باز کردیم، پیام من این است که با هم قدرتمند هستیم، در زمینه تبادل تجربیات باید بگویم ایرانی‌ها تجهیزات خوبی دارند، به عنوان نمونه دوچرخه دستی تولید کردند که اگر مورد تایید قرار بگیرد می‌توانند در رویدادهای بین‌المللی از آن استفاده کنند. از تولیدات شما حمایت می‌کنیم، جنبش پارالمپیک مربوط به همین مسائل است که با صلح، عشق و تحمل بالا، منطقه قدرتمندی را ایجاد کنند.

رییس کمیته پارالمپیک آسیا درباره زمان بازگشت فوتبال هفت نفره به پارالمپیک، افزود: من به عنوان عضو هیات اجرایی پارالمپیک خود را مسوول می‌دانم که علاقمندی ورزشکاران را در نظر بگیرم. در زمینه فوتبال هفت نفره باید بگویم که برای بازگشت دوباره این رشته به پارالمپیک باید فدراسیون جهانی تلاش بسیاری کند، ما نیز در  IPC پیگیر خواهیم بود که این رشته فعالیت خود را دوباره از سر بگیرد.

وی درباره تعداد رشته‌های هانگژو و پیش‌بینی حضور ورزشکاران در این رویداد گفت: در هانگژو ۲۲ رشته و بیش از ۴ هزار ورزشکار حضور خواهند داشت، البته از الان نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم، چون شرایط عادی نیست و ممکن است مثل گذشته با پاندمی کرونا مواجه شویم، اما امیدوارم شرایط مهیا شود.

ماجد پیرامون این پرسش که توسعه یافتگی برخی کشورها در جنبش پارالمپیک را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ افزود: پیام من این است که با هم قوی هستیم، برنامه استراتژی ما این است که با هم توسعه پیدا کنیم، NPC ها باید درهای اماکن ورزشی خود را باز نگه دارند نه تنها برای ورزشکاران بلکه برای کادر فنی تا همه از امکانات یکسانی برخوردار شوند.  نمونه موفق در جنبش پارالمپیک تایلند است، کشوری مثل بوتان از این مدل توسعه استفاده کرده و توانسته تعداد ورزشکاران خود را در رویداد پارالمپیک افزایش دهد. سعی ما این است که به ایران و سایر کشورهای توسعه یافته کمک کنیم که در مسیر رشد قرار بگیرند.

او درباره جلسه خود با وزیر ورزش خاطرنشان کرد: در این جلسه ایده‌هایی مطرح شد که من اعلام کردم در چند شهر امکانات خوبی برای آکادمی دارید، صحبت‌های وزیر ورزش درها را باز کرده که ما بتوانیم با حمایت‌های کمیته ملی پارالمپیک برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت تدوین کنیم.

ماجد درباره انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته ملی پارالمپیک ایران، افزود: اولین دیدار من با وزیر ورزش و جوانان بود، مواردی به صورت شفاهی مطرح شد که امیدوارم در آینده تفاهم‌نامه‌ای با کمیته ملی پارالمپیک داشته باشیم.

وی درباره رابطه ایران با امارات، گفت: ارتباط ما با ایران دیرینه است و پروژه‌هایی نیز قبلا انجام شده، مشکلی در این خصوص وجود ندارد و فکر می‌کنم پروژه‌هایی در آینده برای همکاری وجود داشته باشد، به طوری که نه تنها امارات برای تمام کشورهای آسیایی را به سمت شما سوق دهیم.

او درباره شرایط میزبانی ایران برای برگزاری بازی‌های زمستانی افزود: من در سفر به ایران با رهبران جنبش پارالمپیک ملاقات کردم و به نظرم پروژه‌های زیادی می‌توانند در ایران فعال باشند. فکر می‌کنم ایران می‌تواند میزبان بازی‌های پاراآسیایی زمستانی در آینده باشد، چون امکانات خوبی در پیست اسکی توچال دارد.

انتهای پیام

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=268724

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x